اخبار داغ

در ادامه بحران خشکسالی در سیستان؛

وضعیت بحرانی همچنان در آلوده ترین شهر جهان/ حال وخیم 2500 دامدارحاشیه هامون

وضعیت بحرانی همچنان در آلوده ترین شهر جهان/ حال وخیم 2500 دامدارحاشیه هامون
فرماندار نیمروز گفت: با توجه به نبود آب و از بین رفتن علوفه دام ها به دو هزار و ۵۰۰ دامدار حاشیه هامون خسارت وارد شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصرهامون، در حالی مردم سیستان در حال گذران روزهای خاکستری خود هستند و با مشکلات عدیده ای همچون خشکسالی، طوفان خاک و بیکاری و ... دست و پنجه نرم می کنند که نبود آب و از بین رفتن علوفه دام ها به دو هزار و ۵۰۰ دامدار حاشیه هامون خسارت وارد کرده است.
 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصرهامون,
,
به منظور پیگیری این معضل در جلسه ای که به همین منظور در ستاد بحران شهرستان نیمروز برگزار شد، محمدحسن دهمرده فرماندار نیمروز گفت: با توجه به نبود آب و از بین رفتن علوفه دام ها وضع دامداران حاشیه تالاب هامون بحرانی است.
 
,
,
وی افزوده بود: آب مهم ترین نیاز منطقه سیستان به شمار می رود چرا که عمده مشاغل موجود در منطقه به آب بستگی دارد و مهم ترین دلیل پدیده ریزگردها خشکسالی های موجود می باشد.
 
,
,
, ,
فرماندار نیمروز ادامه داد: به دلیل نبود آب در منطقه ۱۲ هزار هکتار از اراضی که به کشت پاییزه اختصاص یافته بود از بین رفت که این موضوع سبب خسارت شدید به کشاورزان و در پی آن دامداران شده است.
,
 
,
دهمرده تصریح کرد: با از بین رفتن مزارع کشت پاییزه به دو هزار و ۵۰۰ دامدار خسارت وارد شده و این می تواند از نظر اقتصادی این قشر را به شدت در مضیقه قرار دهد و سبب اتلاف دام در منطقه شود.
,
 
,
وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه تامین آب آشامیدنی برخی روستاها به سختی و با تانکر آبرسان انجام می شود راه اندازی ایستگاه پمپاژ آب در روستاها و احداث چاهک در مسیر رودخانه شاخه لورگ باغ برای تامین آب دامداران مورد نیاز است.
 
,
,
, ,
وی اذعان کرد: امسال هیچ گونه ای از سوی افغانستان به ایران روانه نشده و این موضوع سبب تشدید خشکسالی و در عین حال سختی معیشت به ویژه برای کشاورزان، دامداران و صیادان خواهد شد.
,
 
,
انتهای پیام/
,
 
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه