اخبار داغ

هفته پنجم لیگ برتر فوتبال:

تراکتور - صبا تقابل تیمهای پنجم و هفتم جدول

تراکتور - صبا تقابل تیمهای پنجم و هفتم جدول
از هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال امروز تیم تراکتورسازی تبریز میزبان صبای قم است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از آناج، هفته پنجم رقابت‌های لیگ برتر فوتبال ایران امروز با برگزاری 6 دیدار آغاز می‌شود که در یکی از این دیدارها تیم‌های تراکتورسازی تبریز و صبای قم در ورزشگاه یادگار امام (ره) شهر تبریز به مصاف هم ‌روند.

این دیدار امروز یکشنبه 2 شهریور راس ساعت 18 و به قضاوت بیژن حیدری و با کمک تورج عیوض محمدی، علی دودانگه و یاسر همرنگ (داور چهارم) برگزار خواهد شد. همچنین فریدون اصفهانیان نیز به عنوان ناظر این بازی انتخاب شده است.

تیم میزبان: تراکتورسازی تبریز

تراکتورسازان پس از دو پیروزی، یک تساوی و یک شکست درحالی به این دیدار رسیده اند که حواشی زیادی را پس از دیدار با پدیده مشهد پشت سر گذاشتند.

جدال لفظی مدیرعامل باشگاه با سرمربی تیم بر سر مشکلات باشگاه تراکتورسازی باعث شد تا حاشیه های این تیم زودتر از همیشه در این فصل آغاز شود. هرچند پس از جلسه نظمی با خطیبی این حواشی به طور کامل به پایان رسید اما به نظر می‌رسد در صورت عدم نتیجه گیری دوباره سرخ پوشان بازهم شاهد حواشی در این باشگاه پرطرفدار خواهیم بود.

به هر حال سرخ پوشان تبریز برابر تیمی جنگنده و جوان قرار خواهند گرفت و امیدوارند با برتری در این دیدار خانگی به روند موفقیت‌های خود در دیدارهای خانگی تداوم بخشیده و بالاتر از این تیم در جدول رده‌بندی رقابت‌های لیگ برتر قرار بگیرند.

گفتنی است تراکتورسازی در دو بازی گذشته خود در ورزشگاه یادگار امام حداکثر (100 درصد) امتیازات را بدست آورده و به همراه سپاهان، استقلال و همین تیم صبای قم، تیم‌های موفق دیدارهای خانگی هستند.

ادر لوسیانو ادینهو خطرناک ترین بازیکن تراکتورسازی در این دیدار است این بازیکن دو گل 3 امتیازی در این فصل برای سرخ پوشان به ثمر رسانده و نقش فراوانی در دو پیروزی این خانگی تیم داشته است.

رویارویی فرید بهزادی کریمی که در فصل نقل و انتقالات از تیم صبای قم به جمع شاگردان خطیبی اضافه شد با تیم سابق خود، می‌تواند از نکات جالب این دیدار باشد.

تراکتورسازی هم اکنون با 7 امتیاز و با اختلافی 2 امتیازی نسبت به سپاهان صدرنشین در رتبه هفتم جدول رده‌بندی قرار دارد و در صورت پیروزی در این دیدار و عدم نتیجه گیری تیم‌های صدرنشین می‌تواند تا صدر جدول نیز صعود کند.

تیم میهمان: صبای قم

صبای قم یکی از تیم‌های خوب این فصل لیگ برتر است. این تیم با هدایت عبدالصمد مرفاوی نتایج قابل قبولی در 4 هفته نخست لیگ برتر کسب کرده است و با نگاهی به دیدارهای خارج از خانه این تیم نیز می‌توان به این نکته رسید که شاگردان مرفاوی در مصاف‌های خارج از قم با احتیاط فوتبال بازی کرده و چشم به ضد حملات می‌دوزند.

راه راه پوشان سفید و سیاه در فصل نقل و انتقالات بازیکنانی چون احمد حسن زاده، ایوب کلانتری، پیروز قربانی و غلامحسین بادامکی را به خدمت گرفته و غلامرضا عنایتی، فرید بهزادی کریمی و اکبر صادقی را نیز از دست داده است.

شاگردان مرفاوی در 4 دیدار این فصل در برابر تیم‌های ذوب آهن اصفهان و نفت مسجد سلیمان به برتری رسیده و در مقابل ملوان بندر انزلی و پدیده مشهد نیز به نتیجه تساوی رضایت داده‌اند.

وجه تشابه صبای قم با تراکتورسازان در این فصل کسب پیرزوی در دیدارهای خانگی است چراکه هر دو تیم همانطور که در فوق نیز بدان اشاره شد موفق شده‌اند حداکثر امتیازات را در دیدارهای خانگی کسب کنند.

احمد حسن زاده هافبک چپ پای تیم صبای قم خطرناک ترین بازیکن این تیم در این دیدار است. هافبک فصل گذشته مس کرمان در این فصل همچون هم بازی سابقش ادینهو، دو بار برای صبلا گلزنی کرده است. این بازیکن ناجی تیمش در دیدار برابر پدیده نیز بود چراکه تا دقیقه 95 بازی و در حالی که می‌رفت صبا اولین شکست خود را در این فصل تجربه کند با گل زیبای خود که از روی ضربه ایستگاهی ثمر رساند تیمش را از شکست برابر نماینده مشهد نجات داد.

صبای قم با کسب 8 امتیاز و تفاضل گل کمتر نسبت به تیم پدیده مشهد در رتبه پنجم جدول قرار دارد و در صورت پیروزی در دیدار فردا احتمال صدرنشینی این تیم نیز وجود دارد.

آمار رویارویی تراکتورسازی و صبا

دو تیم تراکتورسازی تبریز و صبای قم 10 بار در تازیخ لیگ برتر برابر هم صف آرای کرده‌اند که در این دیدارها 3 پیروزی سهم صبای قم بوده است 2 بار تراکتورسازی برابر حریف به برتری رسیده و 5 دیدار دو تیم نیز به تساوی انجامیده است.

در مجموع این 10 دیدار 25 گل به ثمر رسیده است که سهم تراکتورسازان 13 گل و 12 گل نیز سهم صبای قم بوده است.

نکته قابل توجه این که آخرین برد تراکتورسازان برابر صبای قم در ورزشگاه یادگار امام به مصاف دوم دو تیم در فصل 88-89 برمی‌گردد که سرخ پوشان موفق شدند با نتیجه 3 بر یک میهمان خود را با شکست بدرقه کنند.

نتایج کامل مصاف های دو تیم به شرح زیر است:

صبای قم 2 - 1 تراکتورسازی تبریز/تراکتورسازی 3 - 1 صبای قم/صبای قم 0 - 0 تراکتورسازی تبریز/تراکتورسازی تبریز 1 - 2 صبای قم/تراکتورسازی تبریز 2 - 3 صبای قم/صبای قم 2 - 2 تراکتورسازی تبریز/صبای قم 0 - 0 تراکتورسازی تبریز/تراکتورسازی تبریز 0 - 0 صبای قم/صبای قم 1 - 3 تراکتورسازی تبریز/تراکتورسازی تبریز 1 - 1 صبای قم.

حال باید منتظر ماند و دید که آیا شاگردان خطیبی طلسم 4 ساله شکست ناپذیری صبا در تبریز را باطل می‌کنند یا نتیجه دیگری در این دیدار رقم خواهد خورد.

محرومان و مصدومان دو تیم

طبق اعلام سازمان لیگ برتر فوتبال دو تیم برای دیدار فردا محرومی ندارند.

از باشگاه صبای قم نیز خبر می‌رسد این تیم برای دیدار فردا بازیکن مصدومی ندارد.

در مورد مصدومان تیم تراکتورسازی تبریز نیز دکتر رحیمی پزشک باشگاه تراکتورسازی تبریز به خبرنگار ورزشی آناج گفت: تنها مصدوم جدی ما برای بازی فردا شاهین ثاقبی می باشد که در تمرین امروز از این بازیکن تست گرفته می شود و تصمیم گیری نهایی را فردا قبل از بازی می گیریم.

ترکیب احتمالی

تراکتورسازی تبریز: حامد لک، احمد آل نعمه، خالد شفیعی، حبیب گردانی، محمد ایرانپوریان، مهدی کیانی، احمد کامدار، سامان نریمان جهان، فرشاد احمدزاده، محمد ابراهیمی، ادر لوسیانو ادینهو.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, آناج,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

,
, , ,

سرمربی: رسول خطیبی
,
,
,

صبای قم: مهرداد طهماسبی، پیروز قربانی، هادی شکوری، مسعود حق جو امید قربانی، روزبه چشمی، حسین بادامکی، ابوالفضل ابراهیمی، ایوب کلانتری، احمد حسن‌زاده و جلال الدین علی محمدی.

,
,


 
,
, , ,
,

سرمربی: عبدالصمد مرفاوی

,

 

,

انتهای پیام/

 

,
,
,
نویسنده: اکبر مظاهری
, نویسنده: اکبر مظاهری, نویسنده: اکبر مظاهری]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه