اخبار داغ

بازدید رئیس سازمان بسیح مهندسین صنعتی از ایپکو؛

بخش خصوصی فعال و خطرپذیر باشد/اقتصاد دولتی ابتکار عمل ندارد

بخش خصوصی فعال و خطرپذیر باشد/اقتصاد دولتی ابتکار عمل ندارد
مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی ضمن بازدید از ایپکو، شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران خودرو، از نزدیک در جریان فعالیت‌ها و دستاوردهای این مرکز قرار گرفته و با آنها تبادل نظر کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از بسیج مهندسین صنعتی، کفایتی، مسئول سازمان بسیج مهندسین صنعتی، صبح روز شنبه از شرکت تحقیق، طراحی و تولید موتور ایران خودرو (ایپکو) بازدید کرد. محمد آزادی، سرپرست کانون مکانیک و قوای محرکه شرکت ایپکو، در ابتدای این جلسه گفت: ایپکو از سال 76 فعالیت رسمی خود را آغاز کرده و هم اکنون حدود 280 نفر در آن مشغول به کار هستند.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

 

,

, , , ,

وی ادامه داد: این شرکت در دو بخش مرکز تحقیقات موتور و مهندسی تولید موتور و پنج حوزه، شامل صنعت خودروسازی، انرژی‌های نو، موتورهای صنعتی، سامانه مدیریت موتور و آزمون‌های ناوگان خودرو، سامانه‌های مدیرت فعالیت می‌کند.

,

 

,

سرپرست کانون مکانیک و قوای محرکه شرکت ایپکو تشریح کرد: مسیر توسعه مطلوب در ایپکو پنج مرحله را پشت سر می‌گذارد و آن شامل برنامه‌ریزی اولیه، طراحی مفهومی، توسعه برای عملکرد، توسعه برای ساخت و تولید انبوه می‌شود.

,

 

,

وی بیان کرد: طراحی، ساخت، صحه‌گذاری و آزمون برای هر مرحله انجام می‌شود و تکنولوژی و دانش فنی همه آنها در کشور ما و ایپکو وجود دارد و قابل انجام است.

,

 

,

آزادی اظهار داشت: یکی از مراحل کار الگوبرداری از موتورهای به روز در دنیاست که با بررسی این موتورها، یک مجموعه از مشخصات این موتورها استخراج شده و با آزمون‌هایی که انجام می‌شود یک نمودار پراکندگی از موتورهای مختلف به دست می‌آید.

,

 

,

ابطحی، سرپرست گروه تخصصی موتور و سازه دریایی، در ادامه سخنان آزادی بیان کرد: بعد از محاسبات مفهومی که در بخش طراحی انجام می‌شود در مرحله بعد پیکربندی محصول انجام می‌شود.

,

 

,

وی ادامه داد: در مرحله بعد با انجام یک مجموعه تحلیل‌ها و طراحی جزئیات برای هر یک از قطعات، نهایتا نقشه‌های دو بعدی آنها استخراج می‌شود.

,

 

,

ابوالفضل محمد ابراهیم، سرپرست گروه تخصصی موتورهای ایستا، در مورد مبحث تبادل گاز تصریح کرد: شبیه‌سازی تبادل گاز یک مبحث مهم در توسعه موتور است که جریان هوای ورودی به موتور و جریان دو محصول احتراق خروجی از موتور را شامل می‌شود.

,

, , , ,

وی توضیح داد: نحوه توزیع سوخت و ترکیب سوخت با هوا و اختلاط هوا فعالیت‌هایی است که برای شبیه‌سازی انجام می‌شود.

,

 

,

آزادی اظهار داشت: زمینه‌های دانشی در ایپکو عبارت است از: جریان دوفازی و جداسازها، مکانیک سیالات و تبادل گاز، خنک‌کاری و انتقال حرارت، اصطکاک و روغن‌کاری، تحلیلی خستگی و پیش‌بینی عمر قطعات، ارتعاشات و تحلیل سازه و توسعه دینامیکی.

,

 

,

در ادامه این جلسه میرسلیم، کارشناس حوزه صنعت، اظهار داشت: اقتصاد مقاومتی با اقتصاد ریاضتی و مقاومت اقتصادی متفاوت است. این اقتصاد ریاضتی نیست زیرا ما نمی‌خواهیم کشور را در شرایط ثابت نگه داریم.

,

 

,

, , , ,

وی اضافه کرد: مقاومت اقتصادی تنها بخشی از اقتصاد مقاومتی است و ما باید بتوانیم در برابر مسائل پیش آمده مقاومت کنیم.

,

 

,

این کارشناس حوزه صنعت، شرایط طبیعی از قبیل خشکسالی، عملکردهای مدیریتی و تحریم را از جمله علل رشد منفی اقتصادی دانست و گفت: این اولین بار نیست که ما شرایط تحریم را تجربه می‌کنیم، اولین تحریم در دوران نخست‌وزیری مصدق رخ داد و شرکت اویل نفت ما را خریداری نکرد و این قضیه منجر به این شد که ما درآمد نفتی خود را از دست دادیم، بعد از آن هم اوایل جنگ تحمیلی ما تحریم بودیم.

,

 

,

وی گفت: جهاد و خودکفایی، مباحثی هستند که منشا خود را از قضیه تحریم گرفته‌اند.

,

 

,

میرسلیم تشریح کرد: اقتصاد مقاومتی به تمام امکانات کشور توجه کرده، قابلیت‌ها را مشخص و نحوه به کارگیری این قابلیت‌ها را معین می‌کند.

,

 

,

وی افزود: مواد اولیه خام و فرآیندهای تبدیل، دو بخشی هستند که ما خود را در آنها وابسته نگه داشته‌ایم.

,

 

,

میرسلیم خاطرنشان کرد: بی‌توجهی به اقتصاد مقاومتی و تعریف خود در اقتصاد جهانی دو دلیل وابستگی ما در اقتصاد است. چشم انداز باید با توجه به واقعیت‌های حاکم نوشته شود.

,

 

,

وی تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی در مرحله اول قدرت مقاومت را مطرح می‌کند و در ادامه به چگونگی آثار و تبعات ناشی از این محدودیت‌ها می‌پردازد.

,

 

,

این کارشناس حوزه صنعت انتقاد کرد: متاسفانه 90 درصد فعالیت‌ها در کشور ما یا دولتی و یا وابسته به دولت است. که لازم است بخش خصوصی فعال و خطرپذیر باشد زیرا اقتصاد دولتی ابتکار عمل ندارد.

,

 

,

میرسلیم تاکید کرد: منابع طبیعی غنی کشور، امکانات و تجهیزات کافی و نیروی انسانی زیاد، سرمایه‌های ملی ما هستند که می‌توانند ما را به معنای مورد نظر اقتصاد مقاومتی نزدیک کنند. بهره‌وری ما ضعیف است زیرا در آموزش و مهارت ضعیف عمل کرده‌ایم.

,

 

,

در انتهای این جلسه دکتر کفایتی از بخش‌های مختلف شرکت ایپکو بازدید کرد و از نزدیک در جریان فعالیت‌ها و دستاوردهای این مرکز قرار گرفت.

,

, ,

, , , ,

, , , ,

, , , ,

, , , ,

 

,

انتهای پیام/خ

, انتهای پیام/, انتهای پیام/]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه