اخبار داغ

در اولین نشست خبری مدیرکل آموزش و پرورش گلستان چه گذشت؟

در اولین نشست خبری مدیرکل آموزش و پرورش گلستان چه گذشت؟
نشست خبری دیروزدوشنبه 4 شهریور ماه مدیرکل آموزش و پرورش با اصحاب رسانه با حواشی همراه بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از  کلاس بیست ، در ورودی سالن اجتماعات و محل نشست  ، بذر افشان رئیس ادره روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش گلستان اسامی رسانه ها به همراه پوشه ای با محتوی دفترچه یادداشت که رو صفحه اول آن برخی آمارارقام تعداد دانش آموزان وکارکنان آموزش و پرورش استان و خودکار بود.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, کلاس بیست,

**نشست با حداقل تاخیر نسبت به سایر نشست ها برگزارشده در استان ساعت ۱۰:۱۰آغاز شدو این مسئله باعث شد که دیر رسیدن برخی خبرنگاران به چشم بیاید.

,

**با ورود مدیرکل آموزش و پرورش به همراه عرب احمدی معاون توسعه و پشتیبانی و حسینی معاون پرورشی و فرهنگی نشست حالت رسمی به خود گرفت.

,

**در ابتدا سرود جمهوری و سپس کلیپ فعالیت های آموزش و پرورش گلستان پخش شد که دربخشی کوتاه با ناهماهنگی تصاویر و عنوان ها مواجه بود.

,

** خلیل آبادی مجری همیشگی برنامه های آموزش و پرورش ، مدیرکل و معاونان را به خبرنگاران معرفی و تاکید کرد بیشترین وقت را در اختیار خبرنگاران خواهد بود.

,

**لیست اسامی از سوی  مجری به عنوان لیست حضور و غیاب مطرح شد که با تذکر یکی از خبرنگاران والبته فرهنگی روبه روشد و خلیل آبادی با گفتن  همه به نوعی فرهنگی هستیم توجیه خوبی از این اشتباه لفظی خود داشت.

,

**در ابتدا بدرافشان  رئیس اداره روابط عمومی روز خبرنگار رابا تاخیر تبریک و از پیامک روز خبرنگار براساس بانک اطلاعاتی این اداره کل خبر داد.

,

**بذر افشان گفت : این نشست اولین گام برای ارتباط با رسانه ها خواهد بود و در اداره روابط عمومی آموزش و پرورش گلستان را برای خبرنگاران گشوده است و در آستانه بازگشایی مدارس  نیزازخبرنگاران برای اطلاع رسانی به مردم دعوت می کنیم تا بتوانیم یک بازگشایی مطلوب داشته باشیم.

,

neshast-am 6

, neshast-am 6,

**بخش اول این نشست خبری با سخنان وطنی مدیرکل آموزش و پرورش گلستان شکل جدی تری به خود به گرفت

,

** وطنی ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد وخاطره  شهیدان  رجایی و باهنر از حضور خبرنگاران در آموزش و پرورش استقبال و بر اهمیت و ضرورت کار خبری تاکید کرد.

,

وی نقش رسانه ها را  برقراری ارتباط و آگاهی  بخشی و اطلاعات رسانی عنوان کرد.

,

** وطنی بیان کرد : بزرگترین نقش آموزش و پرورش انتقال فرهنگ به نسل آینده با توجه به اینکه انقلاب ، نشات گرفته از ایثاروفداکاری میلیون ها مرد آزاده است و دستاورد آن تربیت اسلامی و انتقال این ارزش هاست.

,

وی افزود : نیاز به تغییردرآموزش و پرورش برای پاسخگویی به نیاز جامعه وجود دارد و در این میان مهمترین عامل استراتژی آموزش و پرورش باید تغییر رفتار مطلوب باشد.

,

**مدیرکل آموزش و پرورش گلستان با تاکید بر اینکه اختلاف نظر ها در جامعه به ساختار آموزش و پرورش صدمه وارد می کند، آموزش و پرورش را سنگ بنای جامعه دانست و افزود : این نهاد باید متناسب با تغییرات جامعه در درون خود تغییر ایجاد کند.

,

**وی افزود : تمام سیاست ها و خط مشی ها در مدرسه و در کلاس قابلیت اجرا دارد، بنابراین معلم در مدرسه می تواند کارگشا باشد و سیاست ها را به مرحله اجرا در آورد.

,

**وطنی بیان کرد :۹۹درصد اعتبارات صرف پرداخت حقوق می شود و آموزش و پرورش با یک درصد اعتبارات خود باید مدرسه بسازد ، تجهیز کند و تمام فعالیت های خود را انجام دهد.

,

**محمد رضا وطنی تاکید کرد :خروجی آموزش و پرورش ایجاد رفتار مطلوب در دانش آموزان برگرفته از ارزش های دینی است.

,

**وی از ۷۵۰مشکل و چالش  تعریف شده برای آموزش و پرورش خبرداد و مهمترین آن را بحث نیروی انسانی توسعه تربیت شده وتوانمند و عامل موفقیت عنوان کرد.

,

وطنی افزود : اگر آموزش و پرورش نتواند پاسخگوی جامعه باشد آموزش و پرورش موفقی نخواهیم بود.

,

**محمد رضا وطنی با بیان اینکه سودمندی آموزش و پرورش در توانمندی معلم و رضایت مندی اوست ، مهمترین برنامه استان در سال تحصیلی پیش رو ساماندهی و سازماندهی نیروی انسانی از طریق شهرستان ها خواهد بود.

,

**وی برنامه دیگر آموزش و پرورش استان را افزایش مشارکت ها ی همه عوامل موثر در بخش های دولتی و مردمی ، برداشت دیوار مدارس برای ارتباط بیشتر دانش آموزان با سازمان ها ، امضای تفاهم نامه های متعدد با سازمان ها و نهاد ها ، کیفیت بخشی به مدیریت مدارس با مطرح کردن سه رکن مدرسه دانش آموز و خانواده  ونقش آفرینی در تصمیمات مدرسه و احساس تعلق از سوی این سه رکن درمدرسه است.

,

**این مقام مسئول گفت :  با توجه به  نیاز آموزش حداقل۲هزار ساعت ،۶۰ ساعت آموزش تخصصی برای مدیران در نطر گرفته شده که این میزان ساعت را در یک پروسه ۵ ساله انجام خواهیم داد.

,

**بخش دوم نشست با گلایه یکی از معلمان در خصوص معلمان حق التدریسی وبلا تکلیفی آنان دراستخدام و بیمه  و.. آغاز شد و  مدیرکل  پس از پاسخ وی مبنی بر نداشتن مجوز برای استخدام درسال جاری بیان کرد ودر ادامه پاسخ وی را به دفتر خود برای پیگیری دعوت کرد.

,

neshast-am 36

, neshast-am 36,

**مجید میهن دوست از خبرگزاری ایرنا اولین خبرنگاری بود که پرسش خود را مبنی نیاز فضای آموزشی باتوجه به طرح تجمیع و واگذاری مدارس به موسسات را از مدیرکل آموزش و پرورش گلستان مطرح کرد.

,

**مدیرکل آموزش و پرورش استان گفت :با رایزنی هایی به عمل آمده با مجمع خیرین برطرف کردن نیاز فضای آموزشی گرگان در ۵ سال آینده وجود دارد/ پردیس برادران وخواهران فرهنگیان درگرگان احداث خواهد شد.

,

**وطنی در پاسخ به سوالی مبنی بر دریافت هزینه هنگام ثبت نام گفت : هیچ پولی جز هزینه کتاب و بیمه و بسته های آموزشی نباید هنگام ثبت نام دانش آموزان اخذ شود .

,

**ودر پاسخ به  توزیع شیر رایگان در مدارس گفت : توزیع شیر جزو اولویتهای دولت تدبیر و امید و در بحث استفاده از تلفن همراه نیز باید فرهنگ سازی شود و معمولا کاربرددرستی در مدرسه ندارند و از لحاظ بهداشتی هم ضرر های زیادی بر سلامت دانش آموزان دارد.

,

**مدیر کل آموزش و پرورش گلستان درباره استخدام نیرو های حق التدریسی گفت : نیرویی تحت عنوان حق التدریسی نداریم و در این دولت هم هیچ قولی برای استخدام داده نشده و اگر استخدامی هم باشد از راه دانشگاه فرهنگیان خواهد بود و نیروهای ماهم معمولا در قالب رسمی ، پیمانی ، قراردادی هستند .

,

**در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره مدارس غیر انتفاعی در استان  گفت : این مدارس هم زیر نظرآموزش و پرورش وشورای نظارت طبق قوانینی که این نهاد وضع کرده فعالیت می کنند واداره نوسازی مدارس نیز باید به لحاظ فنی ساختمان آن را تائید کند تا دانش آموزان بتوانند در آن تحصیل کنند.

,

**وی در مورد اعتیاد در مدارس گفت : در این مورد پیشگیری حرف اول را می زند و با همکاری شورای آموزش و پرورش پیشگیری را دنبال خواهیم کرد .

,

**محمد رضا وطنی درباره نهضت قرآنی در مدارس بل توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری گفت : رویکرد ما در آموزش و پرورش دینی است و بر روی عترت ، قران و نماز تمرکز داریم که وقتی دانش آموزان ابتدایی از این مقطع خارج می شوند روخوانی قران را یاد بگیرند و از طرفی دارالقران ها را در مدارس فعال کردیم و یک نیرو هم گذاشتیم تا امورات آن را پیگیری کند.

,

**وی بابیان اینکه از تشکیل مجمع خیرین استان ۴۶۸ ساختمان و یک‎هزار و ۷۰۸ کلاس درس، تحویل آموزش و پرورش گلستان شده است از اضافه شدن ۳۳۰کلاس درس خبرداد.

,

وی ادامه داد : ۷۰۰ کلاس درس در گلستان دارای تاسیسات حرارتی و ۸۰۰ کلاس نیز به تاسیسات تابشی مجهز می‎شوند.

,

**وطنی با بیان اینکه ۴ هزار و ۳۵۴ کلاس درس در گلستان نیاز به تخریب و بازسازی دارد، افزود: یک‎هزار و ۹۰۳ کلاس درس باید بازسازی شوند که از این میزان ۴۳ درصد انجام شده و ۵۶ درصد باقیمانده است.

,

 وی ادامه داد : در سطح کلان ۲۵۰ میلیارد تومان برای کیفیت‎بخشی به بخش‎های مختلف آموزشی اعتبار تخصیص داده شده که این رقم قابل توجه است.

,

این مقام مسئول بیان کرد : با تخصیص اعتبارات بیشتر می‎توان به تجهیز مدارس به تاسیسات حرارتی و تابشی مبادرت کرد.

,

neshast-am 20

, neshast-am 20,

**مدیرکل آموزش و پرورش گلستان در پاسخ خبرنگار کلاس بیست گفت : ضرورت اردوگاه دانش آموزی برای استان ما در کل خیلی بالاست و ضرورت ایجاد فضا برایفعالیت های اجتماعی نیز مانند آزمایشگاه در دروس فیزیک و شیمی است.

, کلاس بیست,

وی با بیان اینکه سرانه اردوگاهی در گلستان خیلی پایین است ، میانگین سرانه کشوری را ۴/۴۵ متر  و در گلستان را ۱/۳۹عنوان کرد.

,

وطنی میانگین سرانه اردوگاه فعال در استان را کمتر از یک متر بیان کرد.

,

**مدیرکل اموزش و پرورش استان خاطر نشان کرد :  در این مدت نشستهایی داشتیم  مصوبه ای را با اداره استثنایی گلستان برای سرمایه گذاری و مجهزکردن اردوگاه دانش آموزی قرن آباد امضا کرده ایم.

,

**وی با تاکید بر پیگیری های مداوم آموزش و پرورش گلستان در بحث اردوگاه کشوری در استان از دعوت معاون پرورشی وزیر برای بازدید از اردوگاه آشوراده بندر ترکمن و راه اندازی آن به عنوان اردوگاه کشوری و قرن آباد در مرکز استان به عنوان اردوگاه استانی یا کشوری درآینده ای نزدیک خبر داد .

,

**وطنی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگارکلاس بیست مبنی برنامه های عملی اداره کل آموزش و پرورش برای حجاب در مدارس اظهار کرد : مبحث حجاب یک مبحث عمومی است و یکی از موضوعاتی است که ما به دنبال آن هستیم ودرتلاشیم در مدارس فرهنگ دینی حاکم باشد.

, کلاس بیست,

وی افزود : در این خصوص طی جلسه ای که با صنف خیاطان داشتیم در بحث رو پوش مدارس دو طرح برای مقنعه دانش آموزان پیشنهاد داده ایم که حتی نیاز به هد ندارد و در صورت عملی شدند وارد بازار خواهد شد.

,

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان تاکید کرد: با تولید این مقنعه های بتوانیم این مسئله مهم و معایب آن را کاهش دهیم.

,

**وی در خصوص مناطق مرزی گفت : به طور ویِژه به ۶ شهرستان مرزی توجه داریم ، چند باری به این مناطق بازدید رفتیم و از نزدیک با مشکلات آنها آشنا هستیم. در سال ۹۲  نیز برای اولین بار آموزش و پررش تخصیص بیشتری از بودجه مصوب را محقق کرد و تا اسفندماه ۱۰۰ درصد بودجه را به خود اختصاص داد و ۱۳ درصد هم اضافه تر شد و در سال جاری نیز ۲۶ درصد بودجه آموزش و پرورش محقق شده است .

,

** مدیرکل درباره هوشمند سازی مدارس گفت :  هوشمند سازی زمانی می تواند موثر باشد که  زمینه برای این کار فراهم باشد ، وما هنوز آموزش های لازم و زمینه را برای کلاس ، دانش آموز و معلم آماده نمی بینیم ، بنابراین هزینه کردن اینچنین مگر درپایه های خاص برای ما ضرورت ندارد. بسیار لازم است با آماده سازی فضاو آماده کردن معلم وخانواده لازم وضروری اما در حال حاضر ضرورت نداشته و اتلاف سرمایه است ،ما تلاش می کنیم برای پایه هایی که ضرورت دارد وتغییر کتبی که انجام شده، در ابتدایی و کلاس هشتم ومابقی درحداقل با یک یا دوبرنامه ۵ساله انجام خواهد شد درحال حاضر زمینه فراهم نیست.

,

neshast-am 42

, neshast-am 42,

**پرسش دیگر حضار از ساماندهی معلمان و جابجایی  آنان و بیمه طلایی فرهنگیان بود که مدیرکل آموزش و پرورش از از کمبود۹۱۶ نفر نیرو و ۵۸۳ نفر مازاد خبر داد وافزود : در مقطع  متوسطه اول به دلیل کاهش پایه مازاد و در مقطع ابتدایی به دلیل اضافه شدن پایه باکمبود نیرو مواجه ایم که با انتقال دبیران به پایه دوم ابتدایی بهره ببریم جابجایی ها بواسطه این افزایش و کاهش پایه هاست

,

**وی درباره بیمه طلایی هم گفت : از خردادماه سال جاری آموزش و پرورش با بیمه آتیه سازان قراردادبسته واین بیمه ، تعهد بیمه ایران را ندارد.

,

**اما وی به فرهنگیان اطمینان داد با نهایی شدن قراداد تمام هزینه ها به فرهنگیان پرداخت خواهد شد.

,

**در پایان  این نشست دو ساعته خلیل آبادی روابط عمومی آموزش و پرورش گرگان از تغییر دوکتاب درسی "ریاضی ومطالعات اجتماعی" درپایه چهارم ابتدایی وجدیدالتالیف بودن کتاب های پایه هشتم خبرداد.

,

**این نشست با استقبال گسترده بیش از ۶۰  خبرنگار از رسانه های مختلف استان همراه بود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه