اخبار داغ

حجت‌الاسلام رئیسی:

دستان توانای جوانان بسیاری از گره‌ها را می‌گشاید

دستان توانای جوانان بسیاری از گره‌ها را می‌گشاید
تولیت آستان قدس رضوی گفت: امروز مردم مشهد و مشتاقان در دیگر نقاط کشور عزیزمان، امت اسلامی ایران می‌خواهند نقشه راه کشور و نظام را در سال جدید از لسان مقتدای خود بشنوند که جای خوشبختی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در مراسم ویژه سخنرانی رهبر معظم انقلاب در حرم مطهر رضوی، ضمن تسلیت شهادت امام هادی (ع)، اظهار کرد: چهار بهار برای ما و جمع حاضر که هرکدام از این بهارها، جای شکر، حمد و سپاس خداوند متعال دارد، اول بهار ماه رجب، بهار عبادت و بندگی خداست، دوم، بهار زیارت در ماه رجب، زیارت حضرت ثامن‌الحجج (ع)، سوم بهار طبیعت و چهارم، بهار ولایت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی ادامه داد: امروز مردم مشهد و مشتاقان در دیگر نقاط کشور عزیزمان، امت اسلامی ایران می‌خواهند نقشه راه کشور و نظام را در سال جدید از لسان مقتدای خود بشنوند که جای خوشبختی است که سخنان راهبردی انقلاب اسلامی را در جوار بارگاه رضوی استماع می‌کنیم.

,

تولیت آستان قدس رضوی اضافه کرد: افتخاری برای بنده به‌ عنوان خادم این آستان مقدس و همه خادمان این آستان نورانی، مردم مهمان‌نواز و میزبانان عالی‌قدر زائران حضرت رضا (ع) در مشهد مقدس و همه علما، بزرگان که امروز میزبان رهبر معظم انقلاب اسلامی باشیم.

,

رئیسی با بیان اینکه میزبانی از مقام معظم رهبری برای آستان قدس رضوی و مردم مشهد افتخار بزرگی است، به مأموریت‌های محوله آستان قدس از سوی رهبر معظم انقلاب اشاره کرد و گفت: اولین محور که مورد تأکید مقام معظم رهبری بود، بحث زیارت و زائر بود، به این معنا که زیارت به نحوی تسهیل شود که هرکسی در هرکجا مشتاق زیارت باشد بتواند به زیارت به‌ خصوص اقشار کم‌درآمد و نیازمند بیاید.

,

وی افزود: با همکاری دیگر نهادها سال گذشته بیش از 600 هزار نفر را به‌ عنوان زائر اولی شناسایی و میزبانی کردیم.

,

تولیت آستان قدس رضوی با اشاره به بهره‌برداری فاز اول زائرشهر رضوی و پیشرفت فیزیکی 50 درصدی فاز دوم، از توسعه کالبدی 30 هزار مترمربعی حرم مطهر رضوی نیز خبر داد.

,

رئیسی به دومین مأموریت اصلی آستان قدس رضوی اشاره کرد و متذکر شد: ادارات پاسخگویی در حوزه‌های مختلف دینی، اجتماعی و سیاسی بیش از 40 درصد رشد داشته که با مجهز شدن به سیستم الکترونیک می‌تواند به مردم در اقصی نقاط عالم پاسخگویی کند.

,

وی به فعالیت‌های تبلیغی، فرهنگی و تشکیل سازمان فرهنگی استان قدس برای انسجام بیشتر فعالیت‌های فرهنگی این نهاد اشاره و مطرح کرد: در حوزه‌های مختلف هنر و معماری اتحادیه‌ای برای رشد هرچه بیشتر هنر فاخر اسلامی تشکیل داده‌ایم؛ در حوزه شعر و شاعری نیز رواقی اختصاص داده شده، به شعر دعبل که با حضور بیش از 150 شاعر ارزشمند صورت پذیرفت.

,

تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه معتقدیم بسیاری از کارها و فعالیت‌ها می‌تواند در همین کشور صورت بگیرد، ادامه داد: می‌توان بدون دستان بیگانگان و با نگاه به دستان توانای جوانان این کشور بسیاری از گره‌ها را گشود.

,

رئیسی با تأکید بر اینکه هرجا کار مردم به مردم واگذار شد، جلوه‌هایی از خلاقیت و نوآوری را شاهد بودیم، تصریح کرد: در سال گذشته بیش از 2300 گروه جهادی، عمرانی و درمانی با کمک جریان انقلابی دانشجویی و با همکاری آستان قدس رضوی به سراسر کشور اعزام شدند که اتفاقات خوبی شکل گرفت.

,

وی با بیان اینکه با وجود موضع دشمنان، کفر و نفاق ما می‌توانیم اقدامات بسیار مثبتی انجام دهیم، تبیین کرد: امیدواریم با ادامه فعالیت‌های جهادی، گام‌هایی در جهت رفع نیاز نیازمندان برداشته شود.

انتهای پیام/ن

,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه