اخبار داغ

دردیدار مسئول بسیج مهندسین صنعتی کشور با خانواده شهید رادمردیان عنوان شد:

در وصیت‌نامه‌اش نوشت «همه عمرم فدای یک تارموی رهبر باد»

در وصیت‌نامه‌اش نوشت «همه عمرم فدای یک تارموی رهبر باد»
مسئول بسیج مهندسین صنعتی کشور در سفر به استان لرستان، پنج شنبه، ۲۹ مرداد با خانواده معظم شهید رادمردیان دیدار کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بسیج مهندسین صنعتی، محمداسماعیل کفایتی، مسئول بسیج مهندسین صنعتی کشور همراه با مسئولین این سازمان در استان لرستان از خانواده شهید «باقر رادمردیان» که از دانشجویان رشته مهندسی شیمی دانشگاه صنعتی شریف بود، دیدار کرد.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, پایگاه اطلاع رسانی بسیج مهندسین صنعتی,

 

,

برادر شهید رادمردیان گفت: شهید باقر رادمردیان، رتبه 100 دانشگاه صنعتی شریف بود که از نظر علمی یکی از نخبگان و افراد برجسته کشور بود، ایشان به دعوت رهبر انقلاب برای حضور در جبهه حق و دفاع از آرمان‌های مقدس اسلام لبیک گفت و در سن 20 سالگی که به جبهه اعزام شد، در عملیات مرصاد به دست منافقین کوردل در سن 21 سالگی به شهادت رسید.

,

 

,

مداومت به نماز شب، انس با دعای کمیل، قاری قرآن و عشق به ولایت

, مداومت به نماز شب، انس با دعای کمیل، قاری قرآن و عشق به ولایت,

وی ایمان، ولایت‌مداری، سعه‌صدر، حسن‌خلق، عدم دلبستگی به دنیا، شجاعت و رشادت را از مهم‌ترین ویژگی‌های شهید رادمردیان دانست و افزود: ایشان توجه و عنایت ویژه‌ای به نماز شب داشت و طبق اظهارات هم‌رزمانش حتی در شب‌های عملیات هم، مداومت به نمازشب را ترک نکرد و از قاریان قرآن و مداحان گردان نیز بود، وی زمانی‌که از جبهه برمی‌گشت در شب‌های جمعه، قبل از این‌که به منزل بیاید با همان لباس رزم در مراسم دعای کمیل مسجد محله حاضر می‌شد.

,


رادمردیان اضافه کرد: برادر شهیدم آن‌چنان پیرو ولایت‌فقیه بود که با شنیدن ندای رهبر برای حضور جوانان در جبهه، علی‌رغم علاقه فراوانی که به تحصیل و کسب علم داشت، درس و دانشگاه را رها کرد و شجاعانه در میدان نبرد حاصل شد. در یکی از دلنوشته‌های به‌جا مانده از ایشان ذکر شده که :«همه عمر من به فدای یک تار موی رهبر باد» و این مؤید امام‌شناسی و ولایت‌پذیری شهید باقر رادمردیان بود.

,
,

 

,

آرزوی شهادت

, آرزوی شهادت,

این مدرس دانشگاه خاطرنشان کرد: شهید رادمردیان به آرزوی شهادت به سوی جبهه روانه شد و علی‌رغم سن کمش روح بزرگی داشت و شجاعانه در این مدت یک‌سالی که در جبهه حضور داشت بیش از 17 بار به خط مقدم اعزام شد و علاقه زیادی داشت که تیربارچی یا آر‌پی‌جی‌زن باشد، ایشان بارها در جبهه مجروح شد و در بیمارستان اهواز بستری شد ولی هیچ‌گاه در حضور خانواده خصوصاً مادرش سخنی در این رابطه به میان نمی‌آورد. 

,

 

,

شهیدان بهترین الگوی جوانان

, شهیدان بهترین الگوی جوانان,

برادر شهید باقر رادمردیان با بیان این‌که زبان ما از وصف شهدا قاصر است و هیچ‌گاه نمی‌توان آن‌طور که شایسته است، به توصیف شخصیت والای آن‌ها پرداخت، تصریح کرد: از مسئولین، رسانه‌ها، بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس، بنیاد شهید و تمام متولیان فرهنگی جامعه انتظار داریم که شهدا را به عنوان الگوی جوانان به جامعه معرفی کنند و نگذراند که غبار غفلت و فراموشی بر یاد شهدا بنشیند و به فراموشی سپرده شوند کماینکه امروز با توجه به تهاجمات فرهنگی روزافزون دشمن نوجوانان نا نیاز به الگو دارند.

,


وی ادامه داد: مردم ولایت‌مدار ما، همواره در صحنه‌های دفاع از اسلام و انقلاب حاضر بوده و امتحان خود را پس داده‌اند امید است که مسئولین نیز قدر این ملت را بدانند و در خدمت به آن‌ها کوتاهی نکنند کمااینکه امروز مردم از لحاظ اقتصادی در شرایط سختی قرار دارند.

 

,
,
,
,

روحیه و رویکرد جهادی شهدا به جامعه معرفی شود

, روحیه و رویکرد جهادی شهدا به جامعه معرفی شود,

محمداسماعیل کفایتی، رئیس بسیج مهندسین صنعتی کشور نیز اظهار کرد: این‌که جوانی در اوج امید و موفقیت و در مسیر پیشرفت همه‎‌جانبه باشد ولی تمام این موقعیت‌ها را در راه رضای حق‌تعالی رها کند، روحیه بسیار معنوی و ایمانی والا را می‌طلبد که این روحیه و رویکرد جهادی باید به جامعه معرفی شود.

,

 

,

خون شهدا به ثمر نشست

, خون شهدا به ثمر نشست,

وی بیان کرد: فرهنگ را ارزش‌ها، سپس ساختارها و بعد جلوه‌ها می‌سازند و عرصه دفاع مقدس ارزش‌های والایی را برای جامعه ما و تمام جهان به ارمغان آورد کمااینکه امروز بیداری اسلامی دنیا، ظلم‌ستیزی، عدالت‌خواهی و مقاومت مسلمان، همه نشئت گرفته از انقلاب اسلامی و به تأسی و الگو گرفتن از عملکرد جوانان ایرانی در 8 سال دفاع مقدس بوده است و ما خرسندیم که خون شهدا به ثمر نشست.

,


کفایتی ابراز کرد: قطعاً آینده کشور بهتر از وضعیت کنونی خواهد بود و امید است که هرچه سریع‌تر از این گردنه‌های سخت عبور کنیم و به قله سعادت و پیشرفت برسیم و در آن صورت است که در سراشیبی پیشرفت و موفقیت افتاده و با سرعت بیشتری پیش خواهیم رفت و با توجه به پتانسیل‌ها و استعدادهاییی که در جامعه مشاهده می‌شود این امید به آینده آرمانی دور از ذهن نخواهد بود.
وی با اشاره به این‌که یاد و خاطره شهدا هرگز فراموش‌شدنی نیست، تصریح کرد: در دوران دفاع مقدس، ولایت‌مداری و ارتباط جوانان بارهبری در سیره شهدا موج می‌زد اگر الآن نیز همان اطاعت و همراهی باشد، یقیناً بسیاری از این ناکارآمدی‌های کنونی برطرف می‌شد.  

,
,
,

 

,

همچنین، محمداسماعیل کفایتی، مسئول سازمان بسیج مهندسی کشور پنج‌شنبه، 30 مرداد در کارگاه آموزشسی مهارت‌افزایی و توانمندسازی با موضوع «نگاهی نو به تحقیقات» که در سالن اجتماعات سازمان صنعت، معدن، تجارت برگزار شد، افزود: تبیین اهمیت دانش یکی از محوری‌ترین مباحثی است که در دنیای امروز مطرح است زیرا شکوفایی تمام استعدادها و پویایی یک جامعه در ابعاد مختلف در بستر دانش محقق خواهد شد و مولای متقیان امام علی(ع) فرمود:«هر ظرفی پیمانه‌ای دارد مگر ظرف دانش که هر چه بدر آن بریزی بر وسعتش افزوده می‌شود».

,

 

,

وی تحقیق را ابتدایی و اساسی‌ترین خواستگاه دانش دانست و افزود: تحقیق به معنی انجام پروژه‌هایی به‌منظور دستیابی به مسائلی که پاسخ آن مبهم است، می‌باشد ولی باید این نکته مورد توجه قرار بگیرد که مسئله با سؤال فرق می‌کند به‌نحوی‌که برای سؤال جواب هست و سیستم‌های آموزشی به‌همین منظور ایجاد شده‌اند که افرادی را برای پاسخ به سؤالات تربیت کنند ولی برای مسئله، جوابی وجود ندارد و باید با تحقیق و پزوهش به آن دست یافت.

,

 

,

کفایتی با بیان این‌که تحقیق تلاشی هوشمندانه و ارزشمند برای حل مسائل علمی در جهت پیشرفت‌های علمی و نوآوری است، تصریح کرد: تحقیقات معمولاً ریسک‌پذیرند یعنی ممکن است تلاش و هزینه محقق بی‌نتیجه و یا منجر به نتایج غیرقابل پیش‌بینی شود ولی تحقیقات توسعه‌پذیرند و دستاوردهای آن را می‌توان بارها مورد استفاده قرار داد و از این طریق کسب درآمد کرد، از طرفی برخلاف فناوری اطلاعات که با مرور زمان منسوخ می‌شوند، چرخه عمر بر دانش و تحقیقات بی‌تأثیر است و به عبارت دیگر، گذشت زمان از ارزش آن نمی‌کاهد.

,


مسئول بسیج مهندسن صنعتی کشور ضمن تاکید بر لزوم نگاه نو به تحقیقات، عنوان کرد: در تمام دنیا به‌منظور کاهش ریسک تحقیقات، اداره‌هایی تحت‌عنوان سازمان‌های مالکیت فکری ایجاد شده که به ثبت اختراعات می‌پردازد، هدف از این کار حفاظت از دستاورد تحقیقات و اختصاص مالکیت اختراعات به پژوهشگر و گردآورنده آن، پرهیز از موازی‌کاری و ارزیابی محقق است.

,
,


کفایتی با پژوهشگران باید به‌جای نوشتن مقاله به پتنت روی آورند، خاطرنشان کرد: برخلاف مقاله و اسناد علمی  که گاهاً از اعتبار لازم برخوردار نیستند، نتیجه پتنت کاملاً موثق و درستی و صحت آن به اثبات رسیده است و می‌توان برای جنبه‌های آموزشی به آن استناد کرد، از طرفی امروز مشاهده می‌شود که رقمی بالغ بر 40 هزار دلار معادل با 150 کیلیون دلار برای ثبت پتنت باید پرداخت می‌شود که این نشان از ارزش اقتصاد والای آن دارد.

,
,


وی ادامه داد: کشور ما چون در زمینه ثبت اختراعات با محدودیت مواجه است، ملاحظه می‌شود که تحقیقاتی انجام می‌شود ولی، وقت  هزینه زیادی هم صرف می‌شود امکام سودی از دستاورد این تحقیقات عاید محقق نمی‌شود و زمانی‌که یک مخترع اختراع و نوآوری خود را در قالب مقاله یا کتابی، به‌صورت شفاهی یا کتبی در سمینار ارائه و یا در کتب مختلف منتشر می‌کند دیر این کار او را نمی‌توان ثبت اختراع تلقی کرد، حتی ممکن است با این کار طرح او توسط افراد فرصت‌طلب ولو در سایر کشورهای دنیا ربوده شود.

,
,


کفایتی با بیان این‌که اصل مطالب علمی، فنی و مهندسی در تنت‌ها ارائه می‌شوند، اظهار کرد: در کشورهای صنعتی برخلاف سایر کشورهای در حال توسعه که بر مقاله‌نویسی اصرار دارند، بر روی پتنت سرمایه‌گذاری می‌شود زیرا پتنت می‌تواند در سطح کلان مورد استفاده قرار بگیرد و با ارائه دستورالعمل ساخت یک اختراع، موجب کاهش نیاز به بررسی‌های آزمایشگاهی و تسریع در پیشبرد اهداف موردنظر و حرفه‌ای و پیشرفته شدن تحقیقات می‌شود.

,
,


مسئول سازمان بسیج مهندسین کشور اظهارکرد: تحقیق، باید با نگاهی نو و متفاوت از گذشته پیش برود بدین معنی که محققان جامعه در پژوهش‌های خود صرفاً به مقالات اکتفا نکنند و از اختراعاتی که در قالب پتنت‌های معتبر در سازمان‌های مالکیت فکری به ثبت رسیده‌اند الگو گرفته و با این شیوه پیش بروند.

,
,


وی در پایان بیان کرد: اساتید و صنعتگرانی که توانایی کارآفرینی دارند باید با رویکرد جهادی و جنبشی در این عرصه ورود پیدا کنند و شایسته است که کارآفرینانی که از قدرت تیم‌سازی، شبکه‌سازی و مدیریت قوی برخوردارند، با خوش‌بینی و امید به آینده و البته ریسک‌پذیری معقولانه در راستای ارتقای توانمندی درون و پتانسیل ملی و عدم وابستگی به بیگانگان گام برداریم.

,
,


کفایتی، مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی کشور در جلسه شوراهای قشر و کارگروه‌های تخصصی بسیج مهندسین سپاه حضرت ابوالفضل(ع) که پنج‌شنبه، 30 مرداد در سالن اجلاس اداره نوسازی مدارس خرم‌آباد برگزار شد، افزود: کشور ما در یک موقعیت تاریخی قرار دارد که توجه بسیری از کشورهای دنیا به ان معطوف شده است  لذا باید مبانی ایدئولوزیک و استرتژیک مورد توجه قرار بگیرند.

,
,


وی ادامه داد: هنگامی‌که در بلوک شرق و غرب تشکیل شد، تمام امور در چارچوب نظام سلطه قرار گرفت و کسی هم نمی‌توانست به این استعمار اعتراض کند در چنین شرایطی بود که امام خمینی(ره) معادلات استکبار را به هم زد و معتقد بود که تقسیم‌بندی دنیا به دو جبهه حق و باطل باید باشد، نه بلوک شرق و غرب.

,
,


کفایتی خاطرنشان کرد: انقلاب اسلامی به‌سان سنگ بزرگی است که در حال نزدیک شدن به قله است لذا ما باید شرایط سخت کنونی را تحمل کنیم و به آینده امیدوار باشیم که به‌زودی این سنگ بزرگ در سراشیبی پیشرفت و موفقیت قرار خواهد گرفت و مشکلات مرتفع می‌شوند کمااینکه بسیاری از کشورهای توسعه یافته و صنعتی امروز که صاحب قدرت و نفوذ هستند، در گذشته با شرایط سختی دست و پنجه نرم کرده‌اند و و موفقیت‌های امروز حاصل تحمل و صبر و استقامت در مقابل رنج‌های گذشته بوده است.

,
,

 

,

تهاجم فرهنگی نتیجه ناکامی دشمن در جنگ سخت‌افزاری است

, تهاجم فرهنگی نتیجه ناکامی دشمن در جنگ سخت‌افزاری است,

مسئول بسیج مهندسین صنعتی کشور با اشاره به کارشکنی‌های نظام سلطه در رابطه با انقلاب اسلامی، تصریح کرد: آمریکا سال‌هاست که برنامه‌های مختلفی را برای از پای درآوردن ظام مقدس جمهوری اسلامی ایران تدارک می‌بیند؛ به‌طور مثال تصمیم داشت که با اشغال عراق، افغانستان و سایر کشورهای همسایه، یک کمربند ایمنی را در اطراف ایران ایجاد کند ولی علی‌رغم تمام هزینه‌هایی که رقم آن بالغ بر 12 تریلیون بود و آمریکا امیدوار بود که این هزینه هنگفت را با استعمار نفت عراق جبران کند با شکست مواجه شد و حتی نتوانست یک وجب از خاک ایران را تسخیر کند به همین دلیل به تهاجم فرهنگی روی آورد و متأسفانه در این رابطه تا حدودی موفق بوده است.

,


کفایتی خاطرنشان کرد: امروز باید توجه ویژه‌ای به مقوله فرهنگ صورت بگیرد کمااینکه مقام معظم رهبری همواره به اهمیت فرهنگ اشاره کرده و دغدغه‌ها و نگرانی‌های خود را در این‌باره مطرح کرده است لذا مسئولان باید درک درستی از مطالبات رهبری داشته و در راستای پیشبرد اهداف ایشان گام بردارند.

,
,

 

,

انتهای پیام/خ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه