اخبار داغ

از شوخی یخ ستاره های ایرانی تا سطل خاک برای کودکان غزه!

از شوخی یخ ستاره های ایرانی تا سطل خاک برای کودکان غزه!
چالش سطل آب یخ که با هدفی خیرخواهانه و کمک به بیماران یک بیماری عصبی آغاز شده بود، در ایران تبدیل به آب‌بازی ستاره‌های مشهور و وسیله تفریح و شوخی آنها شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا، این روزها سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی پر شده از خبرهایی در مورد چالش سطل آب یخ یا Ice Bucket ایده یک جوان آمریکایی که می‌خواست  بیماری اسکلروز جانبی آمیوتروفیک یا Amyotrophic lateral sclerosis که به صورت مخفف ALS نیز گفته می‌شود را به جهان معرفی کند. این بیماری موجب تباهی و تخریب پیشرونده و غیرقابل ترمیم در دستگاه عصبی مرکزی (مغز و نخاع) و دستگاه عصبی محیطی می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

این بیماری منجر به از دست رفتن تدریجی عملکرد عضلات می‌گردد و با تضعیف ماهیچه‌ها به تدریج فرد به فلج عمومی مبتلا می‌شود. به طوری که توانایی هرگونه حرکتی از شخص سلب خواهد شد.

,

مبتکر ایده چالش سطل آب یخ تلاش کرد این بیماری را به مردم جهان بشناساند و از آنها برای کمک به درمان بیماران  کمک بگیرد. در این طرح ابتکاری قرار شد هرفردی سطل آب یخی را بر روی خود بریز و سه نفر را به این چالش دعوت کند و افراد دعوت شده حداکثر باید 24 ساعت پس از دریافت دعوت یا روی خودشان سطل آب یخ بریزند یا 100 دلار برای کمک به بیماران این بیماری جدید بپردازند. البته گفته شد افرادی هم که روی خود آب یخ ریخته‌اند 10 دلار پرداخت می‌کنند.

,

این چالش خیلی زود به ایران رسید و ستاره‌های فوتبال ایران هم به تقلید از بازیکنان و مربیان خارجی دست به انتشار ویدیوهایی در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی کردند.

,

علی کریمی یکی از مشهورترین‌ها و اولین چهره‌هایی بود که این کار را انجام داد و علی دایی، مازیار فلاحی و رضا عطاران را به چالش طلبید!

,

عطاران دعوت کریمی را اجابت کرد و سطل آب یخ روی خود ریخت و از کلاه قرمزی؛ شخصیت عروسکی دعوت کرد تا آب یخ روی خود بریزد.

,

,

, ,

علی دایی اما گفت بعد از بازی با پدیده دعوت کریمی را اجابت می‌کند. ستاره‌های والیبالیست‌ هم خیلی زود به این جنبش آب یخ پیوستند.

,

گفته می‌شود افرادی که در ایران چالش آب یخ را ترویج داده‌اند قصد کمک به موسسه‌های خیریه‌ای مثل محک را دارند البته در ایران چالش سطل آب یخ بیشتر از آنکه ابعاد خیرخواهانه داشته باشد تبدیل به تفریح ستاره‌های .... و معروف فوتبال، سینما و تلویزیون شده است. آب‌بازی که در فضای مجازی و البته برخی رسانه‌ها بازتاب گسترده‌ای هم داشته و دارد.

,

حتی برخی از فوتبالیست‌های پیشکسوت و هنرپیشه‌ها نیز ویدئویی سرشار از خنده و شوخی از خود همراه با آب بازی! را در شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند!

,

آب‌بازی میلیاردرها در حالی مورد توجه اهالی رسانه و علاقمندان ورزش و هنر قرار گرفته که کشورمان با مشکل خشکسالی و کمبود آب مواجه شده است. به طوریکه برخی از هنرپیشه‌ها به این مسئله اشاره کرده‌اند و خواستار صرفه جویی درمصرف آب شده‌اند.

,

در یکی از کشورهای عربی اما اتفاق جالب‌تری رخ داد فردی بدون تقلید کور کورانه از چالش سطل آب یخ گفت: من برای بیماری که حتی اسمش را هم نشنیده‌ام آب یخی روی سرم نمی‌ریزم ولی برای کودکان غزه که می‌بینم و قربانی رژیم صهینونیستی می شوند سطلی از خاک بر سر خودم می‌ریزم!

,

ولی در ایران ما فقط به دنبال اعلام نام مشهور بعدی برای استقبال از چالش سطل آب یخ هستیم تا با دیدن ویدئویی کوتاه از او بخندیم! خنده‌ای که از گریه غم انگیز‌تر است اینکه هدف چالش سطل آب یخ در ایران گم شد و تبدیل به تفریح و شوخی ستاره‌ها شد!

,

کاش حداقل به بُعد خیرخواهانه این طرح ابتکاری هم توجه می‌شد نه آنکه سطلی آب یخ روی خود خالی کنیم و بخندیم حتی بدون اینکه بدانیم برای چه اینکار را انجام می‌دهیم!؟

,

انتهای پیام/خ

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه