اخبار داغ

نگاهی به آخرین تحولات سوریه؛

چرا آمریکا و اسرائیل به شدت نگران عملیات بشار اسد در غوطه شرقی هستند؟

چرا آمریکا و اسرائیل به شدت نگران عملیات بشار اسد در غوطه شرقی هستند؟
آمریکا و اسرائیل می‌خواهند از شکست مطلق تروریست‌ها در غوطه شرقی جلوگیری شود زیرا منطقه‌ای که به دمشق نزدیک است و در کنترل گروه‌های تروریستی قرار دارد، پتانسیل این را دارد که همواره دمشق را در معرض تهدید و ارعاب قرار دهد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از آناج، آمریکا و اسرائیل از فعال‌ترین بازیگران صادرکننده تروریست به سوریه هستند. در کنار این بازیگران اصلی، بعضی از کشورهای همسایه سوریه نقش به سزایی در اجرای این پروژه داشتند. شورای امنیت و حقوق بشر سازمان ملل با انتشار گزارش‌های جعلی و واهی از جمله استفاده از سلاح‌های شیمیایی توسط نیروهای بشار اسد و کشته شدن کودکان، به اجرای نقشه های آمریکا و اسرائیل در سوریه کمک کرده‌اند و رسانه‌ها و شبکه‌های بین‌المللی هم در انتشار اخبار جعلی از سوریه از یکدیگر سبقت گرفته‌اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس ده‌ها میلیارد دلار پول نفت مسلمانان را برای کشتن مردم سوریه و سرنگونی رژیم بشار اسد که به عنوان تنها رهبر یک کشور عربی در مقابل آمریکا و اسرائیل ایستاده است، خرج کرده‌اند. حمد بن جاسم وزیر امور خارجه سابق قطر به صراحت اعتراف کرده است که برای از بین بردن حکومت سوریه، 117 میلیارد دلار بابت سلاح، اعزام گروه‌های مسلح، تبلیغات و رشوه هزینه شده است.

,

در هفت سال گذشته غوطه شرقی در حومه شرقی دمشق به عنوان یکی از مراکز اصلی ایجاد بحران برای دمشق مطرح بوده است. عمده مناطق غوطه شرقی توسط گروه‌های تروریستی جیش الاسلام، جبهه النصره و فیلق الرحمن کنترل می‌شود. از آغاز جنگ سوریه، از این منطقه همواره برای حملات خمپاره‌ای کور و همچنین طرح‌ریزی عملیات تروریستی و بمب‌گذاری در دمشق استفاده شده است. پس از تشدید عملیات ارتش سوریه علیه تروریست‌ها در غوطه شرقی، تبلیغات رسانه‌ای زیادی علیه ارتش سوریه ایجاد شده است که هدف از آن محکوم کردن حملات ارتش سوریه و همچنین مظلوم‌نمایی از کشته شدن تروریست‌ها در غوطه شرقی است. رسانه‌های غربی مثل تمام دروغ‌های گذشته خود، اخبار جعلی مبنی بر کشته شدن غیرنظامیان در غوطه شرقی توسط نیروهای بشار اسد را به تیتر یک خود تبدیل کرده‌اند.

,

تجربه هفت سال گذشته عملکرد کشورهای غربی و عربی مخالف دولت بشار اسد در جنگ سوریه نشان داده است که هرگاه گروه‌های تروریستی مورد حمایت این کشورها در تنگنای شکست و اضمحلال قرار گرفته‌اند، امپراتوری رسانه‌ای و دیپلمات‌های این کشورها با روی آوردن به ترفند برقراری آتش‌بس برای امدادرسانی، به تکاپو برای ایجاد فضای تنفسی برای این گروه‌ها افتاده‌اند.

,

نگرانی آمریکا و اسرائیل از عملیات ارتش سوریه در غوطه شرقی و تلاش برای آتش‌بس و توقف این عملیات را می‌توان به دلایل زیر تحلیل کرد:

,
  1. از شکست مطلق تروریست‌ها در غوطه شرقی جلوگیری شود. زیرا منطقه‌ای که به دمشق نزدیک است و در کنترل گروه‌های تروریستی قرار دارد، پتانسیل این را دارد که همواره دمشق را در معرض تهدید و ارعاب قرار دهد. از دست دادن غوطه شرقی به منزله از دست دادن مهم‌ترین منطقه برای بمباران دمشق است.
  2. در جنوب سوریه همواره جبهه جدیدی از درگیری بین ارتش سوریه و متحدانش با گروه‌های تروریستی وجود داشته باشد تا تمرکز آن‌ها از عفرین، ادلب و شرق فرات دور شود.
  3. با انتشار اخبار جعلی از جمله استفاده از بمب‌های شیمیایی و کشتن غیرنظامیان در عملیات ارتش سوریه و متحدانش در غوطه شرقی، بر پیروزی‌های آن‌ها سایه افکنده شود و ادامه عملیات آن‌ها کند شود و عمر عملیات و درگیری‌ها در آن منطقه افزایش پیدا کند.
  4. پاک‌سازی غوطه شرقی توسط ارتش سوریه، رؤیای امنیت اسرائیل را به کابوس تبدیل می‌کند. سرنگونی جنگنده اف-16 اسرائیل توسط پدافند هوایی ارتش سوریه، پیامی روشنی از طرف بشار اسد و متحدانش به تل‌آویو بود که دیگر در برابر تجاوز این رژیم سکوت نخواهند کرد. بنابراین تسلط ارتش سوریه بر غوطه شرقی به منزله شکست اسرائیل است و اسرائیل برای جلوگیری از این شکست، آمریکا را مجبور به هر کاری می‌کند تا از سقوط غوطه شرقی جلوگیری کند.
  5. شکست گروه‌های تروریستی در غوطه شرقی، امیدها و آرزوهای دیگر گروه‌های تروریستی را به باد خواهد داد.
  6. با پاک‌سازی غوطه شرقی، حکومت سوریه بر آسمان سوریه تسلط پیدا خواهدکرد و به راحتی امنیت هواپیماهای نظامی و غیرنظامی خود را تأمین خواهد کرد.
  7. با سقوط غوطه شرقی، امنیت نیروهای امنیتی و اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل در این منطقه با خطر جدی مواجه خواهد شد.
,
  • از شکست مطلق تروریست‌ها در غوطه شرقی جلوگیری شود. زیرا منطقه‌ای که به دمشق نزدیک است و در کنترل گروه‌های تروریستی قرار دارد، پتانسیل این را دارد که همواره دمشق را در معرض تهدید و ارعاب قرار دهد. از دست دادن غوطه شرقی به منزله از دست دادن مهم‌ترین منطقه برای بمباران دمشق است.
  • ,
  • در جنوب سوریه همواره جبهه جدیدی از درگیری بین ارتش سوریه و متحدانش با گروه‌های تروریستی وجود داشته باشد تا تمرکز آن‌ها از عفرین، ادلب و شرق فرات دور شود.
  • ,
  • با انتشار اخبار جعلی از جمله استفاده از بمب‌های شیمیایی و کشتن غیرنظامیان در عملیات ارتش سوریه و متحدانش در غوطه شرقی، بر پیروزی‌های آن‌ها سایه افکنده شود و ادامه عملیات آن‌ها کند شود و عمر عملیات و درگیری‌ها در آن منطقه افزایش پیدا کند.
  • ,
  • پاک‌سازی غوطه شرقی توسط ارتش سوریه، رؤیای امنیت اسرائیل را به کابوس تبدیل می‌کند. سرنگونی جنگنده اف-16 اسرائیل توسط پدافند هوایی ارتش سوریه، پیامی روشنی از طرف بشار اسد و متحدانش به تل‌آویو بود که دیگر در برابر تجاوز این رژیم سکوت نخواهند کرد. بنابراین تسلط ارتش سوریه بر غوطه شرقی به منزله شکست اسرائیل است و اسرائیل برای جلوگیری از این شکست، آمریکا را مجبور به هر کاری می‌کند تا از سقوط غوطه شرقی جلوگیری کند.
  • ,
  • شکست گروه‌های تروریستی در غوطه شرقی، امیدها و آرزوهای دیگر گروه‌های تروریستی را به باد خواهد داد.
  • ,
  • با پاک‌سازی غوطه شرقی، حکومت سوریه بر آسمان سوریه تسلط پیدا خواهدکرد و به راحتی امنیت هواپیماهای نظامی و غیرنظامی خود را تأمین خواهد کرد.
  • ,
  • با سقوط غوطه شرقی، امنیت نیروهای امنیتی و اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل در این منطقه با خطر جدی مواجه خواهد شد.
  • ,

    انتهای پیام/

    ]
    • برچسب ها
    • #
    • #
    • #
    • #
    • #

    به اشتراک گذاری این مطلب!

    ارسال دیدگاه