اخبار داغ

رونق اقتصادی لرستان در گرو توسعه صنعت گردشگری

رونق اقتصادی لرستان در گرو توسعه صنعت گردشگری
لرستان با داشتن بیش از 5 هزار اثر طبیعی و تاریخی به عنوان یکی از پر ظرفیت ترین استان ها برای توسعه صنعت گردشگری است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سفیر افلاک،استان لرستان دارای ظرفیت های بی بدیلی در حوزه گردشگری بوده و بسیاری از کارشناسان بر این عقیده اند که می توان با توسعه این صنعت زمینه را برای ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی در لرستان مهیا کرد، چرا که اکنون گردشگری نقش بسیار ویژه ای در اقتصاد دنیا داشته و به عنوان یکی از پر درامدترین بخش های اقتصاد به شمار می رود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک،,

 

,

 در استان لرستان جاذبه های طبیعی و تاریخی، فرهنگی و اجتماعی بسیار زیادی وجود داشته و مطمئنا می توان یکی از مهمترین عوامل توسعه توجه به همین صنعت گردشگری است.

,

 

,

 آمارها نشان می دهد که لرستان با داشتن بیش از 5 هزار اثر طبیعی و تاریخی به عنوان یکی از پر ظرفیت ترین استان ها برای توسعه صنعت گردشگری است.

,

 

,

در اغلب کشورهای جهان شاهد توجه ویژه دولت‌ها به صنعت گردشگری و همچنین تهیه زیرساخت های مورد نیاز آن هستیم.برای توسعه صنعت گردشگری نیازمند به سرمایه گذاری های کلان نیستیم و مطمئنا می توان با برنامه ریزی هدفمند در جهت توسعه این حوزه گام برداشت.

,

 

,

, ,

 

,

 به بیان دیگر وجود جاذبه های متعدد طبیعی، تاریخی و فرهنگی و حتی مذهبی در لرستان باعث شده بسیاری از کارشناسان و حتی مسئولان استان معتقد باشند که محور توسعه لرستان را باید صنعت گردشگری دانست.

,

 

,

به هر حال باید بپذیریم که لرستان اکنون در حوزه های اقتصادی با مشکلات زیادی دست و پنجه نرم کرده و در دهه های گذشته نیز آنگونه که باید و شاید به توسعه صنعتی لرستان توجه نشده است.

,

 

,

بخش کشاورزی نیز نمی تواند به تنهایی باعث توسعه اقتصادی لرستان شود، به همین دلیل باید به سمت توسعه صنعت گردشگری حرکت کنیم.

,

 

,

 آمارها نشان می دهند با ورود یک گردشگر به یک منطقه چندین شغل مستقیم و غیر مستقیم ایجاد شده و شاهد حرکت زنجیره های مختلف اقتصاد هستیم.

,

 

,

به عنوان نمونه یک گردشگر با ورود خود می تواند برای تولید کننده، فروشنده، دست فروش، حوزه خدامات، کشاورزی و 10 ها زیر مجموعه دیگر درآمدزایی کند.

,

 

,

 

, ,

 

,

در سال های گذشته اقدامات مناسبی برای توسعه صنعت گردشگری انجام شده و مسئولان به دنبال تبدیل لرستان از مبدا به مقصد گردشگری و ماندگاری هر چه بیشتر گردشگران در استان هستند.

,

 

,

اما برای تحقق این هدف باید بتوان زیرساخت های مورد نیاز همچون تعداد مراکز اقامتی و زیرساخت های دیگر را به حد استاندارد رساند. مطمئنا در صورت توسعه صنعت گردشگری شاهد ایجاد مشاغل مختلفی در استان خواهیم بود.

,

 

,

از سوی دیگر با توسعه صنعت گردشگری می توان زمینه را برای انجام فعالیت های کارآفرینانه با هزینه های بسیار کمتر نسبت به سایر بخش ها در استان لرستان مهیا کرد.

,

 

,

صنعت گردشگری ارتباط تنگاتنگی با صنایع دیگری مانند هتلداری، حمل و نقل، آژانس های مسافرتی، صنایع دستی، رستوران داری، صنایع غذایی و کشاورزی دارد.

,

 

,

به هر حال لرستان در سال های گذشته میزبان گردشگران زیادی بوده اما باید بتوان ماندگاری آنها را در استان افزایش داد تا در بلند مدت شاهد نقش ویژه این حوزه بر اقتصاد لرستان بود.

,

 

,

 مطمئنا صنعت گردشگری نقش قابل توجهی بر درآمدزایی جامعه محلی و روستایی داشته، نمونه بارز این موضوع را می توان استقبال بسیار مناسب گردشگران از ظرفیت های طبیعی لرستان به خصوصی آبشار بیشه دانست که اکنون روستاهای اطراف این مجموعه طبیعی توانسته اند با حضور گردشگران به نوعی برای خود درآمدزایی بسیار مناسبی ایجاد کنند.

,

 

,

 به همین دلیل مسئولان باید زمینه را برای توسعه گردشگری طبیعی و بوم گردی مهیا کرده چرا که در شرایط کنونی بسیاری از گردشگران داخلی و خارجی به دنبال استفاده از امکانات مجلل نبوده و ترجیح می دهند که از ظرفیت های بومی و محلی استفاده کنند.

,

 

,

 از سوی دیگر باید بتوان زمینه را برای افزایش بیشتر گردشگران خارجی به استان لرستان مهیا کرد چرا که مطمئنا با ورود این افراد شاهد ارز آوری بسیار مناسبی برای استان خواهیم بود اما در این زمینه ضعف هایی وجود دارد.

,

 

,

امید می رود در سال جدید مسئولان مربوطه از تمام ظرفیت خود برای توسعه صنعت گردشگری در لرستان استفاده کرده تا شاهد تبدیل شدن این دیار به مقصد گردشگران داخلی و خارجی باشیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه