اخبار داغ

نماینده مردم خلیل آباد در مجلس :

حمایت از تولید داخلی تنها به حمایت از صنعت خودروسازی، فولاد و پتروشیمی خلاصه نمی‌شود/نوسازی صنایع در تولید کالا مناسب و با کیفیت نقش دارد

حمایت از تولید داخلی تنها به حمایت از صنعت خودروسازی، فولاد و پتروشیمی خلاصه نمی‌شود/نوسازی صنایع در تولید کالا مناسب و با کیفیت نقش دارد
نماینده مردم خلیل آباد در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مبارزه با قاچاق، مهمترین نقش را در حمایت از تولید داخلی دارد، گفت: متاسفانه برخی اوقات ما حمایت از تولید را تنها به حمایت از خودرو سازی، صنایع فولاد و پتروشیمی خلاصه کرده ایم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بهروز بنیادی در گفت و گو با خبرنگار یار خراسانی، با بیان اینکه امروزه اشتغال جوانان یکی از دغدغه های مسئولان است، اظهار کرد: اگر بتوانیم مسئله حمایت از کالای ایرانی را در سطح کشور جا بیندازیم بزرگترین کمک را به بحث اشتغال می کنیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یار خراسانی,

 

,

نوسازی صنایع در تولید کالا مناسب و با کیفیت نقش دارد

, نوسازی صنایع در تولید کالا مناسب و با کیفیت نقش دارد,

وی با تاکید بر اینکه مردم به عنوان خریدار همیشه به دنبال بهترین جنس با بهترین کیفیت و قیمت پایین است، خاطرنشان کرد:  برای تشویق مردم به استفاده از کالای ایرانی باید چند نکته را مد نظر قرار دهیم.

,

نماینده مردم خلیل آباد، کاشمر و بردسکن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه باید به تکنولوژی روز در تولیدات دست پیدا کنیم، تصریح کرد: باید بخشی از ماشین آلات کارخانجات کشور و صنایع تعویض و به روز رسانی شود و این شاید در مقطعی نیاز به واردات داشته باشد ولی در مجموع به نفع کشور خواهد بود.

,

وی با بیان اینکه باید بتوانیم با بروزرسانی ماشین آلات، تولیدات بهتری را به مشتری ارائه دهیم، اذعان کرد: نوسازی صنایع یکی از مسائل اساسی است که بتوانیم کالای مناسب و با کیفیت تحویل هموطنان داده شود.

,

 

,

بهبود محیط کسب و کار از بسترهای تحقق شعار سال است

, بهبود محیط کسب و کار از بسترهای تحقق شعار سال است,

بنیادی بهبود محیط کسب و کار را یکی دیگر از بستر های تحقق شعار سال دانست و عنوان کرد: بهبود محیط کسب و کار نیز اثر به مراتب بیشتری در تحقق شعار سال و حمایت از کالای ایرانی دارد.

,

وی همچنین در ادامه تشریح کرد: اعمال سیاست های پولی، بانکی و مالیاتی مهمترین عناصر در قیمت تمام شده محصولات هستند که اکثر کارخانه جات و صنایع و تولیدکنندگان با این مسئله دست و پنجه نرم می کنند تا ما نتوانیم روندهای بانکی را اصلاح کنیم و به تولید کننده یک اطمینان خاطری را در این زمینه بدهیم.

,

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی افزود: سیاست پولی کشور قیمت تمام شده را مشخص می کند و متاسفانه هیچ کس امروزه نمی توانند دو سه ماه آینده اقتصاد را پیش بینی کند بنابراین تولیدکننده هر تلاشی را که بخواهد انجام دهد به ثمر نخواهد نشست و در این بخش باید مقامات دولتی، شورای پول و اعتبار و وزارت اقتصاد و دیگر  وزارت خانه های دخیل در این موضوع باید کار خود را به خوبی انجام دهند.

,

 

,

قوانین خوبی در مجلس شورای اسلامی برای حمایت از تولید داخلی تصویب شده است

, قوانین خوبی در مجلس شورای اسلامی برای حمایت از تولید داخلی تصویب شده است,

وی با تاکید بر اینکه مجلس شورای اسلامی  تاکنون قوانین خوبی را در زمینه حمایت از تولید داخلی تصویب کرده است، بیان کرد: در سال گذشته قانون منع واردات کالاهایی که مشابه داخلی دارد و همچنین قانون تسهیل تصویب شد.

,

بنیادی با اشاره به مفاد قانون تسهیل، تاکید کرد: بر اساس این قانون، در استانداری هر استان مجموعه ای برای رسیدگی به مشکلات بانکی کارخانه جات با حضور استاندار و نمایندگانی از صنایع و نماینده ای از سمت رئیس کل بانک مرکزی در این کمیته تشکیل می شود و در آنجا به حل و فصل مشکلات کارخانه جات خواهند پرداخت و می تواند گامی رو به جلو در حمایت از تولیدکنندگان و تولیدات داخلی باشد.

,

 

,

مبارزه با قاچاق، مهمترین نقش را در حمایت از تولید داخلی دارد

, مبارزه با قاچاق، مهمترین نقش را در حمایت از تولید داخلی دارد,

وی با بیان اینکه اصل 44 در خصوص قانون رفع موانع تولید نیز از دیگر موارد حمایت از تولید داخلی است، ابراز کرد: مجلس این آمادگی را دارد که در هر جایی دولت احساس نیاز به لایحه ای برای اصلاح و بهبود امور دارد مجلس وارد عمل شود.

,

نماینده مردم خلیل آباد در مجلس شورای اسلامی همچنین در ادامه تصریح کرد: از بین بردن رانت، تبعیض، انحصار، ایجاد رقابت عادلانه در بین تولید کنندگان و مبارزه با قاچاق مواردی هستند که کمک بیشتری در حمایت از تولید داخلی و کالای باکیفیت ایرانی دارد.

,

 

,

حمایت از تولید داخلی تنها به حمایت از صنعت خودروسازی، فولاد و پتروشیمی خلاصه نمی شود

, حمایت از تولید داخلی تنها به حمایت از صنعت خودروسازی، فولاد و پتروشیمی خلاصه نمی شود,

وی با تاکید بر اینکه در چند ساله اخیر حرکت های خوبی در راستای مبارزه با قاچاق انجام شده است، اذعان کرد: قاچاق از حدود 25 هزار میلیارد دلار این عدد به 12 هزار میلیارد دلار کاهش پیدا کرده است ولی هنوز فاصله زیادی تا نقطه آرمانی داریم و امیدواریم با این حرکتی که شروع شده بتوانیم به تولید کنندگان داخلی و حمایت از کالای داخلی کمک کنیم.

,

بنیادی همچنین با بیان اینکه متاسفانه برخی اوقات ما حمایت از تولید را تنها به حمایت از خودرو سازی، صنایع فولاد و پتروشیمی خلاصه کرده ایم، عنوان کرد: درست است که در کلان موضوع این صنعت ها یکی از موارد و مسائل اصلی است ولی آن چیزی که در زندگی مردم و سبد معیشت آنها جای دارد چیزی غیر از این موارد است و باید بر روی موارد دیگر بیشتر تمرکز داشته باشیم.

,

 

,

توجه به صنعت کشاورزی و فرش خراسان رضوی نوعی حمایت از تولید داخلی است

, توجه به صنعت کشاورزی و فرش خراسان رضوی نوعی حمایت از تولید داخلی است,

وی با اشاره به اینکه خراسان رضوی مهد کشاورزی است و بهترین حمایت را باید در این بخش و همچنین صنعت فرش به کار ببریم، تشریح کرد: زعفران، کشمش، پسته و فرش در خراسان رضوی نیز جزو محصولات اصلی است و امیدواریم با برنامه ریزی که مسئولان انجام خواهند داد شاهد بهره وری بیشتری و کمک به صادرات این محصولات به کشورهای همسایه و کشورهای دور دست داشته باشیم.

,

این مقام مسئول در پایان با بیان اینکه توجه به این صنایع توان درآمدی مردم خراسان را افزایش می دهد، خاطرنشان کرد: در قبال این افزایش درآمد هموطنان قادر خواهند بود که محصولات خودمان را از داخل کشور تهیه کنند و کمکی به چرخه اقتصادی مردم شود.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه