اخبار داغ

گزارشی از سالخورده‌ترین زن آذربایجان‌شرقی؛

خیرالنساء 17 نتیجه و 2 نبیره دارد!/ روایت خانواده کهن‌ سال‌ترین بانوی آذربایجانی از راز طول عمر خیرالنساء

خیرالنساء 17 نتیجه و 2 نبیره دارد!/ روایت خانواده کهن‌ سال‌ترین بانوی آذربایجانی از راز طول عمر خیرالنساء
با اینکه شاهد مرگ 2 همسر و فرزند خود به علت کهولت سن بوده است، اما با این حال شاد و سرزنده به نظر می‌رسد و توان کار و صحبت دارد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از آناج، نامش خیرالنساء است و در روستای معروف آستامال در منطقه‌ی ورزقان آذربایجان‌شرقی زندگی می‌کند، شناسنامه و مدارکش نشان می‌دهد 113 سال سن دارد و از همان دوران کودکی زندگی در روستا را به شهرنشینی ترجیح داده است. شاید برای همین هم بیش از یک قرن عمر کرده و علی‌رغم کهولت سن از توان جسمی خوبی برخوردار است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, آناج,

خیرالنساء از شوهر اول خود 2 دختر و یک پسر به یادگار دارد و حاصل ازدواج دومش یک فرزند پسر است؛ همسر دوم او نیز فوت کرده و حال در روستا با فرزندان پسر خود زندگی می‌کند. خدا را به‌خاطر طول عمری که به او بخشیده شکر می‌کند اما می‌گوید سخت است شاهد مرگ فرزندان خود باشی!

,

, ,

سالخورده‌ترین بانوی آذربایجانی که از او به‌عنوان پیرترین زنِ ایرانی نیز یاد می‌شود، 21 نوه، 17 نتیجه و 2 نبیره دارد که نام برخی از آن‌ها را می‌داند. وقتی از نتیجه‌اش درباره راز طول عمر مادر بزرگ مادرش سوال می‌کنیم، می‌گوید: برنامه غذایی خاصی ندارد اما اصلاً برنج نمی‌خورد و آبلیمو و رب نیز به غذاهایش نمی‌زند، در طول روز بیشتر میوه و سبزیجات مصرف می‌کند.

,

آنطور که نتیجه‌ی خیرالنساء شرح می‌دهد، این بانو زیاد اهل ورزش به معنای خاص نیست اما همواره در روستا کار می‌کند و روزی نیست که در خانه آرام بنشیند.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه