اخبار داغ

امام جمعه پیشوا:

مبدا قیام ۱۵ خرداد ۴۲ پیشوا است

مبدا قیام ۱۵ خرداد ۴۲ پیشوا است
امام جمعه شهرستان پیشوا گفت: پیشوا به‌عنوان مبدا قیام ، ورامین مسیر و شهر قرچک مقصد این حرکت به ثبت رسیده است،با کسانی که به هر نحو بخواهند مبدا قیام 15 خرداد را مکانی غیر از صحن مطهر حضرت جعفربن موسی الکاظم (ع) اعلام نمایند طبق مستندات ،پیگیری های قانونی انجام خواهد شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به‌نقل از ندای پیشوا؛ حجت الاسلام والمسلمین روح الله باقری صبح امروز در جلسه شورای فرهنگ عمومی با اشاره به نقش بی بدیل مردم شهرستان پیشوا در شکل گیری قیام ۱۵ خرداد اظهار داشت:از ویژگیهای مهم قیام 15 خرداد مردمی بودن، اسلامی بودن و داشتن رهبری واحد آن است، چراکه تا قبل از 15 خرداد، چندین قیام و نهضت در ایران روی داد اما هیچکدام از آنها سه عنصر فوق را همزمان دارا نبودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود:تنها قیامی که هم جنبه مردمی و اسلامی داشت و هم دارای یک رهبر واحد بود، قیام 15 خرداد 1342 بود ؛طبق مستندات و گواه تاریخ ،مردم شهرستان پیشوا در روز 15 خرداد 1342 مصادف با مراسم بنی اسد از صحن حضرت جعفربن موسی الکاظم (ع) کفن پوش و برای دفاع از مرجعیت به طرف تهران حرکت کردند.
امام جمعه شهرستان پیشوا گفت:عده ای از مردم روستاهای اطراف از جمله محمدآبادعربها که در مراسم بنی اسد با قدمت 500 ساله در پیشوا حضور داشتند با شنیدن خبر دستگیری امام خمینی(ره)در صحن حضرت جعفربن موسی الکاظم(ع)بلافاصله این خبر را به اهالی روستای خود رساندند.
باقری تصریح کرد:مردم پیشوا زمانی که حرکت کردند هنوز خبر شروع این قیام به روستاهای اطراف از جمله محمدآباد نرسیده بود و به علت دیر رسیدن خبر مجبور شدند با کامیون از جاده فرعی خود را به مردم پیشوا برسانند.
وی با اشاره به ثبت استانی قیام 15 خرداد در سازمان میراث فرهنگی بیان داشت:پیشوا بعنوان مبدا قیام ، ورامین مسیر و شهر قرچک مقصد این حرکت به ثبت رسیده است.
امام جمعه شهرستان پیشوا تصریح کرد:به دور از انصاف است که با تحریف تاریخ ونادیده گرفتن برکات و عنایات حضرت جعفربن موسی الکاظم(ع) ،مبدا قیام را مکانی دیگر قلمداد کنیم.
باقری در خصوص شایعات ساخت فیلم مستند و اعلام مکانی غیر از پیشوا بعنوان مبدا قیام گفت :قطعا با کسانی که به هر نحو بخواهند مبدا قیام 15 خرداد را به مکانی دیگر غیر از صحن مطهر حضرت جعفربن موسی الکاظم (ع)نسبت دهند طبق مستندات ،پیگیری های قانونی انجام خواهد شد.
باقری در پایان گفت:دبیرخانه ثبت مستندات 15 خرداد زیر نظر دبیرخانه 15 خرداد دایر است ؛مستندات بسیاری تا کنون ارائه شده است  و این دبیرخانه آمادگی لازم برای ثبت مستندات باقی مانده را نیز دارد.

,
,
,
,
,
,
,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه