اخبار داغ

استاد حوزه علمیه:

دل‌سپردگان به غرب نمی‌توانند از کالای وطنی حمایت کند

دل‌سپردگان به غرب نمی‌توانند از کالای وطنی حمایت کند
رییس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانش‌نامه انقلاب اسلامی گفت: کسانی که آمریکا را کدخدای دنیا می‌دانند و کرنش و سازش با آمریکا را در رأس برنامه خودشان قرار داده‌اند، نمی‌توانند به وطن، به کالای وطنی و مسائل دینی و ملی، توجه داشته باشند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت‌الاسلام سید حمید روحانی در گفتگو با ندای چناران اظهار داشت: نکته مهمی که در خصوص حمایت از کالای وطنی وجود دارد این است که کسانی می‌توانند به این موضوع اهتمام بورزند و درراه تحقق آن بکوشند که از فرهنگ غرب روی‌گردان باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای چناران,

 

,

کسی که نگاهش به کاخ سفید است نمی‌تواند از کالای وطنی حمایت کند

, کسی که نگاهش به کاخ سفید است نمی‌تواند از کالای وطنی حمایت کند,

 

,  ,

 رییس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانش‌نامه انقلاب اسلامی ادامه داد: آن‌هایی که غرب‌زده‌اند، خودباخته‌اند و نگاهشان به کاخ سفید است، کسانی که آمریکا را کدخدای دنیا می‌دانند و کرنش و سازش با آمریکا را در رأس برنامه خودشان قرار داده‌اند، نمی‌توانند به وطن، به کالای وطنی و مسائل دینی و ملی، توجه داشته باشند.

,

 

,

این استاد حوزه علمیه افزود: انسان‌هایی می‌توانند درراه وطن تلاش کنند و به کالای وطنی اهمیت بدهند و درراه پیشرفت کشور و ملتشان گام بردارند که از غرب‌زدگی رهایی پیدا کنند. تا وقتی‌که دولتمردان ما دچار غرب‌زدگی هستند و با فرهنگ غرب خو گرفته‌اند، نمی‌توانند در خدمت مردم باشند.

,

 

,

حمایت از کالای وطنی با اشرافی گری و تجمل‌گرایی محقق نمی‌شود

, حمایت از کالای وطنی با اشرافی گری و تجمل‌گرایی محقق نمی‌شود,

 

,

 وی خاطرنشان کرد: توجه به وطن و کالای وطنی منوط به این است که از اشرافی گری و تجمل‌گرایی گریزان باشیم. کسانی که دچار تجمل‌گرایی هستند و زندگی اشرافی دارند، هیچ‌وقت نمی‌توانند در خدمت وطن باشند و به کالای وطنی بی اندیشند.

,

 

,

حجت‌الاسلام روحانی بابیان اینکه اهتمام به کالای وطنی با توجه به منافع مردم، منوط به این است که از اشرافی گری و تجمل‌گرایی بپرهیزیم، گفت: اشرافی گری و زندگی تجملاتی، همان زندگی غرب گرایانه است. کسانی که دنبال زندگی تجملاتی هستند، ناگزیرند که هرچه بیشتر دنبال چیزهای فریبنده و زرق‌وبرق دار بروند، درنتیجه از منافع ملت و کشور چشم می‌پوشند.

,

 

,

 ساده زیستی مدیران از ضروریات حمایت از کالای وطنی است

,  ساده زیستی مدیران از ضروریات حمایت از کالای وطنی است,

 

,

وی در ادامه توجه به مبانی اسلامی و دوری گزینی از اسراف و تبذیر، دوری از تجملات و در پیش گرفتن ساده زیستی و زندگی با قناعت را از لوازم حمایت از کالای ایرانی قلمداد کرد و اظهار داشت: انسانی که می‌خواهد به فکر مردم باشد و مردمی باشد، با مستضعفان همراه باشد و درراه آن‌ها قدم بردارد، باید ساده‌زیست باشد، با قناعت زندگی کنند و از تبعیض و ... دوری گزیند.

,

 

,

رییس بنیاد تاریخ‌پژوهی و دانش‌نامه انقلاب اسلامی بابیان اینکه تبعیض بزرگ‌ترین خطری است که می‌تواند برای مملکت مشکل ایجاد کند، گفت: آن‌هایی که می‌خواهند کشور را با تبعیض اداره کنند؛ در شرایطی که مردم و بسیاری از کارمندان و کارگران برای مدت طولانی حقوق نگرفته‌اند، به افرادی حقوق نجومی می‌دهند، این‌ها نمی‌توانند با مردم و مستضعفان باشند و تبعیض را از بین ببرند و درراه وطن و کالای وطنی فکر کنند و تلاش کنند.

,

 

,

سازش با دشمن مغایر همراهی با ملت است

, سازش با دشمن مغایر همراهی با ملت است,

 

,

حجت‌الاسلام روحانی اظهار کرد: کسانی که می‌خواهند با مردم باشند، باید به‌طورکلی با دشمنان ملت قطع رابطه کنند، با دشمنان ملت خوش‌وبش نداشته باشند و در برابر آن‌ها کرنش نکنند. کسانی که می‌خواهند هم مردم را داشته باشند و هم دشمنان ملت را راضی نگه‌دارند، آب در هاون می‌کوبند. یا خودشان را فریب می‌دهند یا می‌خواهند مردم را فریب دهند.

,

 

,

مورخ انقلاب اسلامی ادامه داد: امکان ندارد که انسان بتواند هم با دشمنان ملت بسازد و هم با ملت همراه باشد و منافع آن‌ها را پیگیری کند. کسانی که می‌خواهند منافع مردم و دستور مقام معظم رهبری را به کار ببندند، کالای وطنی را ترویج کنند و از کالاهای خارجی دوری گزینند، باید در وهله نخست از دشمنان ملت دوری گزینند و با آن‌ها همراه نباشند. با آن‌ها بده بستان نداشته باشند. این بده بستان‌ها با منافع ملت مغایرت دارد.

,

 

,

لزوم شناخت راه امام (ره)

, لزوم شناخت راه امام (ره),

 

,

وی همچنین خاطرنشان کرد: کسانی می‌توانند منافع ملت را پاس بدارند که راه امام و راه رهبری را به‌درستی بشناسند و به کار ببندند. خط امام (ره) و خط ولایت با سازش، کرنش، مجامله و بندوبست، به‌شدت مغایرت دارد.

,

 

,

 این استاد حوزه علمیه بیان کرد: آن‌هایی می‌توانند راه امام (ره) و رهبری را دنبال کنند که روحیه انقلابی داشته باشند، انقلابی حرکت کنند و انقلابی عمل کنند و با بی‌غیرتی با بی‌تفاوتی، با سازش و کرنش و تسلیم در مقابل خواسته‌ها، امیال و اغراض شیطانی دشمنان، نمی‌توان منافع ملت را پاس داشت و حقوق ملت را تحقق بخشید.

,

 

,

 حجت‌الاسلام روحانی در پایان گفت: این‌ها نکاتی است که در جریان پاسداری از حقوق ملت مهم است. اگر این محورها را به‌درستی رعایت کنیم آنگاه می‌توانیم دریابیم کالای وطنی از چه اهمیتی برخوردار است و مقام معظم رهبری چه فرمودند و چه هشداری و دستوری دادند.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه