اخبار داغ

حذف سالیانه ۱۹۰۰۰ پرس کباب کوبیده در بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان کهگیلویه

حذف سالیانه ۱۹۰۰۰ پرس کباب کوبیده در بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان کهگیلویه
بیمارستان امام خمینی(ره) شهرستان کهگیلویه با توجه به اهمیت تغذیه و فاکتورهای غذایی در درمان بیماران مقیم بیمارستان و همچنین کمک به بهبود و ترخیص زودتر بیماران، وعده غذایی کباب کوبیده را از برنامه هفتگی خود حذف کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از صبح زاگرس کارشناس تغذیه و رژیم درمانی بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان کهگیلویه گفت: با توجه به اهمیت تغذیه و فاکتورهای غذایی در درمان بیماران مقیم بیمارستان و همچنین کمک به بهبود و ترخیص زودتر بیماران ما برآن شدیم تا وعده ی خوشمزه و پر طرفدار ولی بسیار خطرناک کباب کوبیده را حذف کنیم و به جای ان از خورشت هایی با پایه سبزیجات استفاده کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,

سید سبحان طاهری نسب بیان کرد:کباب کوبیده با توجه به مواد تشکیل دهنده و نحوه ناصحیح پخت (کباب) برای تمام افراد و تمام گروهای سنی مخصوصا بیماران می تواند بسیار خطرناک و مضر باشد.

,

وی افزود: کباب کوبیده حاوی اسیدهای چرب اشباع و ترانس می باشد که برای تمام افراد مخصوصا بیماران قلبی عروقی و دیابتی وبیماران دارای چاقی مفرط و سایر بیماری های التهابی نامناسب و تشدید کننده ی بیماری فرد می باشد و همچنین به دلیل نحوه پخت و آماده کردن کباب کوبیده متاسفانه سرشار از مواد کارسینوژن (سرطان زا) می باشد به اسم آمین های هتروسایکلیک و سایر آمین های آروماتیک.

,

طاهری نسب ادامه داد: متاسفانه در اکثر بیمارستان های سراسرکشور هفته ای دو وعده به کباب کوبیده اختصاص داده می شود که به طور مثال در بیمارستان های ۲۰۰ تخت خوابی مثل بیمارستان امام خمینی (ره) شهرستان کهگیلویه در هر هفته ۴۰۰ پرس کباب کوبیده آماده می شود یعنی سالی تقریبا ۱۹۰۰۰ پرس،بنابراین تابستان امسال ما برآن شدیم تا این وعده غذایی خوشمزه ولی خطرناک را حذف کنیم و با سایر موادغذایی مفید و سالم جایگزین کنیم.

,

وی در پایان گفت: امیدواریم که سایر همکاران ما در بقیه بیمارستان های کشور به این موضوع توجه ویژه داشته باشند و گامی مهم در جهت سالم سازی و بهینه سازی رژیم غذایی بیماران بردارند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه