اخبار داغ

کشف ضبط و معدوم سازی نیم تن مواد غذایی فاسد در خلیل آباد

کشف ضبط و معدوم سازی نیم تن مواد غذایی فاسد در خلیل آباد
کارشناس بهداشت و محیط حرفه ای خلیل آباد از کشف نیم تن مواد غذایی فاسد و غیربهداشتی در شهرستان خلیل آباد خبر داد و گفت: این مواد غذایی با توجه به تشدید بازرسی ها در ایام نوروز توسط بازرسان سلامت محیط شهرستان معدوم سازی شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یار خراسانی، محمدرضا وفادار عصر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با اجرای طرح سلامت نوروزی از 25 اسفند ماه 96 آغاز تا پانزدهم فروردین 97، توسط واحد بهداشت محیط و تشدید بازرسی ها در این ایام بیش از نیم تن مواد غذایی فاسد و غیر بهداشتی در شهرستان کشف و معدوم سازی شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یار خراسانی,

وی حفظ و ارتقاء سطح سلامت شهروندان و مسافران نوروزی را از جمله اهداف برگزاری طرح سلامت نوروزی دانست و خاطرنشان کرد: ارتقاء شاخص‌های بهداشتی مراکز تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی و اماکن عمومی به منظور پیشگیری از به‌خطر افتادن سلامتی هموطنان نیز از دیگر اهداف اجرای برنامه سلامت نوروزی در سطح شهرستان خلیل آباد بود.

,

کارشناس مسئول بهداشت و محیط حرفه خلیل آباد سفر را حرکت موثر بر سلامت جسم و روان انسان دانست و بیان کرد: خوشبختانه همه ساله در آستانه سال جدید بر تعداد سفرهای نوروزی و استفاده از اماکن عمومی و بهداشتی توسط مسافران افزوده می شود.

,

وی با تاکید بر اینکه با توجه به شرایط ویژه ای که سفرها وجود دارد مقاومت بدن کاهش پیدا می کند، ابراز کرد: مسافران بیش از سایر مواقع در معرض بیماری های قابل انتقال از طریق آب و غذا قرار دارند و به همین منظور برنامه سلامت نوروزی برای صیانت از سلامت آحاد جامعه اجرا می شود.

,

وفادار با بیان اینکه در راستای اجرای این طرح 554 بازرسی و کنترل بهداشتی مراکز تهیه ، عرضه و فروش مواد غذایی صورت گرفته است، تصریح کرد: 232 مورد بازرسی و کنترل بهداشتی از اماکن عمومی و 10 مورد اماکن بین راهی در این ایام رخ داده است.

,

وی همچنین  در ادامه تصریح کرد: 33 اخطاریه بهداشتی نواقص بحرانی و غیر بحرانی و 88 کارت بهداشت جهت شاغلین مراکز و اماکن مشمول برنامه سلامت نوروزی صادر شده است.

,

این مقام مسئول همچنین با اشاره به اجرای عملیات کلرسنجی و نمونه برداری میکروبی آب شرب شهرستان، اذعان کرد: در این مدت بیش از 18 مورد نمونه برداری میکروبی آب شرب و 453 مورد سنجش کلر آزاد باقیمانده آب شرب شهری و روستایی در سطح شهرستان صورت گرفت.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه