اخبار داغ

وزیر اسبق کشاورزی: در نظام برنامه‌ریزی اقتصادی کشور عوامل نفوذی داریم

وزیر اسبق کشاورزی: در نظام برنامه‌ریزی اقتصادی کشور عوامل نفوذی داریم
وزیر اسبق کشاورزی گفت: ما در نظام برنامه‌ریزی اقتصادی کشور عوامل نفوذی داریم که به‌خوبی نقش خود را بازی می‌کنند و هر بار، نمی‌شود، نداریم و نمی‌توانیم را بهانه می‌کنند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ محمد رضا اسکندری وزیر اسبق کشاورزی و مدیرعامل فعلی سازمان اقتصادی کوثر با بیان این‌که ایران، یک کشور چهارفصل است و هر محصول کشاورزی را می‌توان تولید کرد، در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، تصریح کرد: هفت کشور حاشیه خلیج فارس، سالی حدود بیش از 3 میلیون تن مرغ وارد می‌کنند که حتی یک کیلو از آن به ایران تعلق ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, خبرگزاری تسنیم,

وی افزود: ما در نظام برنامه‌ریزی اقتصادی کشور، عوامل نفوذی داریم که به‌خوبی نقش خود را بازی می‌کنند و هر بار، نمی‌شود، نداریم و نمی‌توانیم را بهانه می‌کنند.

,

وزیر اسبق کشاورزی ادامه داد: بعضی بهانه می‌آورند که ما کشور خشک و کم‌آبی برای کشاورزی هستیم، اما باید گفت که مصر هم متوسط بارندگی سالانه‌اش 50 میلی‌متر است و ما در همین شرایط خشک دارای متوسط بارندگی 230 میلی‌متر هستیم.

,

وی تصریح کرد: کشور هلند 43 هزار کیلومترمربع وسعت دارد، یعنی از دو استان گیلان و مازندران ما، کوچک‌تر است؛ متوسط بارندگی سالانه آن 850 میلی‌متر و متوسط بارندگی این دو استان، بالای 900 میلی‌متر، هلند حدود 17 میلیون جمعیت و ما در این دو استان حدود 7 میلیون نفر جمعیت داریم، هلند 90 میلیارد دلار صادرات محصولات کشاورزی دارد.

,

اسکندری گفت: اگر بهره‌وری را در کشاورزی به 50 درصد کشور هلند برسانیم، یعنی کشور در این بخش مشکلی نخواهد داشت.

,

وی با ابراز این‌که یکی از ظرفیت‌های کشور در عرصه اقتصاد مقاومتی و موضوع ایجاد اشتغال و افزایش درآمد مردم، بخش کشاورزی است، گفت: ما تمام امکانات را دارا هستیم، 3 هزار کیلومتر ساحل دریا داریم و این در حالی است که هیچ استفاده‌ای از آن نمی‌شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه