اخبار داغ

تولید بیش از ٩ هزار تن مواد مخدر در افغانستان

تولید بیش از ٩ هزار تن مواد مخدر در افغانستان
وزیر کشور گفت: تولید بیش از ٩ هزار تن مواد مخدر در افغانستان، زنگ خطر و هشدار جدی برای جامعه جهانی است و ضرورت دارد تا کشورهای جهان بر اساس اصل مسئولیت مشترک به تکالیف و وظایف خود عمل کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ یوری فدوتوف معاون دبیر کل سازمان ملل متحد و مدیر اجرایی دفتر مقابله با مواد مخدر و جرم سازمان ملل در حاشیه شصت و یکمین نشست سالانه کمیسیون مواد مخدر سازمان ملل متحد در وین با عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر دیدار و گف‌وگو کرد.
 
رحمانی فضلی در این دیدار در سخنانی اظهارداشت:  تولید بیش از ٩ هزار تن مواد مخدر در افغانستان، زنگ خطر و هشدار جدی برای جامعه جهانی است و ضرورت دارد تا کشورهای جهان بر اساس اصل مسئولیت مشترک به تکالیف و وظایف خود عمل کنند.
 
وی در ادامه افزود: تولید بیشتر مواد مخدر به معنای تحمیل خسارت بیشتر به کشورهای منطقه و مسیر ترانزیت ، افزایش میزان ترانزیت مواد به بازارهای مصرف در اقصی نقاط جهان و توزیع بیشتر مواد مخدر در سطح جهان است.
 
دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران در پیروی از دستورات ویژه رهبرمعظم انقلاب اسلامی، که پدیده مواد مخدر را بعنوان اولین آسیب اجتماعی تعیین و برضرورت مبارزه جدی با ان تاکید داشته اند و همچنین طبق رویکرد راسخ رییس جمهور در مبارزه با این معظل جهانی، راهبردهای مشخصی را در این راستا تعیین و در دست اجرا دارد.
 
رحمانی فضلی ادامه داد: برنامه های راهبردی و استراتژیک ایران، بصورت جامع و متوازن و مبتنی بر برنامه های حوزه مقابله با تولید، ترانزیت ، قاچاق و توزیع مواد مخدر، اقدامات پیشگیرانه ، برنامه های درمانی، کاهش آسیب و صیانت، شناسایی اموال و دارایی های قاچاقچیان ، مبارزه با پولشویی و... است.
 
وی با بیان اینکه ایران در سال جاری و تا امروز مقدار  ٧٨٥ تن انواع مواد مخدر کشف کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ١٥ درصد افزایش را نشان می دهد، اظهارداشت: بررسی ها نشان می دهد که کمک جامعه جهانی به کشورها، بر مبنای میزان عملکرد و فعالیت و نقش آفرینی آنها در عرصه مبارزه با مواد مخدر نبوده و در این خصوص نوعی رفتار تبعیض آمیز مشاهده می شود.
 
 وزیرکشور در این دیدار نیز آخرین وضعیت طرح توسعه پایدار در افغانستان( کشت و معیشت جایگزین) بعنوان یکی از طرحهای مورد توافق ایران - افغانستان و سازمان ملل را تشریح و بر ضرورت های تحقق کامل این طرح و مشارکت جدی تر سازمان ملل  تاکید کرد.
 
 رحمانی فضلی همچنین اهتمام بیشتر UNODC برای تقویت ابتکار ٣ جانبه ایران، افغانستان- پاکستان و مدیریت JPC را مورد تاکید قرار داد.
 
 فدوتوف در سخنانی با بیان اینکه میزان کشفیات مواد مخدر جمهوری اسلامی ایران به تنهایی  چهار برابر میزان کشفیات کشورهای جهان است، افزود: مشارکت جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با مواد مخدر با توجه به رشد و تولید بی سابقه مواد مخدر در سال قبل میلادی، برای جامعه جهانی و سازمان ملل متحد بسیار مهم و حائز اهمیت است .
 
وی با تاکید براین اینکه در حوزه همکاری های منطقه ای برای مبارزه با مواد مخدر، نگاهمان به ایران است، گفت: سازمان ملل از استمرار اقدامات جمهوری اسلامی ایران در مبارزه با مواد مخدر تشکر می کند. همچنین سازمان ملل براستمرار و تقویت فعالیت دفتر UNODC  در ایران- تهران، بعنوان کشوری که به تنهایی ٨٠ درصد کشفیات مواد مخدر در جهان را به خود اختصاص داده، تاکید دارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه