اخبار داغ

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی:

با غیرت ایرانی امت واحده‌ای در حمایت از کالای ایرانی تشکیل دهیم/ لزوم شکل‌گیری حمایت از تولید داخلی فارغ از شعارها و همایش‌ها

با غیرت ایرانی امت واحده‌ای در حمایت از کالای ایرانی تشکیل دهیم/ لزوم شکل‌گیری حمایت از تولید داخلی فارغ از شعارها و همایش‌ها
نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: اگر باتوجه به غیرت ایرانی به اقتصاد داخلی نگاه کنیم، به کارگر و کارفرمای ایرانی و اقتصاد خودمان خدمت کرده‌ایم و لازم است امت واحده‌ای را تشکیل دهیم و نگرشی کاملا اقتصادی بر موضوعات داشته باشیم.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرهاد فلاحتی نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خاورستان، گفت: نام‌گذاری سال 1397 به عنوان حمایت از کالای ایرانی، استمرار شعار جهاد اقتصادی و اقتصاد مقاومتی است که مقام معظم رهبری در سال‌های گذشته بیان فرمودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خاورستان, خاورستان, خاورستان,

 

,

وی افزود: ایشان منشوری را در خصوص توجه به اقتصاد درون‌زا یعنی اقتصاد مقاومتی به نمایش می‌گذارند و مسئولان کشور را توجه می‌دهند تا جهت‌گیری‌های آن‌ها به این سمت باشد تا کشور از آسیب‌هایی که از طرف اقتصاد متوجه آن است، نجات پیدا کند.

,

 

,

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: جنگ تمام عیار اقتصادی علیه ملت ایران شروع شده است و کشورهای معاند که در رأس آن‌ها آمریکا قرار دارد، تمام تلاششان را می‌کنند آسیب جدی را از راه اقتصادی به ملت ایران وارد کنند.

,

 

,

فلاحتی تصریح کرد: راه دفاع و جهاد در این زمینه، توجه به اقتصاد داخل کشور است و از مؤلفه‌های قوی و درستی که ما را نجات می‌دهد و نسخه درمان اقتصاد بیمار کشور است، حمایت از تولید داخلی است.

, راه دفاع و جهاد در این زمینه، توجه به اقتصاد داخل کشور است و از مؤلفه‌های قوی و درستی که ما را نجات می‌دهد و نسخه درمان اقتصاد بیمار کشور است، حمایت از تولید داخلی است.,

 

,

وی با بیان این‌که حمایت از تولید داخلی، رویکردی کاملا منطقی و درست است افزود: بسیاری از کشورهای دنیا که مسیر توسعه‌یافتگی را طی کردند و امروز به لحاظ اقتصادی مستغنی هستند و حرفی برای گفتن دارند، حتی کشورهای بزرگی مانند هندوستان که به لحاظ مساحت و جمعیت کشوری کاملا خاص در جهان است، با حمایت از تولید داخلی، به جایی رسیده است به طوری‌که امروزه اقتصادش را پویا و توانمند دارد و توانسته بسیار خوب در عرصه جهانی اقتصادش را نشان دهد.

,

 

,

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که در خصوص این‌که رهبر معظم انقلاب اسلامی، بر حمایت از کالای ایرانی تأکید کردند، باید چند مؤلفه مهم را در نظر بگیریم گفت: توجه به کالای ایرانی به معنی تحمیل کالای ایرانی بر مردم نیست بلکه مردم حق انتخاب دارند و کالای ایرانی باید به حدی از مرغوبیت و استاندارد برسد که مردم خودشان دنبال کالای ایرانی بدوند و آن را بپذیرند همان‌گونه که در بسیاری از کالاها، تجربه داریم و در طول سال‌های تحریم، بهترین کالاها را در عرصه‌های مختلف توانستیم با اقتصاد داخلمان تولید کنیم و مردم خودشان دنبال این کالاها هستند و باافتخار از آن استفاده می‌کنند.

,

 

,

فلاحتی افزود: اما برخی از اجناس به دلیل ضعف مدیریت‌ها و ضعف‌های برنامه‌ریزی، نتوانسته جایش را در بین خانواده‌های ایرانی باز کند.

,

 

,

وی اظهار کرد: یک بخش از کار، برنامه‌ریزی کارفرمایان و تولیدکنندگان برای کیفیت‌بخشی به محصولات و بخش دیگری از کار، توجه دولتمردان برای مبارزه با قاچاق است.

,

 

,

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: نمی‌شود مرز را به روی هر نوع کالا با هر نوع ظرفیتی باز کنیم و در داخل کشور، انواع کالای خارجی از همه‌ی دنیا باشد و به دلیل آن‌که حقوق گمرکی آن پرداخت نشده و قاچاق وارد کشور شده است، ارزان‌تر به دست مصرف‌کننده می‌رسد که طبیعی است مردم رغبتی به خرید کالایی که هرچند با کیفیت باشد اما قیمت بیشتری داشته باشد، پیدا نمی‌کنند، لذا عملا اقتصاد داخلی فلج می‌شود و بلایی که امروز سر بسیاری از کالاهای داخلی درآمده است، برسر دیگر کالاها خواهد آمد.

,

 

,

فلاحتی تأکید کرد: مسئولان به طور جدی در سال 1397 پیگیر مبارزه با قاچاق کالا باشند و جلوی آن را بگیرند.

,

 

,

وی افزود: همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند مراد از قاچاق، انگشتری که در فلان مغازه وارد شده یا کوله‌بری که در مرز کار می‌کند نیست بلکه مبارزه با قاچاقچیان حرفه‌ای که از کانال‌های خاص گمرکی وارد می‌شوند و قانون را دور می‌زنند، است و این موارد است که باید در گلوگاه‌ها گرفته شود که به طور تمام در ید قدرت دولت است چراکه مرز، گمرک و نیروهای انتظامی و امنیتی در دست دولت است و هیچ توجیهی در این زمینه نیست.

,

 

,

با غیرت ایرانی به اقتصاد داخلی نگاه کنیم

, با غیرت ایرانی به اقتصاد داخلی نگاه کنیم, با غیرت ایرانی به اقتصاد داخلی نگاه کنیم,

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: رکن دیگر حمایت از کالای ایرانی، مردم هستند.

,

 

,

فلاحتی افزود: منِ ایرانی اگر باتوجه به غیرت ایرانی خودم به اقتصاد خانوار خودم نگاه کنم، حتما به این سمت می‌روم که اگر حتی کالای ایرانی درجه دو را به نسبت کالای درجه یک اروپایی انتخاب کردم، حتما به کارگر و کارفرمای ایرانی و اقتصاد خودم خدمت کردم.

,

 

,

وی خاطرنشان کرد: ما همان مردمی هستیم که در شرایط مختلف، خیرات و نذورات می‌کنیم و کارهای خیر انجام می‌دهیم که از توصیه‌های دین ما است؛ چطور می‌شود در خرید یک کالا با این نیت ورود پیدا نکنیم؟ چطور می‌شود بی‌توجه باشیم به این‌که پولی که به بازار می‌دهیم و جنس ایرانی را می‌خریم، باعث می‌شود جوانان این مملکت سرکار باشند و جلوی  قاچاق گرفته شود؟

,

 

,

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی گفت: غیرت ایرانی هرچه بیشتر باید توسط رسانه‌های داخلی و تریبون‌ها و جاهایی که در این موضوعات تأثیرگذار است مانند آموزش و پرورش، از پایین‌ترین مقاطع تحصیلی و در دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی و پژوهشی تأکید شود و امت واحده‌ای را تشکیل دهیم و نگرشی کاملا اقتصادی بر موضوعات داشته باشیم.

, امت واحده‌ای را تشکیل دهیم,

 

,

از اولویت‌های اصلی، خرید از داخل استان باشد

, از اولویت‌های اصلی، خرید از داخل استان باشد, از اولویت‌های اصلی، خرید از داخل استان باشد,

فلاحتی با تأکید بر این‌که تعصب و غیرت باید در استان‌ها و شهرستان‌ها که محصولاتی را تولید می‌کنند باشد اظهار کرد: اگر در حوزه انتخابیه بنده زعفران و زرشک تولید می‌شود یا محصول معدنی دراستان تولید می‌شود، اولین اولویت آن شهرستان را باید به محصول خودشان بدهند و در تمام دنیا این‌گونه است.

,

 

,

وی خاطرنشان کرد: برندهای خاصی که هرجایی تولید می‌کند، بیشترین شهرت را آن‌جایی دارد که مبدأ و تولیدکننده بوده است.

,

 

,

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: در خراسان جنوبی بسیاری از محصولات باکیفیت را در حوزه‌های کشاورزی، لبنیاتی، معدنی، فرآوری، صنعت فرش و موارد دیگر تولید می‌کنیم به‌گونه‌ای که به بسیاری از کشورها صادرات داریم.

,

 

,

فلاحتی تصریح کرد: یکی از اولویت‌های اصلی در استان، نه‌تنها از طرف مردم بلکه از طرف مسئولان استان، باید توجه به خرید از داخل استان باشد و آقای استاندار در این قضیه ورود پیدا و تأکید کنند حتی خریدهای داخل شهرستان‌ها در اولویت اول با خود شهرستان باشد.

,

 

,

وی افزود: این موارد، الفبای اقدامات توجه به مسائل اقتصادی در استان است و مقداری تأکید می‌خواهد که از طرف مسئولان استان اعم از مسولان اقتصادی، سیاسی و فرهنگی تأکید خواهد شد و گاهی باید دستوری انجام شود و پیگیری کنیم محصولی که در استان تولید می‌کنیم چه مقدار داخل استان مصرف می‌شود و اگر مصرف نمی‌شود چرا مصرف نمی‌شود؟

,

 

,

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی افزود: اگر مجموع اقدامات در پایان سال 1397، رشد کالای ایرانی با همه شاخص‌ها در تولید و مصرف باشد، موفق خواهیم بود.

,

 

,

فلاحتی اظهار کرد: اگر مشکلاتی به لحاظ قانونی باشد، باید رفع شود و مجلس شورای اسلامی ورود پیدا کند و اگر جایی به لحاظ فرهنگی نیاز است، نهادهای فرهنگی باید کار کنند.

,

 

,

فارغ از شعارها و همایش‌ها، حمایت از کالای ایرانی به معنای واقعی شکل گیرد

, فارغ از شعارها و همایش‌ها، حمایت از کالای ایرانی به معنای واقعی شکل گیرد, فارغ از شعارها و همایش‌ها، حمایت از کالای ایرانی به معنای واقعی شکل گیرد,

وی گفت: سال 1397 فارغ از شعارها، کلیشه‌بندی‌ها، همایش‌ها، جلسات و بنرهایی که زده می‌شود، اگر حمایت از کالای ایرانی به معنای واقعی خودش شکل گیرد، مطمئنا رکود از بازار و اقتصاد ما رخت برمی‌بندد، تورم و نوسانات ارزی مهار می‌شود، اقتصادی شکوفا در بدنه اقتصادی کشور داریم که تحریم‌ها و شعارهای تحریمی روی آن اثر ندارد و بلندگوهایی که از خارج بلند است که علیه ملت ایران چه اقداماتی انجام می‌دهند، همه قطع خواهد شد.

,

 

,

نماینده مردم قاین و زیرکوه در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: رهبر معظم انقلاب اسلامی، بسیار حکیمانه و هوشمندانه به مسئله اقتصاد توجه دارند و امسال شفاف‌تر، روشن‌تر و مصداقی‌تر وارد اقتصاد مقاومتی شدند.

,

 

,

فلاحتی افزود: شعار سال گذشته، اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال بود که بخشی از آن، حمایت از کالای ایرانی است که از آن غفلت می‌شود و مقام معظم رهبری امسال روشن‌تر و شفاف‌تر بر آن تأکید کردند.

,

 

,

وی گفت: ان‌شاءالله سالی متوجه بر مسائل اقتصادی داشته باشیم که برون‌رفت از آن شکوفایی اقتصادی در همه عرصه‌ها باشد.

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه