اخبار داغ

بهاری دل انگیز در کنار جاذبه های گردشگری بروجرد/ از قدیمی ترین مسجد تاریخی غرب کشور تا غوغای طبیعت در ونایی

بهاری دل انگیز در کنار جاذبه های گردشگری بروجرد/ از قدیمی ترین مسجد تاریخی غرب کشور تا غوغای طبیعت در ونایی
در شهرستان بروجرد جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیار زیبایی وجود دارد که در فصل بهار زیبایی های طبیعی دو چندان می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ و به نقل از بازتاب بروجرد کمتر از یک هفته تا رسیدن نوروز باقی مانده، همه این روزها برای سفرهای نوروزی، خود را آماده می کنند تا در بهار که فصل زیبایی هاست در منطقه ای بکر و به یادمانی لحظاتی شاد را به خاطر بسپارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بازتاب بروجرد, کمتر از یک هفته تا رسیدن نوروز باقی مانده، همه این روزها برای سفرهای نوروزی، خود را آماده می کنند تا در بهار که فصل زیبایی هاست در منطقه ای بکر و به یادمانی لحظاتی شاد را به خاطر بسپارند.,

 

,

در شهرستان بروجرد جاذبه های تاریخی و طبیعی بسیار زیبایی وجود دارد که هر کدام در نوع خود منحصر به فرد هستند و نمونه ای ندارند، به همین خاطر هر ساله در ایام نوروز مسافران و گردشگران زیادی به این شهر سفر می کنند تا از جاذبه ها دیدن نمایند.

,

Image result for ‫مسجد جامع بروجرد‬‎

, Image result for ‫مسجد جامع بروجرد‬‎,

زیبایی قدیمی ترین مسجد تاریخی غرب کشور در بروجرد

, زیبایی قدیمی ترین مسجد تاریخی غرب کشور در بروجرد,

مسجد جامع بروجرد قدیمی ترین مسجد تاریخی غرب کشور است که در قرن دوم تا سوم هجری بر روی یک آتشکده بنا شده، این مسجد معماری بی نظیری دارد، در این مسجد منبری چوبی با 9 پله بسیار زیبا در گوشه ای از آن قرار دارد و در بخش های دیگری نماهایی زیبا وجود دارد.

,

این مسجد تاریخی در بافت تاریخی شهر قرار دارد که گنبد فیروزه ای آن از دور نمایان است و گردشگران زیادی علاقمند به بازدید از این مکان قدیمی و تاریخی هستند.

,

Image result for ‫خانه افتخار الاسلام بروجرد‬‎

, Image result for ‫خانه افتخار الاسلام بروجرد‬‎,

گردشگری در خانه های تاریخی

, گردشگری در خانه های تاریخی,

خانه افتخار الاسلام یکی از خانه های تاریخی و بسیار زیبایی است که همه ساله در ایام نوروز میزبان مسافران نوروزی است، این اثر تاریخی شامل حیاط خلوت، اندرونی و بیرونی، مطبخ و همچنین دارای 10 اتاق کوچک و بزرگ و تو در تو است که با معماری بسیار زیبایی در انتظار گردشگران نوروزی است.

,

در حیاط این خانه تاریخی بزرگترین سماور ورشو که به دست یکی از هنرمندان بروجردی ساخته شده قرار دارد و در دو طرف حیاط دو حوض بزرگ با گلدان هایی زیبا قرار گرفته که در فصل بهار این زیبایی های بسیار دیدنی است.

,

در جوار این خانه تاریخی موزه بروجرد با تعداد بیش از یکهزار شیء تاریخی نیز قرار دارد و همچنین بیت تاریخی آیت اله بروجردی(ره) با فضایی معنوی و تاریخی در ایام نوروز آماده بازدید گردشگران و مسافران نوروزی است.

,

Image result for ‫امامزاده جعفر بروجرد‬‎

, Image result for ‫امامزاده جعفر بروجرد‬‎,

امامزاده جعفر(ع) بنایی تاریخی و مذهبی

, امامزاده جعفر(ع) بنایی تاریخی و مذهبی,

یکی از اماکنی که مسافران و گردشگران در هنگام سفر به بروجرد حتما از آن بازدید می کنند امامزاده جعفر(ع) است، گنبد هرمی این بنای تاریخی که در کل کشور یکی از بی نطیرترین گنبدهاست سبب شده تا در طول ایام سال خصوصا نوروز مسافران زیادی علاوه بر زیارت، از این بنای تاریخی هم بازدید کنند.

,

Image result for ‫ونایی بروجرد‬‎

, Image result for ‫ونایی بروجرد‬‎,

غوغای طبیعت در روستای هدف گردشگری

, غوغای طبیعت در روستای هدف گردشگری,

روستای ونایی یکی از روستاهای شهرستان بروجرد است که به عنوان روستای هدف گردشگری معرفی شده، این روستا در دل کوه های زیبا و رودهایی پر آب قرار گرفته و سرسبزی و طراوت ونایی گردشگران و مسافران زیادی را مجذوب می کند.

,

به واسطه رودهای پر آب و خاک حاصلخیر کشاورزی در این روستا رونق زیادی دارد و سراسر مسیر جاده سرسبز بوده و شکوفه های تازه روئیده روی درختان باغات این روستا خودنمایی کرده و چشم هر رهگذری را خیره می کنند.

,

صدای رودخانه ها و هوای لطیف بهاری در این منطقه طبیعی گردشگری آنچنان بی نظیر است که بسیاری از مسافران نوروزی با سفر به بروجرد سری به این روستا زده و از زیبایی های طبیعی لذت می برند البته در کنار دیدن این همه زیبایی طبیعت، از خیارشور ونایی هم که یکی از محصولات تولیدی اهالی روستاست به عنوان سوغات خریداری می کنند.

,

Image result for ‫گلدشت بروجرد‬‎

, Image result for ‫گلدشت بروجرد‬‎,

گلدشت نگین سبز بروجرد

, گلدشت نگین سبز بروجرد,

یکی دیگر از مناطق طبیعی بروجرد گلدشت است، وجود باغات سیب در گلدشت و شکفتن شکوفه های آنها در بهار سبب شده تا گلدشت در فصل بهار بسیار دیدنی شود، عطر دل انگیز بهار در گلدشت حال و هوای دیگری دارد.

,

روستاهای فیال، کپرگه و شیخ میری از روستاهای اطراف گلدشت هستند که زیبایی های طبیعی خاصی دارند و نوروز پذیرای مسافران و گردشگران نوروزی می شوند.

,

Image result for ‫پارک سماور بروجرد‬‎

, Image result for ‫پارک سماور بروجرد‬‎,

تفرجگاه های دیدنی بروجرد

, تفرجگاه های دیدنی بروجرد,

پارک سماور یکی از تفرجگاه های این شهر است که به دلیل قرار گرفتن در مسیر جاده و داشتن نماد قوری و سماور سبب شده تا مسافران زیادی به هنگام عبور از این شهر توقفی در این پارک کرده و چند ساعتی از از این پارک و زیبایی های آن لذت ببرند.

,

همچنین تپه چغا از دیگر تفرجگاه های بروجرد که در بالاترین قسمت شهر قرار دارد و به دلیل داشتن امکانات تفریحی، آبشار زیبا، دریاچه و آلاچیق ها همه ساله میزبان مسافران نوروزی است.

,

باغ فدک نیز در نزدیکی تپه چغا قرار دارد و دریاچه ای بسیار زیبا دارد که علاوه بر داشتن امکانات تفریحی و شادی، باغ پرندگانی در این تفرجگاه وجود دارد که بسیاری از مسافران نوروزی از آن بازدید می کنند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه