اخبار داغ

سفر رییس جمهور اتریش به ایران

سفر رییس جمهور اتریش به ایران
سفیر اتریش در ایران با اشاره به دعوت دکتر روحانی از رئیس جمهور اتریش برای حضور در ایران گفت: رئیس جمهور کشور ما از دریافت دعوتنامه دکتر روحانی بسیار خرسند شده و امید است این سفر در آینده ای نه چندان دور محقق شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا  فریدریش ایشتیفت عصر امروز در دیدار با استاندار آذربایجان‌شرقی اظهار کرد: تمایل داریم تفاهم‌نامه خواهرخواندگی تبریز و وین که در سال گذشته منعقد شد همچنان تداوم و همکاری‌های اقتصادی و فرهنگی فی‌مابین توسعه یابد.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

سفیر اتریش افزود: ایران تا سال 2011 یکی از شرکای تجاری مطرح اتریش بوده و سالانه نزدیک به 800  میلیون یورو مبادلات تجاری فی مابین اتفاق می‌افتاد که این میزان در سال‌های گذشته کاهش چشمگیری یافته و امیدواریم در آینده میزان مبادلات تجاری ما از این رقم نیز فراتر رود.

,

وی ادامه داد: در کشور اتریش مراکز گردشگری زیادی وجود دارند و در حالی که 8 میلیون نفر جمعیت داریم سالانه 40 میلیون توریست بین‌المللی از جاذبه‌های گردشگری اتریش بازدید می‌کنند.

,

ایشتیفت ابراز داشت: با توجه به مناطق زیبای آذربایجان‌شرقی این ظرفیت برای همکاری فی مابین قابل توجه است و در گذشته‌های نه چندان دور سالانه هزاران اتریشی به ایران سفر می‌کردند که این مسافرت‌ها در 8 سال گذشته کاهش محسوسی داشته  ولی امسال باز افزایش چشمگیر این مسافرت‌ها قابل مشاهده است.

,

سفیر اتریش یادآور شد: به غیر از بنده همکارانم در وزارت امور خارجه به ایران سفر کرده‌اند و همگی با بهترین خاطرات به کشور باز گشته‌اند.

,

وی با اشاره به توانمندی‌های ایران در زمینه داروسازی، قطعه‌سازی و معدن خاطرنشان کرد: معتقدیم ظرفیت‌های بسیار بالایی برای گسترش همکاری طرفین وجود دارد و تصور می‌کنم سرمایه‌گذاران اتریشی مشتاق به سرمایه‌گذاری در ایران و به ویژه شهر تبریز باشند.

,

اتریش در زمینه تولید قطعات خودرو بسیار توانمند است/ تولید موتور بی ام و و قطعات جنرال موتور در اتریش

,

فریدریش ایشتیفت با بیان اینکه اتریش در زمینه تولید قطعات خودرو بسیار توانمند است به طوری که تولید موتور بی ام و و قطعات جنرال موتور در این کشور صورت می‌گیرد، افزود: بسیار امید واریم مذاکرات در ماه نوامبر به نتیجه مثبتی برسد تا هیچ مانعی برای گسترش همکاری‌های دو طرف نباشد.

,

سفیر اتریش اظهار کرد: ایران یک قدرت منطقه‌ای با 80 میلیون نفر جمعیت تحصیلکرده و توانمند است و این ظرفیت را دارد که قدرت برتر منطقه باشد؛ بر همین اساس بسیار خوشبین و علاقمند هستیم روابط دوجانبه را گسترش دهیم.

,

وی در ادامه  با اشاره به فعالیت انجمن فرهنگی اتریش در ایران تصریح کرد: این انجمن تنها انجمن فرهنگی اروپایی در ایران است که هیچگاه تعطیل نشده و هنرمندان اتریشی حضور مداومی در ایران داشته و به اجرای مشترک برنامه با هنرمندان ایرانی پرداخته‌اند.

,

ایشتیفت با اشاره به دعوت دکتر روحانی از رئیس جمهور اتریش برای حضور در ایران گفت: اتریش و ایران همواره با احترام با هم تعامل داشته‌اند و در گذشته مشکلات دوجانبه قابل توجهی ایجاد نشده و رئیس جمهور کشور ما از دریافت دعوتنامه دکتر روحانی بسیار خرسند شده و امید است این سفر در آینده‌ای نه چندان دور محقق شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه