اخبار داغ

رئیس پلیس پایتخت در تشریح وضعیت امنیتی پایتخت در چهارشنبه‌سوری

دستگیری 8 اخلال‌گر نظم عمومی

دستگیری 8 اخلال‌گر نظم عمومی
رئیس پلیس تهران آخرین وضعیت تهران در چهارشنبه‌سوری را تشریح کرد و از دستگیری 8 اخلال‌گر نظم عمومی خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایسنا، سردار حسین رحیمی درباره آخرین وضعیت پایتخت تا ساعت 21 اظهار کرد: جمع‌بندی گزارش‌های دستگاه‌های مختلف اعم از اورژانس و آتش‌نشانی نشان می‌دهد که حوادث در پایتخت نسبت به سال‌های قبل کاهش چشمگیری داشته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی با بیان اینکه برابر آمارهای ما 18 نفر در پایتخت مصدوم و در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند، گفت: از این تعداد دو نفر آتش‌نشان و یک نفر از ماموران نیروی انتظامی بود. همچنین دو زن نیز میان مصدوم‌شدگان هستند.

,

وی با بیان اینکه دو منزل به دلیل بی‌توجهی سازندگان مواد محترقه منفجر شده است، گفت: یک نفر براساس گزارش‌های واصله در پی انفجار خانه که حوالی ساعت 4 بامداد امروز در خیابان مرتضوی رخ داد، جان خود را از دست داده است.

,

رحیمی همچنین از دستگیری هشت اخلال‌گر نظم عمومی در این شب خبر داد و به ایسنا گفت: همانطور که پیش از این قول داده بودیم این افراد تا پایان تعطیلات نوروزی در بازداشت خواهند بود و طبق هماهنگی با دستگاه قضایی نیز برخوردی قاطع با آنان انجام خواهد شد. چراکه امنیت و آرامش مردم خط قرمز پلیس است.

,

رئیس پلیس پایتخت با بیان اینکه تاکنون خودرویی به دلیل ایجاد ناهنجاری و ایجاد مزاحمت از سوی پلیس توقیف نشده است، گفت: شواهد و قرائن حاکی از آن است که امسال چهارشنبه‌سوری کم‌حادثه‌تری نسبت به سال‌های قبل داشته‌ایم.

,

رحیمی درباره وضعیت ترافیکی معابر تهران نیز گفت: مرکز مانیتورینگ پلیس تمامی خیابان‌ها و معابر را تحت نظر دارد و علاوه بر آن ماموران ما نیز در 616 نقطه از سطح شهر تهران مستقر هستند و تمامی گزارش‌های واصله حاکی از آن است که وضعیت ترافیکی در اکثر خیابان‌های تهران عادی است و در بزرگراه‌ها نیز شاهد همین وضعیت هستیم. این موضوع در مقایسه با سال قبل نشان می‌دهد که وضعیت ترافیک بهتر شده است و این نشان‌دهنده همکاری خوب مردم با پلیس است.

,

برقراری 3 هزار و 560 تماس با سامانه 110

,

وی درباره تماس‌های انجام شده با سامانه 110 اظهار کرد: از ظهر امروز تاکنون 3 هزار و 560 تماس با مرکز فوریت‌های پلیسی 110 برقرار شده است که از این تعداد 3 هزار و 170 مورد در باب ایجاد مزاحمت با ترقه‌بازی بوده است.

,

به گفته رئیس پلیس تهران، 259 مورد از تماس‌ها نیز شامل مواردی بوده که شهروندان خرید و فروش مواد محترقه را گزارش کرده‌اند.

,

رحیمی به کشفیات مواد محترقه در امروز نیز اشاره کرد و گفت: علاوه بر کشف میلیون‌ها عدد مواد محترقه که از ابتدای اسفندماه انجام شد، امروز نیز همکاران من 3 هزار و 351 عدد انواع مواد محترقه کم‌خطر، 43 کیلوگرم انواع مواد محترقه پرخطر و 310 عدد مواد محترقه بسیار پرخطر و دست‌ساز را کشف کردند.

,

رئیس پلیس تهران در پاسخ به سوالی درباره ایجاد مکانی برای برگزاری جشن‌های چهارشنبه‌سوری گفت: مسئولیت این موارد بر عهده شهرداری است و عوامل شورای شهر باید با انجام کار کارشناسی در این مورد تصمیم‌گیری کنند.

,

وی درباره مامور مصدوم شده پلیس نیز گفت: این مامور ما حین ماموریت دچار حادثه شد و مصدومیتش سطحی است.

,

کوچکترین مورد امنیتی در تهران رخ نداده است

,

رئیس پلیس پایتخت در پاسخ به سوالی درباره وارد شدن آسیب به اموال عمومی خاطرنشان کرد: هیچ مورد گزارشی از وارد شدن آسیب به اموال عمومی وجود نداشته و تنها چندین سطل زباله را که داخلش را مواد قابل اشتعال ریخته‌اند، عده‌ای افراد به آتش کشیده‌اند که بلافاصله با حضور عوامل پلیس و آتش‌نشانی این آتش خاموش شده است.

,

رحیمی در پاسخ به سوالی درباره فراخوان برخی از شبکه‌های معاند برای ایجاد ناامنی در تهران اظهار کرد: به نظر می‌رسد که این شبکه‌ها بیشتر از توهمات و آرزوهای خود گفته‌اند چراکه ما کوچک‌ترین مورد ناامنی در تهران را نداشته‌ایم.

,

حضور بازرسان نامحسوس در سطح خیابان‌ها

,

رئیس پلیس  پایتخت در پاسخ به سوال دیگر ایسنا درباره اینکه آیا بازرسان نامحسوس نیز در سطح خیابان‌ها حضور دارند یا خیر، گفت: ده‌ها نفر از ماموران پلیس افتخاری ما نیز امشب به شکل نامحسوس در سطح معابر حضور داشته و برای برقراری نظم و امنیت با پلیس همکاری دارند.

,

رحیمی اضافه کرد: امشب ماموران ما تا عادی شدن شرایط در خیابان‌ها و سطح شهر حضور خواهند داشت.

,

وی از همکاری مردم با پلیس قدردانی کرد و گفت: خوشبختانه امسال شاهد افزایش همکاری پلیس و مردم هستیم.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه