اخبار داغ

شهردار کمیجان خبر داد؛

معرفی قلعه «آقچه کهریز» به عنوان پاتوق فرش استان مرکزی/رشد ۳۰ درصدی بودجه شهرداری

معرفی قلعه «آقچه کهریز» به عنوان پاتوق فرش استان مرکزی/رشد ۳۰ درصدی بودجه شهرداری
شهردار کمیجان گفت: معرفی قلعه «آقچه کهریز» به عنوان پاتوق فرش استان مرکزی از اولویت‌های شهرداری این شهرستان در راستای حفاظت از آثار تاریخی، احیاء مراسم‌های سنتی و توجه به شخصیت‌های فرهنگی منطقه است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمود مرادی، شهردار کمیجان در گفتگو با خبرنگار سلام کمیجان؛ با اشاره به رویکرد اجتماعی و فرهنگی شهرداری کمیجان گفت: متاسفانه شهرداری کمیجان هنوز از مرحله خدماتی وارد مرحله اجتماعی نشده است. در صورتی که شهرداری یک نهاد اجتماعی بوده و بایستی برنامه‌های فرهنگی را در حوزه شهرسازی اجرایی کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سلام کمیجان؛, سلام کمیجان؛,

شهردار کمیجان اظهار کرد: ارائه گزارش به شهروندان و فراهم کردن بستر مشارکت مردم در تصمیم‌گیری‌ها، تبیین و آموزش حقوق و تکالیف شهروندی از وظایف و برنامه‌های اجتماعی شهرداری است.

,

حوزه علمیه تاریخی کمیجان با اعتبار ۵۰ میلیون تومانی بازسازی می‌شود

, حوزه علمیه تاریخی کمیجان با اعتبار ۵۰ میلیون تومانی بازسازی می‌شود, حوزه علمیه تاریخی کمیجان با اعتبار ۵۰ میلیون تومانی بازسازی می‌شود,

وی در ادامه با تاکید بر توجه ویژه به میراث فرهنگی شهرستان بیان کرد: یکی از دغدغه‌های مهم شهرداری احیای هویت ملی و فرهنگی کمیجان است و در این زمینه حوزه علمیه تاریخی کمیجان با پیگیری‌های مستمر، در دستور کار برای مرمت و بازسازی قرار گرفته است. پیمانکار این پروژه مشخص شده و با مساعد شدن وضعیت هوا، کار مرمت و بازسازی با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیون تومان آغاز خواهد شد.

,

معرفی قلعه «آقچه کهریز» به عنوان پاتوق فرش استان مرکزی

, معرفی قلعه «آقچه کهریز» به عنوان پاتوق فرش استان مرکزی, معرفی قلعه «آقچه کهریز» به عنوان پاتوق فرش استان مرکزی,

شهردار کمیجان با اشاره به توسعه زیرساخت‌های فرهنگی و گردشگری کمیجان گفت: حفاظت از آثار تاریخی، احیاء مراسم‌های سنتی و توجه به شخصیت‌های فرهنگی منطقه در راستای برندسازی شهری از اهداف پیش روی شهرداری است و تلاش ما در این حوزه معرفی قلعه «آقچه کهریز» به عنوان پاتوق فرش استان مرکزی است.

,

راه اندازی شورای محله در تمامی محله‌های کمیجان/رشد ۳۰ درصدی بودجه شهرداری

, راه اندازی شورای محله در تمامی محله‌های کمیجان/رشد ۳۰ درصدی بودجه شهرداری, راه اندازی شورای محله در تمامی محله‌های کمیجان/رشد ۳۰ درصدی بودجه شهرداری,

شهردار کمیجان با تاکید بر اینکه برای مشارکت مردم در امر مدیریت شهری ساختار خاصی وجود ندارد، تصریح کرد: متأسفانه در این زمینه تنها به شوراها بسنده کرده‌ایم اما سال آینده برای افزایش مشارکت بیشتر و مؤثر شهروندان در بستر شورای محله برنامه‌ریزی شده است.

,

وی ادامه داد: به دلیل ساختار محله‌ای شهر کمیجان در آینده نزدیک با کمک شورای شهر، شورای محله‌ها را راه‌اندازی می‌کنیم به گونه‌ای که هر محله شهردار محله هم داشته باشد.

,

مرادی با اشاره به رشد ۳۰ درصدی بودجه سال آینده گفت: با توجه به رشد ۳۰ درصدی بودجه شهرداری، در سال آینده بودجه نهایی شهرداری ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان خواهد بود.

,

تدوین برنامه توسعه پنج ساله با مشارکت نمایندگان مردم

, تدوین برنامه توسعه پنج ساله با مشارکت نمایندگان مردم, تدوین برنامه توسعه پنج ساله با مشارکت نمایندگان مردم,

وی بیان کرد: شهرداری کمیجان در نظر دارد ضمن تدوین برنامه توسعه پنج ساله با مشارکت اعضای شورای شهر، روحانیون، دانشگاهیان، فرهیختگان و جوانان، مدلی از توسعه پایدار را در معرض دید افکار عمومی قرار دهد تا به تدریج شاهد اعتماد و رضایت عمومی شهروندان باشد.

,

شهردار کمیجان به مهم‌ترین برنامه‌های شهرداری در حوزه شهرسازی اشاره کرد و افزود: در بخش شهرسازی اصلاح طرح جامع شهر، تسهیل در امر صدور مجوزهای ساخت و ساز، نظارت قانونی بر ساخت و سازهای شهری، بسترسازی شفافیت قوانین و مقررات به منظور جلوگیری از سوء استفاده‌های احتمالی از اهم برنامه‌های شهرداری است. 

,

صدور مجوز رایگان ساخت خانه برای زوج‌های جوان کمیجانی

, صدور مجوز رایگان ساخت خانه برای زوج‌های جوان کمیجانی, صدور مجوز رایگان ساخت خانه برای زوج‌های جوان کمیجانی,

مرادی با تاکید بر طرح تشویقی برای خانه‌دار شدن زوج‌های جوان تصریح کرد: با کمک شورای شهر، شهرداری کمیجان یک «بسته تشویقی» برای خانه‌دار کردن زوج‌های جوان (ثبت ازدواج‌ در سال ۹۳) در نظر گرفته شده که در این طرح به هر زوج، مجوز ساخت ۸۰ متر ساختمان به صورت رایگان اهدا می‌شود.

,

شهردار کمیجان به سیاست‌های مالی شهرداری اشاره کرد و افزود: کشف منابع درآمد پایدار برای شهر، جذب سرمایه‌گذار در پروژه‌های شهری، انضباط مالی در هزینه‌ها، کاهش هزینه‌های جاری و افزایش سهم عمرانی در بودجه سالیانه از اهم برنامه‌های شهرداری در بخش مدیریت مالی است.

,

وی با بیان برنامه‌های حوزه خدمات شهری گفت: اجرای طرح «تفکیک زباله از مبدأ» و دفن بهداشتی پسماندهای شهری، نظافت شهر، رفع سد معبر، اصلاح مبلمان شهری، نورپردازی معابر و میادین در دستور کار شهرداری قرار گرفته است.

,

مرادی ادامه داد: در بخش فضای سبز شهری استفاده از گونه‌های بومی منطقه، استفاده از درختان مثمر، توسعه فضای سبز تجهیز شده، ساماندهی پارک‌های محلی، توسعه پارک‌های جنگلی از اهم برنامه‌ها این واحد خواهد بود.

,

شهردار کمیجان در پایان با اشاره به انجام پروژه‌های عمرانی کمیجان خاطرنشان کرد: ساخت سرویس‌های بهداشتی، احداث بازارچه سنتی و محلی، ساماندهی سیمای شهری، ایجاد کارگاه شن و ماسه، مرکز معاینه فنی خودرو، پروژه بام کمیجان، آسفالت معابر و کوچه‌ها، جدول گذاری ورودی شهر از طرف همدان و میلاجرد و تکمیل ساختمان اداری شهرداری از برنامه های مهم عمرانی کمیجان است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه