اخبار داغ

صرفا جهت اطلاع مسئولان!

کودکان در کانالهای کشاورزی اصلاندوز آب تنی می کنند

کودکان در کانالهای کشاورزی اصلاندوز آب تنی می کنند
کانالهای آبیاری کشاورزی اصلاندوز امروز برای آب تنی کودکان و نوجوانان تبدیل شده است.آیا بنظر شما شناکردن در این گونه آبها خطرناک نیست؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانابه نقل از ارس تبار ،نوجوانان و جوانان اصلاندوزی در فصل تابستان برای رهایی از گرما و به علت نداشتن استخر شنا به کانالهای آب کشاورزی هجوم می برند.این جوانان به ناچار خود را برای شنا به کانالها می رسانند تا از فرط گرما خود را خنک کنند که این می تواند خطرات ناشی از شنا در محیط خطرناک را در جوانان و نوجوانان ایجاد کند و هیچ وقت قابل جبران نخواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, ارس تبار, ,

 با توجه به پتانسیلهای عظیم دراین بخش نواقصاتی هم در زمینه های مختلف وجود دارد که نبود امکانات ورزشی مناسب از جمله این نواقصات است. کمتر جایی وجود دارد که درآن استخر سرپوشیده نباشد که بخش اصلاندوز هم جزو این جاهاست .

,

 

,

, ,

تک تک شناگران از این وضع نبود استخر شاکی هستند و ازاینکه سخنانشان را کسی نمی شنود نگران می شوند.این در حالیست که نبود استخر شنا در این شهرستان موجب شده است که علاقمندان، برای شنا کردن مجبور شوند از شهر خارج شده و به کانالهای آبیاری و برکه ها هجوم بیاورند.

,

 

,

ا زکوچک به بزرگ در این کانالها شنا می کنند و اوقات خودشان را با چنین وضعیتی سپری می کنند ولی اگر از یک زاویه به این وضع نگاه کنیم متوجه می شویم علیرغم توانایی ها و استعدادهایی که این جوانان در رشته شنا دارند وجود یک استخر مناسب  در این شهرستان می تواند انگیزه آنها را درسطح قهرمانی هم در این رشته بالا ببرد.

,

 

,

حال باید دید جوانان و نوجوانان و همچنین بزرگسالانی که در این گونه آبها شنا می کنند ،عاری از آب آلوده نباشد چون از یک طرف بیماری ناشی از آلودگی آب نیز آنها را تهدید خواهد کرد و از یک طرف هم خزندگان سمی ازجمله عقرب و مار نیز در کنار کانالهای کشاورزی نیز برای اینها خطرساز می شود.چندین سال است که چنین وضعیتی گریبانگیر این شهرستان است و توجه خاص مسئولین را می طلبد.

,

 

,

, ,

 

,

یکی از شناگران نوجوانان اصلاندوزی درگفتگو با خبرنگار ما گفت:شنا کردن در این آب واقعا خطرناک است ولی مجبور هستیم شرائط خود را با این وضع وفق بدهیم درصورت وجود استخر در این شهر نیاز ما به کانالهای آبیاری کشاورزی کمرنگ خواهد شد.

,

یک هموطن گردشگر که در شهر اصلاندوز مستقر شده بود در گفتگو با خبرنگار ما از نبود استخر در این شهر بشدت اظهار گلایه مندی کرد و گفت:شهرهای زیادی از نعمت وجود استخر بهره مند هستند ،کمتر جایی ممکن است در آن استخر نباشد مسئولان در این زمینه باید تلاش کنند.

,

جوان شناگر دیگری نیز در این باره به خبرنگار ما گفت:با توجه به نیازهای موجود در این شهر و مطالبات مردمی در این زمینه  احداث یک باب استخر سرپوشیده را از مسئولین ذی ربط خواستار هستیم.

,

یکی از مشکلات و کمبودهای مدارس شهرستان نبود استخر شنا است،اگر حمایت همه جانبه مسئوولین ذی ربط و همچنین نماینده مردم شهرستانهای پارس آباد وبیله سوار در مجلس با احداث استخر سرپوشیده در اصلاندوز وجود داشته باشد مشکلات دانش آموزان نیز حل خواهد شد .

,

 

,

نبود استخر علت هجوم جوانان اصلاندوز به کانالهای آبیاری arastabar.ir

, نبود استخر علت هجوم جوانان اصلاندوز به کانالهای آبیاری arastabar.ir,

 

,

وجود متقاضیان فراوان در تمامی رده‌های سنی برای استفاده از دوره‌های آموزشی شنا با توجه به نبود استخر شنا در شهر، به شهرستان پارس آباد اعزام می‌شوند که این امر با احتمال بروز خطرات جاده‌ای هم همراه است.

,

 

,

ازسویی دیگر امور منابع آب مغان و شرکت بهره برداری از شبکه های آبیاری و زهکشی مغان شناکردن در تاسیسات آب، دریاچه سدها و کانال آب را بعلت خطر غرق شدن ممنوع کرده است.این درحالیست که سال گذشته یک نوجوان اصلاندوزی هم در این کانال غرق شده و خانواده ای را عزادار کرد.

,

این تصاویر مربوط به کانال کشاورزی روستای تربت کندی اصلاندوز است که امروز به محلی برای آب تنی کودکان و نوجوانان تبدیل شده است.آیا بنظر شما شناکردن در این گونه آبها خطرناک نیست؟

,

حال باید منتظر جواب مسئولان ذیربط باشیم تا چه تدابیری برای ارزش گذاری به روحیه فراغت حوانان و همچنین برزگسالان با ایجاد یک استخر مناسب برای جلوگیری از شناکردن در آب های خطرناک و سدها در نظر خواهند گرفت و امیدواریم هرچه زودتر یک سالن استخر سرپوشیده مجهز برای جوانان و نوجوانان این بخش مهیا شود.

,

 

,

نبود استخر علت هجوم جوانان اصلاندوز به کانالهای آبیاری arastabar.ir

, نبود استخر علت هجوم جوانان اصلاندوز به کانالهای آبیاری arastabar.ir,

 

,

شهراصلاندوز در 200 کیلومتری شمال استان اردبیل واقع شده و هم مرز کشور جمهوری آذربایجان است.

,

 

,

, ,

انتهای پیام/پ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه