اخبار داغ

وقتی پیام رسان‌های داخلی منافع غربی‌ها را به خطر می‌اندازند

وقتی پیام رسان‌های داخلی منافع غربی‌ها را به خطر می‌اندازند
اینکه استفاده از پیام رسان های داخلی در ایران چه ضرر و آسیبی برای آمریکایی ها دارد و آن را در لیست تحریم ها قرار داده موضوعی قابل تامل است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار تابان تربت، در چند ماه اخیر استفاده و ترویج و نهادینه کردن پیام رسان های داخلی در کشور از سوی مسئولان هر سه قوه مورد بحث و بررسی قرار گرفته و همچنان نیز در حال رایزنی هستند تا بتوانند با راه اندازی شبکه ملی اطلاعات خود را از شبکه های اجتماعی بیگانه جدا کنند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تابان تربت,

در نیمه دوم فروردین ماه جاری دو نفر از اعضای کمیسیون امنیت ملی مجلس از جمله رییس این کمیسیون اعلام کردند که تلگرام تا پایان فروردین فیلتر می شود و این اعلام رسمی از سوی نمایندگان بهارستان واکنش های مثبت و منفی از سوی داخل و خارج بهمراه داشت.

,

, ,

غربی ها با شنیدن این موضوع سریع وارد گود شدند و در ابتدا پیام رسان های داخلی ایران را در لیست تحریم ها قرار دادند تا گام نخست را محکم برداشته و از ترغیب ایرانی ها به سمت شبکه های اجتماعی داخلی بکاهند، از سوئی دیگر برخی خارج نشینان وطن فروش و سلطنت طلبها و همچنین ایادی داخلی اش به دنیال القای این مطلب بودند که پیام رسان های داخلی نوعی جاسوسی دستگاههای امنیتی از اطلاعات کاربران ایرانی است.

,

اینکه استفاده از پیام رسان های داخلی در ایران چه ضرر و آسیبی برای آمریکائی ها دارد آن را در لیست تحریم ها قرار داده اند موضوعی قابل بحث است، اما مهمترین دلیل آن ا می توان در به خطر افتادن منافع اقتصادی، سیاسی و امنیتی جستجو کرد.

,

, ,

پیام رسان سروش بعنوان یک شبکه اجتماعی تقریبا مخاطب پذیر نخستین برنامه ای بود که از روی آپ استورهای گوشی های همراه حذف شد و علت آن را تحریم پیام رسان های داخلی از سوی ایالات متحده اعلام کردند، موضوعی که سلطنت طلبان لندن نشین به دروغ اعلام کردند این به درخواست مردم ایران بوده است.

,

همه این اتفاقات در حالی رخ داده که مدیر پیام رسان سروش اعلام کرده که بیش از 5 میلیون ایرانی این برنامه را دانلود کردند.

,

پیام رسان های ایرانی منافع غربی ها را به خطر انداخته است

, پیام رسان های ایرانی منافع غربی ها را به خطر انداخته است,

مدیر پیام رسان سروش در این خصوص می افزاید: حدود چهار ماهی است که اپلیکیشن های ایرانی بر روی آپ استور قابلیت بروز رسانی ندارد و این عدم بروز رسانی مشکلات عدیده ای برای پیام رسان ها و اپلیکیشن ها بوجود آورده است.

,

سید صالحی اظهار داشت: تیم فنی پیام رسان سروش از همان چهار ماه پیش تلاش کرد تا این مشکل فنی را برطرف کند و با ایجاد راهکاری برای بارگزاری اپلیکیشن از روی وب سایت مجموعه سروش این مشکل فنی را رفع و خودمان آن را از روی آپ استورها حذف کردیم.

,

وی بیان کرد: رسانه های معاند و بیگانه در این مدت از خلاء بوجود امده استفاده کرده و به دروغ پردازی خود علیه پیام رسان های داخلی ادامه داده و به دروغ اعلام کردند که «اپل» به دلایل امنیتی این پیام رسان را حذف کرده است.

,

, ,

سید صالحی بر راه اندازی شبکه ملی اطلاعات در داخل کشور تاکید کرد و افزود: با ایجاد شبکه های اجتماعی داخلی و راه اندازی شبکه ملی اطلاعات علاوه بر ممانعت خروج اطلاعات کاربران به خارج کشور از خروج ارز و سرمایه از داخل جلوگیری خواهد شد.

,

ادوار اسنودن افشا کننده سیاست های جاسوسی آمریکا اعلام کرده؛ هیچگاه از گوشی آیفون استفاده نکرده، زیرا این گوشی نرم افزاری دارد که بدون اینکه کاربر از او بخواهد شروع به جمع آوری اطلاعات گوشی همراه می کند.

,

حالا همین گوشی آیفون که به گوش جاسوسی در دنیا معروف شده نمی خواهد که ایرانی ها اطلاعات خود را در داخل کشور نگه دارند و با دروغ پردازی ها خود به دنبال منافع اقتصادی و سیاسی است.

,

گزارش: حمید حلاج

,

انتهای پیام/

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه