اخبار داغ

مدیر جهاد کشاورزی خلیل آباد خبر داد؛

تولید سالانه ۹۰۰ تن گوشت قرمز در خلیل آباد

تولید سالانه ۹۰۰ تن گوشت قرمز در خلیل آباد
مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خلیل آباد سرانه تولید گوشت قرمز در شهرستان خلیل آباد را به ازای هر نفر سالانه 16 کیلوگرم عنوان کرد و گفت: سالانه 900 تن گوشت قرمز در خلیل آباد تولید می شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجید طاهرپور در گفت و گو با یار خراسانی با بیان اینکه طی سال های اخیر به دلیل خشکسالی های متوالی، کاهش مراتع و خشک شدن منابع آبی و جمعیت دام سبک کاهش یافته است، اظهار داشت: طرح افزایش بهره وری و توسعه دام سبک با هدف تامین گوشت قرمز و افزایش بهره وری در شهرستان اجرا شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یار خراسانی,

 

,

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۹۰ واحد دامداری با ۱۶ هزار راس دام تحت پوشش طرح قرار گرفتند، خاطرنشان کرد: اجرای پروژه های فلاشینگ، تغذیه تکمیلی دو ماه آخر آبستنی، تغذیه تکمیلی بره های شیری، عملیات مدیریت سه بار زایش در دو سال و آمیخته گری تجاری از مهمترین اولویت های این طرح است.

,

 

,

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان خلیل آباد یکی از برنامه های اصلی جهاد کشاورزی در سال جاری را طرح توسعه دام سبک دانست و تصریح کرد: آموزش دامداران از اهمیت بالایی برخوردار است و در همین راستا تاکنون ۳۰ کلاس آموزشی برای ۶۰۰ دامدار پیشرو شهرستان برگزار شده است.

,

 

,

وی با بیان اینکه شهرستان خلیل آباد دارای ۱۴۵ هزار واحد دامی با ۹۰ هزار راس دام سبک است، اذعان کرد: سالانه ۹۰۰ تن گوشت قرمز در شهرستان تولید می شود که ۱/۳ درصد تولید استان را شامل می شود.

,

 

,

طاهرپور در پایان سرانه تولید گوشت قرمز در شهرستان خلیل آباد را به ازای هر نفر سالانه ۱۶ کیلوگرم عنوان کرد و افزود: در شهرستان ۱۶۰ واحد پرورش گوسفند به ظرفیت ۴۱ هزار راس دام سبک صنعتی، نیمه صنعتی و کوچک روستایی فعال است.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه