اخبار داغ

شاکری در گفتگو با دانا:

بداخلاقی سیاسی باید کنار گذاشته شود/ در دوره چهارم اصلاح طلبان در حد سوال هم قالیباف را بازخواست نکردند

بداخلاقی سیاسی باید کنار گذاشته شود/ در دوره چهارم اصلاح طلبان در حد سوال هم قالیباف را بازخواست نکردند
عضو سابق شورای شهر تهران گفت: بر فرض اینکه شورای پنجم مواردی را هم دیده باشد، سوال اینجاست که چرا شکایت نمی‌کنند و مسئله را دادگاهی نمی‌کنند و به طور حقوقی و قانونی آن را پیگیری نمی‌کنند و فقط در رسانه شعار می‌دهند؟
[

مجتبی شاکری از اعضای سابق شورای اسلامی شهر تهران در تشریح وضعیت شهرداری و اتهام‌زنی گسترده علیه شهردار سابق تهران در گفتگو با شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اظهار داشت: این نوع بد اخلاقی که گاهی در برخی افراد دیده می‌شود و به بازخوانی گذشته به طور افراطی و غیر واقعی دست می‌زنند، باید کنار گذاشته شود و زمانی که فردی مدیریت یک مجموعه را می‌پذیرد باید تلاش کند که آن را جلو ببرد. اگر هم که به لحاظ قانونی احساس می‌کند که در گذشته به دلایل و اسنادی  خلاف قانونی رخ داده است می‌تواند شکایت خود را به قوه قضاییه ببرد و شکایت کند. اما اگر در پی تکرار و رسانه‌ای کردن و آشفته کردن جو عمومی باشد به نوعی بد اخلاقی است که نه سودی برای مدیر دارد و نه پیش برنده کارهاست. به نظر من از زمانی که شورای شهر کار خود را آغاز می‌کند و شهردار را هم از میان خودشان انتخاب می‌کنند،  اگر به خلاف قانونی برخوردند باید آن را به طور قانونی بیان کنند. زیرا در دوره چهارم شورا که ما حضور داشتیم، سلیقه‌هایی در مقابل ما بودند که حتی در حد سوال و نه استیضاح هم اقای قالیباف بازخواست نکردند. به این معنا که در مجموع چهار سالی که اصلاح طلبان در شورای چهارم بودند، یک سوال هم از اقای قالیباف پرسیده نشد و فقط دو سال که یکی  آقای حافظی و دیگری را اقای قناعتی پرسیدند که هیچ کدام از این بزرگواران اصلاح طب نبودند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی افزود: حدود 13 اطلاح طلب در دوره چهارم حضور داشت که در تخصص خود افرادی قوی بودند و موردی خلاف قانون مطرح نشد. حال بعد از گذشت آن دوره افراد دیگری ادعا می‌کنند که خلاف قانون رخ داده است. آیا این ادعا تا چه حد منطقی ایست؟ این نشان می‌دهد که کسانی که قبلاً بودند فهم درستی از شهرداری نداشتند که اصلا درست نیست و یا از دیدگاه بدی به مسئله نگاه می‌کنند. بر فرض اینکه شورای پنجم مواردی را هم دیده باشد، سوال اینجاست که چرا شکایت نمی‌کنند و مسئله را دادگاهی نمی‌کنند و به طور حقوقی و قانونی آن را پیگیری نمی‌کنند و فقط در رسانه شعار می‌دهند؟ این هتک حرمت فعالیت‌های انجام شده است و نتایج این رفتارهای سیاسی کارانه باعث شده است که حکومت و مدیریت 7ماهه اقای نجفی بی هیچ نتیجه به اینجا منجر شود. مسئله عجیب‌تر اینکه 16 نفر از اعضای شورای شهر در یکشنبه‌ای استیضاح اقای نجفی را قبول نمی‌کنند و او را فردی توانمند می‌دانند و فقط 4نفر موافق استیضاح هستند. اما به فاصله یک روز 15نفر عدم توانایی او را بیان می‌کنند و اینکه باید استعفا بدهد. بنده برای شورای پنجم متاسفم  که توان مدیریت شورا را ندارند که به فاصله یک روز چنین رایی دادند. این خود مصداق سیاسی کاری است که بخشی از آن را معاون اول اقای جهانگیری هم بیان کردند.

,

شاکری در ادامه و در ارزیابی خود از عملکرد مدیریت محمدعلی نجفی نیز اظهار داشت: مدیریت 7ماهه اقای نجفی نشان می‌دهد که هم اقای نجفی و هم شورای شهر متوجه شدند که ایشان ناتوان هستند و به قول خود آقای نجفی ماندن ایشان در این کار مصداق خیانت در امانت است. مردم هم طی این مدت به خوبی از میزان پیشرفت کارها مطلع هستند. البته خبرهایی هست که اختلافاتی میان جناح خود ایشان وجود داشته است که ایشان بر سر کار بماند و یا اینکه برود و 16 رای یکشنبه و 15 رای مخالف سه شنبه گویای این مسئله است.

,

شاکری در پایان با ابراز امیدواری به بهبود وضعیت شهرداری و کاهش مشکلات آن افزود: انتظار بر این است که برای انتخاب شهردار در آینده باید شورا با صداقت عمل کنند و انتظار نیست که کسی را بر سر کار بیاورند که مخالف سلیقه سیاسی خودشان باشد. بلکه در همان سلیقه سیاسی خودشان فردی کارآمد و کارشناس را بیاورند که مدیریت‌های سنگین را انجام داده باشد. زیرا شهرداری شهر تهران به اندازه 4تا5 وزارت خانه کار به همراه دارد. وجود مدیران با سلیقه سیاسی ولی ناکارآمد باعث می‌شود که کل آن تفکر زیر سوال برود و ناکارآمدی خود را در شهر نشان دهد. شهرداری از اموری است که مردم از آغاز روز تا پایان شب با آن سروکار دارند و از کارهایی نیست که نتیجه آن بعد از ماه‌ها مشخص شود بلکه لحظه به لحظه  و روز به روز مردم با شهردار کار دارند و اگر ناکارآمدی وجود داشته باشد کاملا دیده می‌شود و برای مردم واضح  و مشخص است.

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه