اخبار داغ

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان خلیل آباد خبر داد:

کاهش 50 درصدی مصرف سموم در باغات کشاورزی خلیل آباد در سال گذشته

کاهش 50 درصدی مصرف سموم در باغات کشاورزی خلیل آباد در سال گذشته
رئیس جهاد کشاورزی خلیل آباد گفت: برگزاری کلاس های آموزشی در راستای ترویج مبارزه غیر شیمیایی با آفات کشاورزی و استفاده از روش های جایگزین در مصرت سم در سال گذشته باعث کاهش 50 درصدی مصرف سموم در باغات کشاورزی شهرستان خلیل آباد شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یار خراسانی، مجید طاهرپور ظهر امروز در جمع خبرنگاران در خصوص اقدامات انجام شده برای کاهش مبارزه شیمیایی در این شهرستان اظهار داشت: در راستای افزایش تولید محصولات سالم در سطح شهرستان، مبارزه غیر شیمیایی با آفات کشاورزی در دستور کار مدیریت جهاد کشاورزی قرار گرفته است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یار خراسانی,

وی با تاکید بر اینکه همایش ها، کارگاه ها و کلاس های آموزشی متعددی در جهت آشنایی کشاورزان با مبارزه غیر شیمیایی در سال گذشته و همچنین سال جاری برگزار شده است، خاطرنشان کرد: کاهش مصرف سموم و افزایش تولید سالم نیز رابطه مستقیمی با اقتصاد مقاومتی و تولید درآمد برای کشاورزان دارد.

,

مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد با بیان اینکه مبارزه غیر شیمیایی با پسیل پسته نیز یکی از اولویت های جهاد کشاورزی شهرستان است، تصریح کرد: استفاده از کارت زرد یکی از بهترین و کم خطرترین راه های کنترل و ارزیابی پسیل پسته محسوب می شود.

,

وی با اشاره به اینکه این کارت ها به دلیل رنگی و چسبنده بودن خود باعث جذب و به دام افتادن حشرات پسیل می شود، اذعان کرد: بالغ بر 119 هزار و 800 کارت زرد بین باغداران شهرستان توزیع شد که سمپاشی علیه پسیل را در باغ های پسته کاهش می دهد.

,

طاهرپور در ادامه چوبخوار پسته را یکی دیگر از آفات باغات پسته دانست و عنوان کرد: نصب تله فرمونی یکی از راه های مبارزه با آفت چوبخوار پسته است و به همین منظور بالغ بر 3 هزار و 520 تله فرمونی بین باغداران شهرستان توزیع شده است.

,

وی با بیان اینکه فرمون موجود در تله ها، بوی حشره ماده را تولید می کند و باعث جداسازی جنس ماده می شود، تشریح کرد: در همین راستا 11 ایستگاه فرمون طبیعی نصب شده است و توسعه این روش می تواند باعث افزایش استفاده از تله های فرمونی طبیعی شود.

,

این مقام مسئول در پایان بیان کرد: برگزاری کلاس های آموزشی در راستای ترویج مبارزه غیر شیمیایی با آفات کشاورزی و استفاده از روش های جایگزین در مصرت سم در سال گذشته باعث کاهش 50 درصدی مصرف سموم در باغات کشاورزی شهرستان خلیل آباد شده است.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه