اخبار داغ

فرمانده سپاه خلیل‌آباد:

ممنوعیت تبلیغ کالای خارجی یکی از راه های حمایت از کالای ایرانی است

ممنوعیت تبلیغ کالای خارجی یکی از راه های حمایت از کالای ایرانی است
فرمانده سپاه خلیل‌آباد با بیان اینکه ممنوعیت تبلیغ کالای خارجی در سطح شهرستان یکی از راه های حمایت از کالای ایرانی است، گفت: آموزش و پرورش با ترویج فرهنگ خرید کالای ایرانی در بین دانش آموزان و انتقال این فرهنگ به خانواده ها نقش مهمی در حمایت از کالای ایرانی دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یار خراسانی، حجت الاسلام علی ناهیدی، ظهر امروز در نخستین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان خلیل‌آباد اظهار داشت: نهادهای مختلفی با مسئولیت های مشخصی در سطح شهرستان وجود دارد و باید وظایف این نهاد ها در زمینه فرهنگی و تخصصی از یکدیگر تفکیک شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یار خراسانی,

وی با بیان اینکه باید از موازی کاری در فعالیت های فرهنگی جلوگیری شود و وظیفه هر دستگاه و نهادی مشخص باشد، خاطرنشان کرد: شورای فرهنگ عمومی از نظر تعداد مصوبات و جلسات مقام دوم را در سطح استان کسب کرده است.

,

امام جمعه خلیل‌آباد با تأکید بر اینکه باید به دنبال انجام کارهای ماندگار باشیم، تصریح کرد: بسیاری از مردم برخی اموراتی که هیچ مبنای عقلی و شرعی ندارد را در مراسم ترحیم یا تدفین عزیزان خود انجام می دهند.

,

وی با اشاره به اینکه باید اطلاع رسانی صحیحی در خصوص مسائل مربوط به مراسم ترحیم و عروسی در شهرستان خلیل‌آباد صورت گیرد، اذعان کرد: کارهایی که در این زمینه تا به امروز انجام گرفته، سازماندهی شده نبوده و هر روستا یا شهری به صورت پراکنده کارهایی را انجام داده اند.

,

 

,

تأثیرپذیری جلسات شورای فرهنگ عمومی در پایان سال باید قابل درک باشد

, تأثیرپذیری جلسات شورای فرهنگ عمومی در پایان سال باید قابل درک باشد,

سید مهدی عصمتی مقدم در این نشست عنوان کرد: شورای فرهنگ عمومی باید در زمینه فرهنگ سازی و تقویت مبانی دینی و اعتقادی مردم حرکت کند.

,

وی با بیان اینکه در پایان سال باید تأثیرپذیری این جلسات را در میان مردم و جامعه درک کنیم، تشریح کرد: ممکن است برخی از جلسات با دیگر شوراها و کمیته ها تداخل داشته باشد و این موازی کاری باید برطرف شود.

,

معاون فرمانداری خلیل‌آباد با بیان اینکه هر کمیته و نهادی باید کار تخصصی خود را انجام دهد، تأکید کرد: مسیری باید در ابتدای سال مشخص شود و در پایان سال نیز نتیجه توسط اعضای شورای فرهنگ عمومی بررسی شود.

,

 

,

پیگیری مسائل فرهنگی و اعتقادی با وجود فضای مجازی حائز اهمیت است

, پیگیری مسائل فرهنگی و اعتقادی با وجود فضای مجازی حائز اهمیت است,

حجت الاسلام عباس پرهیزگار همچنین در این مراسم بیان کرد: مسائل فرهنگی تنها به یک دستگاه مربوط نمی شود و همه دستگاه ها باید در مسائل فرهنگی تلاش کنند و اینکه بخواهیم یک دستگاه مسئول پیگیری یک امور فرهنگی شود صحیح نیست ولی باید از موازی کاری جلوگیری کنیم.

,

عضو حقیقی شورای فرهنگ عمومی شهرستان خلیل‌آباد همچنین در ادامه با اشاره به معضلات آسیب های اجتماعی در سطح شهرستان، ابراز کرد: پیگیری مسائل فرهنگی و اعتقادی با وجود فضای مجازی نیز بسیار حائز اهمیت است و مسائل فرهنگی در کاهش آسیب های اجتماعی دخیل هستند.

,

 

,

تبلیغ کالاهای خارجی باید در سطح شهرستان ممنوع شود

, تبلیغ کالاهای خارجی باید در سطح شهرستان ممنوع شود,

ابوالفضل فتوحی در این مراسم با اشاره به شعار سال به عنوان حمایت از کالای ایرانی، اظهار داشت: بیش از ده سال است که مقام معظم رهبری بر روی مسائل اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی تأکید دارند.

,

وی با اشاره به راه های تحقق شعار سال در شهرستان خلیل‌آباد، خاطرنشان کرد: استفاده از بیلبورد های داخل شهر برای تبلیغ کالای ایرانی و همچنین ممنوع کردن تبلیغ کالای خارجی در سطح شهرستان یکی از راه های حمایت از کالای ایرانی است.

,

فرمانده سپاه خلیل‌آباد ضمن تأکید بر استفاده از محصولات محلی در پذیرایی ها و نشست های ادارات سطح شهرستان، تصریح کرد: شهرستان خلیل‌آباد محصولات بسیار خوبی مانند کشمش، انگور، پسته و... دارد که استفاده از آن‌ها در پذیرایی ها می تواند مصداق بارز حمایت از کالای ایرانی باشد.

,

وی همچنین با اشاره به برگزاری نمایشگاه های تولید داخل در سطح شهرستان، اذعان کرد: نمایشگاه های مختص محصولات ایرانی با استفاده از توان داخلی شهرستان در طول ایام سال می تواند مثمر ثمر باشد.

,

فتوحی همچنین نقش آموزش و پرورش در تحقق شعار سال را حائز اهمیت دانست و عنوان کرد: آموزش و پرورش با ترویج فرهنگ خرید کالای ایرانی در بین دانش آموزان و انتقال این فرهنگ به خانواده ها نقش مهمی در تحقق شعار سال و حمایت از کالای ایرانی بر عهده دارد.

,

وی با بیان اینکه برگزاری مراسم های ولادت ها یا شهادت ها در شهرستان باید به نحو مطلوبی در طول سال برگزار شود، تشریح کرد: در برگزاری مراسم های ترحیم و عروسی در سطح شهرستان با مشکلاتی مواجه هستیم که باید در این زمینه چاره ای اندیشیده شود.

,

 

,

شورای فرهنگ عمومی یک شورای سیاست گذار است

, شورای فرهنگ عمومی یک شورای سیاست گذار است,

علی توکلی همچنین در این مراسم اظهار داشت: شناسایی معضلات و مسائل فرهنگی و اجتماعی شهرستان و تلاش در جهت رفع آن‌ها از وظایف ذاتی شورای فرهنگ شهرستان است.

,

وی با بیان اینکه شورای فرهنگ عمومی یک شورای سیاست گذار است و قرار نیست کار اجرایی انجام دهد، خاطرنشان کرد: تمام دستگاههای اجرایی و تاثیرگذار در سطح شهرستان عضو این شورا هستند.

,

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان خلیل‌آباد با تأکید بر اینکه هر دستگاهی بنا به وظایفی که به آن‌ها سپرده می شود اقدام می کنند، تصریح کرد: در مسائل اجرایی باید از توان اداری شورای فرهنگ عمومی که همان توان مدیریتی شهرستان است استفاده شود.

,

 

,

مقابله با ضد ارزش ها باید در دستور کار شورای فرهنگ عمومی قرار گیرد

, مقابله با ضد ارزش ها باید در دستور کار شورای فرهنگ عمومی قرار گیرد,

مجتبی همتی در این مراسم با اشاره به فلسفه تشکیل شورای فرهنگ عمومی در شهرستان، اذعان کرد: باید از موازی کاری در امور محوله جلوگیری شود ولی باید کلیات عمومی جامعه مد نظر قرار گیرد.

,

وی با تأکید بر اینکه ارتقاء سطح فرهنگ عمومی جامعه باید در دستور کار شورای فرهنگ عمومی قرار گیرد، عنوان کرد: مواردی که فرهنگ عمومی در سطح شهرستان به انحراف کشیده می شود توسط یک نهاد مشخص شناسایی و در جهت رفع آن تلاش شود.

,

رئیس دادگستری خلیل‌آباد در پایان با بیان اینکه مسائلی که به عنوان نماد جامعه است باید در شورای فرهنگ عمومی مطرح شود، تشریح کرد: شورای فرهنگ عمومی می تواند در زمینه های مختلف در جهت مقابله با ضد ارزش ها تلاش کند.

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه