اخبار داغ

تعرفه واردات خودروهای هیبریدی تعیین شد

تعرفه واردات خودروهای هیبریدی تعیین شد
سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، از تصویب تعرفه خودروهای هیبریدی ۵ تا ۲۰ درصد خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس، از تصویب تعرفه خودروهای هیبریدی ۵ تا ۲۰ درصد خبر داد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
سعید باستانی با اشاره به نشست هیئت وزیران در مورد کاهش تعرفه خودرو‌های هیبریدی، اظهارداشت: با توجه به انتقادات مطرح شده مبنی بر چرایی افزایش تعرفه خودرو‌های هیبریدی وزارت صنعت پیشنهاد خود را برای اصلاح تعرفه خودرو‌های هیبریدی را به هیأت دولت ارسال کرد که مورد تصویب قرار گرفته است.

وی افزود: در تصمیم جدید هیأت دولت تعرفه واردات خودرو‌های مایلدهیبرید، فول‌هیبرید، پلاگین‌هیبرید و خودرو‌های تماما الکتریکی بین ۵ تا ۲۰ درصد تعیین شده است.

وی در خصوص رأی دیوان عدالت اداری در لغو مصوبه دولت در اعلام تعرفه‌های جدید خودرو، افزود: رأی اخیر دیوان عدالت برای یک شعبه بوده و قابل تفویض کلی نیست. اما اگر رأی دیوان توسط شعبه عمومی صادر می‌شد امکان لغو مصوبه دولت را داشت. به این صورت که رأی دیوان در هیأت دولت بررسی و بعد از شکسته شدن آراء اجرایی می‌شود.

سخنگوی کمیسیون صنایع مجلس تصریح کرد: هنوز وزارت صنعت، معدن و تجارت مصوبه جدید هیأت دولت را به دستگاه‌های مربوطه ابلاغ نکرده است.

اوایل دی ماه سال جاری بود که پس از چند ماه توقف ثبت سفارش خودرو، وزارت صنعت، معدن و تجارت مصوبه‌ای از هیات وزیران منتشر کرد که شامل تعرفه‌های جدید خودرو‌های وارداتی بود. در فهرست جدید، تعرفه انواع خودرو‌ها افزایش یافته بود، اما آنچه بیش از همه توجه‌ها را جلب کرد، افزایش ۱۱ برابری یا بیش از ۱۰۰۰ درصدی تعرفه خودرو‌های هیبریدی بود. به این صورت که خودرو‌های هیبریدی که تا پیش از ابلاغ تعرفه‌های جدید، با تعرفه ۴ درصد وارد کشور می‌شد به یک باره با تعرفه ۴۵ تا ۶۵ درصدی مواجه شدند.
,
,
,
,
,
,
,
,
,
منبع: تسنیم
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه