اخبار داغ

تکرار شد ندای قولو لا اله الا الله

تکرار شد ندای قولو لا اله الا الله
تکرار شد سالروز بعثتی که به حلاوت جان، بشر را دگرگون کرد و در مسیر تعالی قرار داد و بارور شد دوباره غنچه های گل محمدی در عصر یخبندان آهن و دود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نافع،بیش از چهارده قرن از آن روز گذشت که ندای قولو لااله الا الله تفلحوا در شهر مکه طنین انداز شد و رحمه للعالمین به رسالت پیامبری مبعوث گشت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

 

,

یک هزار و چهارصد سال از آن روز نورانی و زیبا گذشت که پیغام آور عشق، مقابله با سیاهی و تباهی و جاهلیت را آغاز کرد تا بشر را از ظلمت نجات داده و به صبح منور و روشن آگاهی، عشق و صلح پیوند بزند.

,

 

,

محمد(ص) مبعوث شد به "مکارم اخلاق" تا جهانی را از ظلم دیوان و ددان درون آدمی رهایی بخشد و پیوندهای انسانی را عمیق تر کند و جامعه ای در ابعاد انسانیت بسازد.

,

 

,

نه سودای پادشاهی در سر داشت و نه برای تلاش بیست و سه ساله خود منتظر اخذ پاداش از انسان های زمان بود، او تنها مبشراٌ و نذیراٌ بود برای هدف و غایت انسانی.

,

 

,

عشق به نجات امت بود که پیامبر ما را سالها در سایه سختی ها و مصائب فراوان استوار نگاهداشت تا جوانه های رویش از دل آگاهی بیرون بزند و سنگ های سخت خودپرستی و کبر و غرور که موانع تعالی روح بشرند درهم شکند.

,

 

,

ما نبودیم و هرگز رخش به تماشا ننشستیم اما عظمت روح این رسالت، راه دور و دراز زمان را از یک هزار و چهارصد سال پیش از این طی کرد و به ما رسید تا درک کنیم نفس تذکره "انی بعثت فی مکارم الاخلاق" او را.

,

 

,

نبودیم اما در خاطر او جا داشتیم آن روزها که به هر بهانه به دنبال راه شفاعت امت بود، مهر به ما ارزانی کرد با این نگاه و این منش.

,

 

,

اهل بیت و خاندانش، سالهای سال ایستادند در تندباد حوادث روزگار که وزیده بودند تا ریشه ایمان و اعتقاد گلهای محمدی را از ریشه برکنند و بیمه کنند سایه سار درخت نونهال اسلام را بر سر مسلمین.

,

سالها گذشت، عمرها بسر آمد، رهروان آمدند و رفتند و تمّارها بر دار شدند، عمّارها بیابان گرد شدند، حججی ها بر حجله عشق رنگین جان شدند اما درخت ایمان و اسلام ریشه هایی به عمق جغرافیای هستی و به طول چهارده قرن در جان بشریت گستراند.

,

 

,

اگرچه ابوسفیان های هر زمان و صاحبان زور و زر در طول قرن ها تلاش کرده اند اسلام را دین خشونت جلوه داده و انسانیت را دور از این دین و مرام و مسلک بدانند اما گستره مهر و عطوفت رحمه للعالمین هنوز بر نوای دلها و جانها طنین انداز است.

,

 

,

تکرار شد سالروز بعثتی که به حلاوت جان، بشر را دگرگون کرد و در مسیر تعالی قرار داد و بارور شد دوباره غنچه های گل محمدی در عصر یخبندان آهن و دود.

,

 

,

شکفتن دوباره ندای "قولو لااله الا الله" فرخنده باد بر جان های مشتاق و دلهای خسته.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه