اخبار داغ

کارشناس مسائل غرب آسیا؛

آل‌سعود تمام هزینه حمله موشکی آمریکا به سوریه را پرداخت کرد

آل‌سعود تمام هزینه حمله موشکی آمریکا به سوریه را پرداخت کرد
کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: باگذشت زمان مشخص می‌شود که حمله آمریکا به سوریه یک پروژه تعریف‌شده با قرارداد ترامپ و ولی عهد سعودی بوده است که هزینه آن برای یک عملیات پرداخت‌شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مصیب نعیمی در گفتگو با  صبح توس؛ ضمن اشاره به حمله اخیر آمریکا و متحدانش به سوریه، اظهار کرد: باگذشت زمان مشخص می‌شود که حمله آمریکا به سوریه یک پروژه تعریف‌شده با قرارداد ترامپ و ولی عهد سعودی بوده است که هزینه آن برای یک عملیات پرداخت‌شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس, .,

 

,

وی افزود: روند اجرای این عملیات نیز به‌گونه‌ای بوده است که هم آمریکایی‌ها از این معامله سود ببرند و هم عربستان به خیال خام خود به خواسته‌اش در منطقه برسد درحالی‌که مناطق حمله شده به‌هیچ‌عنوان نقطه استراتژیکی نبوده و هیچ موفقیتی حاصل نشده است.

, .,

 

,

کارشناس بین‌الملل بابیان اینکه در همین حال آقای ترامپ با یک خودشیفتگی تمام پایان حمله را اعلام می‌کند، گفت: همچنین از هم‌عهدانش در این حمله ازجمله فرانسه و انگلیس نیز تقدیر کرده است.

,

وی ادامه داد: به دنبال این انگلیس در پی مواضع بعد از حمله کار خود را توجیه می‌کند و هم وزیر امور خارجه این کشور اعلام می‌کند ما تصمیم براندازی در سوریه نداشته‌ایم و همچنین ترس و وحشتی که در محافل صهیونیستی حاکم می‌شود بیانگر یک اشتباه محاسباتی است.

, .,

 

,

نعیمی این حمله را یک تبانی آشکار میان آمریکا با متحدانش در اروپا و منطقه خواند و عنوان کرد: پیش‌ازاین هم ترامپ اعلام کرده بود که ما قصد خروج از عربستان راداریم اما اگر عربستان هزینه‌اش را بپردازد آماده‌ایم بمانیم و بلافاصله بعد از حمله نیز می‌گوید ما قصد خروج از سوریه راداریم.

, .,

 

,

وی تصریح کرد: همه این تناقض‌گویی‌ها بیانگر یک واقعیت است که به‌رغم کاسب‌کارانه بودن این حمله و تبعات منفی در جهان و همچنین مخالفت مردم خودشان، سعی داشتند که درگیر یک بحران جدید نشوند و رسانه‌های صهیونیستی نیز نتیجه این حمله را پیروزی جبهه مقاومت خواندند.

, .,

 

,

این کارشناس مسائل غرب آسیا با تأکید بر اینکه این حملات نتوانسته است هیچ تضعیفی در سوریه ایجاد کند، بلکه محور مقاومت و امید مردم را نیز تقویت کرد، بیان کرد: لذا مشاهده می‌کنیم که بلافاصله روز بعد حمله پاک‌سازی نیروهای مقاومت از تروریست‌ها در غوطه به پایان می‌رسد و محور مقاومت پیروزی خود را مجدداً جشن می‌گیرد.

, .,

 

,

انتهای پیام/

, /,

 

,

 

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه