اخبار داغ

با هدف متهم کردن دولت سوریه صورت گرفت؛

حمله شیمیایی تروریست‌ها به «دوما»/ده ها نفر کشته و زخمی شدند

حمله شیمیایی تروریست‌ها به «دوما»/ده ها نفر کشته و زخمی شدند
در حمله شیمیایی تروریست‌ها به شهر دوما در غوطه شرقی دمشق، دهها نفر کشته و زخمی شدند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ منابع محلی از وقوع حمله شیمیایی به شهر «دوما» در نزدیکی پایتخت سوریه خبر می‌دهند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

به نوشته خبرگزاری «رویترز» گزارشات اولیه از کشته شدن 75 نفر و مصدوم شدن حداقل 100 نفر حکایت دارد.

,

این در حالی است که وزارت دفاع روسیه روز شنبه هشدار داده بود گروه‌های تروریستی «جیش الاسلام» و ارتش آزاد قصد دارند با استفاده از گاز شیمیایی، به شهر دوما در غوطه شرقی دمشق حمله کنند. (جزئیات بیشتر)

, جزئیات بیشتر,

وزارت دفاع روسیه تاکید کرده بود که تروریست‌ها به دنبال تحریک کردن احساسات جامعه بین‌المللی و متهم کردن دولت سوریه به حمله علیه شهروندان خود است. همچنین این حمله می‌تواند مورد استفاده متحدین غربی و عربی تروریست‌ها قرار بگیرد.

,

دولت سوریه همچنین در سال 2013 با همکاری روسیه و تحت نظارت کشورها و سازمان‌های بین‌المللی از جمله آمریکا و سازمان ملل، تمام سلاح‌های شیمایی خود را نابود کرد.

,

این در حالی است که با موافقت و همکاری دولت سوریه از حدود یک ماه قبل بیش از 150 هزار نفر شامل تروریست‌ها، معارضان و خانواده‌های آنها از غوطه شرقی و دوما خارج شده‌اند.

,

روند اخراج تروریست ها از دوما در مقایسه با سایر شهرک‌های غوطه شرقی کُندتر است و علت این مسئله نیز شرطهای بسیار و خلق‌الساعة است که تروریست‌های جیش الاسلام مطرح می‌کنند. گذشته از اینکه برخی از گروههای تروریستی دیگر در این شهر به صورت کامل با خروج مخالفند و بر سر راه کسانی که تمایل به مصالحه دارند، نیز مانع تراشی می‌کند.

,

دوما در شرق دمشق، تنها شهری است که هنوز از حضور تروریست‌ها پاکسازی نشده و روند اخراج عناصر این گروهک که تحت حمایت عربستان سعودی قرار دارد، به دلیل اختلافات داخلی این گروهک به تعویق افتاده است. 

,

در نتیجه عملیات نظامی که ارتش سوریه از اوایل اسفند 1396 آغاز کرده است، مناطق غوطه شرقی دمشق جز شهر دوما به طور کامل از حضور افراد مسلح و گروههای تروریستی پاکسازی شده و دمشق برای ممانعت از خمپاره‌پراکنی تروریست‌ها، منتظر پاکسازی کامل دوما است. 

,

گروهک جیش الاسلام که مورد حمایت مالی و تسلیحاتی عربستان سعودی بوده و سرکرده‌های آن در ریاض مستقر هستند، از ابتدای عملیات ارتش سوریه در منطقه غوطه شرقی اعلام کرده بود که «هرگز» این منطقه را ترک نخواهد کرد.

,

منبع: فارس

,

انتهای پیام/

,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه