اخبار داغ

وضعیت بازار روز بجستان تا یک ماه آینده در هاله ای از ابهام

وضعیت بازار روز بجستان تا یک ماه آینده در هاله ای از ابهام
صبح امروز تعدادی بانوی بجستانی با حضور در فرمانداری بجستان به مشکلات جمعه بازار پرداختند و ضمن انتقاد شدید از جمعه بازار بجستان گفتند: جمعه بازار بجستان نتوانسته است خواسته مردم و بالاخص قشر ضعیف جامعه را برطرف کند و از آن طرف اجناسی که در این بازار به فروش میرسد کیفیت لازم را ندارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بجستان‌نیوز، صبح امروز تعدادی بانوی بجستانی با حضور در سالن اجتماعات فرمانداری بجستان و بعد از نشستی با فرماندار به مشکلات حوزه بانوان و بالاخص وجود جمعه بازار پرداختند و ضمن انتقاد شدید از جمعه بازار بجستان گفتند: جمعه بازار بجستان نتوانسته است خواسته مردم و بالاخص قشر ضعیف جامعه را برطرف کند و از آن طرف اجناسی که در این بازار به فروش میرسد کیفیت لازم را ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بجستان‌نیوز,

 

,

آنها خواستند و گفتند بازار باید باز باشد و کسبه غیر بومی  بتوانند با حضور خود زمینه ای برای رقابت در این شهر ایجاد کنند تا قیمت ها واقعی شود، و همچنین این بانوان از نحوه برخورد کسبه در جمعه بازار بجستان گله کردند و گفتند؛ برخورد برخی از این کسبه در شان بانوان این شهرستان نیست.

,

 

,

بانوی دیگری بعد انتقاد از عملکرد جمعه بازار گفت: از وقتی که سه شنبه بازار جای خود را به جمعه بازار داده است من دیگر از این شهر خرید نکردم چون قیمت ها زیاد و اجناس کیفیت ندارد،  و همچنین برخی از کسبه حاضر در جمعه بازار و مغازه های خودشان هم از ادبیات خوبی استفاده نمیکنند و کمی ادم ازرده میشود.

,

 

,

تعدادی از این بانوان تاکید به خرید از کسبه بومی کردند و گفتند ما هم دوست داریم از کسبه بومی و مستقر در شهر خودمان خرید کنیم اما این خود کسبه هستند که با بی انصافی مشتری را فراری میکنند.

,

 

,

در ادامه این نشست حسین ابراهیمی فرماندار بجستان ضمن تبریک سال نو به این بانوان به جایگاه بانوان پرداخت و گفت:  این وظیفه ماست تا با حضور در هر کجا که شما بخواهید پاسخگو مشکلات شهرستان باشیم. بازار روز از اکثر شهرهای ایران وجود دارد، در دی ماه بود که مصوبه شورای شهر بجستان در خصوص تغییر بازار روز به  ما رسید و ما نیز بعد از نشست و با احترام به نمایندگان مردم  این شهر  و همچین دغدغه بازاریان، اصناف و شورای شهر با تغییر این روز موافقت کردیم و قرار شد تا بصورت آزمایشی به روز جمعه منتقل شود.

,

 

,

وی ادامه داد: مشکلاتی در جمعه بازار وجود دارد و مشکلاتی نیز بازاریان دارند و دغدغه‌های هردو قشر به حق است و این دغدغه ها ها مار ا ملزم کرد تا  اجرای این مصوبه مشروط شد به اینکه این بازاریان بتوانند مردم را راضی کنند، و ما نیز از جمعه بازار اول رصد میکنیم  و اگر نتوانند رضایت مردم را جلب کنند ما نیز از آنها بنا به تعهدی که دادند مطالبه خواهیم کرد.

,

 

,

در اواسط این جلسه بود که قاسم علی اکبرزاده رئیس شورای اسلامی شهر بجستان به این نشست اضافه شد و در پایان به دفاع از مصوبه شورا پرداخت و اذعان کرد: چندین ماه طول کشید و بعد از مشورت هایی با بازاریان، کسبه، اصناف و فرماندار نهایتا مصوبه صادر شد. تعیین بازار روز و روز ان در ایام هفته از وظایف شورا است  و ما نیز  با توجه به این وظیفه مصوبه را به شورای انطباق فرمانداری برای تایید نهایی ارسال کردیم که بعد از چند هفته و در اولیل جمعه اسفند ماه 96 اجرایی شد.

,

 

,

علی اکبرزاده به ایجاد شغل در بجستان پرداخت و اذعان کرد: بیش از 10 سال است در حوزه اقتصاد فعالیت میکنم، وجود بازار روز در اوسط هفته اقتصاد این شهر را ویران میکند، طی رصدی که در سه شنبه بازار انجام گرفت مشاهده شد 140 نفر در سه شنبه بازار فعال بودند که از این تعداد فقط 10 نفر سهم بجستان است، و همچنین هر سه شنبه بیش از 200 میلیون تومان پول از این شهر خارج میشود. بدون اینکه یک ریال مالیات و عوارض پرداخت کنند.

,

 

,

رئیس شورای شهر بجستان که با هم همه  بانوان در این نشست مواجه شد خاطرنشان کرد:  شما نیامده اید حرف گوش کنید، بلکه امده ای حرف خودتان را بزنید و برید، لطفا پنج نفر را مشخص کنید تا با حضور در دفتر شورا انها را توجیح کنیم. متاسفانه برخی در این جریان و در تغییر بازار روز به اواسط هفته نمیدانیم چه سودی نسیبشان میشود که با بیش از 50 کسبه غیر بومی تماس گرفته اند تا در جمعه بازار حضور پیدا نکنند. و این قول را به انها داده اند شما نیاید ما بازار روز را به سه شنبه برخواهیم گرداندو ضرر شما را جبران میکنیم.

,

 

,

علی‌اکبرزاده عنوان کرد: بازار روزهرگز به سه شنبه برنخواهد گشت، و اگر قرار به تغییر باشد بازار روز به روز پنج شنبه منتقل میشود، ما نیز بررسی خواهیم کرد و تا یک ماهه آینده اگر شرایط بازار روز رضایت بخش نبود تصمیم مجدد در این خصوص گرفته شود.

,

 

,

انتهای پیام/

,

 

,

 

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه