اخبار داغ

توسط شهرداری‌های چناران و زهان؛

تفاهم‌نامه خواهرخواندگی بین شهر چناران و زهان منعقد شد

تفاهم‌نامه خواهرخواندگی بین شهر چناران و زهان منعقد شد
طی بازدید شهردار زهان از مراکز دیدنی چناران، تفاهم‌نامه خواهرخواندگی این شهر با چناران امضا شد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ندای چناران، محمدرضا دهقان، شهردار زهان، ضمن بازدید از مراکز دیدنی و ییلاقی چناران و با حضور در شهرداری چناران، تفاهم‌نامه خواهرخواندگی زهان با چناران را با دکتر هادی بارویی، شهردار چناران منعقد کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, ندای چناران,


دهقان در جلسه انعقاد این تفاهم‌نامه اظهار داشت: با توجه به موقعیت ویژه چناران و نزدیکی آن به مرکز استان خراسان رضوی و همچنین تجارب ارزنده مجموعه مدیریت شهری و برخورداری از طبیعت زیبا و به‌منظور تبادل‌نظر و بهره‌گیری از تجارب موفق شهرداری چناران و انتقال آن به مجموعه شهرداری زهان، این تفاهم‌نامه در موضوعات و مفادی که تنظیم گردیده، منعقد می‌شود.

,
,


شهردار زهان به موضوع همکاری‌های مشترک دو شهرداری اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه چناران جزء شهرهای تقریباً بزرگ استان خراسان رضوی است و دارای درجه 7 در رتبه‌بندی درجات شهرداری‌ها قرار دارد، می‌توانیم در حوزه‌های مشورتی و هم‌افزایی در جهت ایجاد شهری ایدئال گام برداریم.

,
,


وی اظهار کرد: از موضوعات مهم تفاهم‌نامه بین دو شهرداری، تبادل اطلاعات در خصوص حوزه‌های مرتبط با قسمت‌های فنی، عمران، خدمات شهر، آتش‌نشانی، منابع انسانی، ماشین‌آلات و غیره بر اساس مجموعه قوانین و مقررات سازمان شهرداری‌ها و دستورالعمل‌های استانداری‌های دو استان انجام خواهد شد و درواقع شهرداران دو شهر و مدیران و کارشناسان مرتبط در قسمت‌های مختلف شهرداری‌ها در موضوعات مختلف کاری و تخصصی با یکدیگر به تبادل‌نظر و مشورت می‌پردازند.

,
,


شهردار زهان ابراز امیدواری کرد با امضای این تفاهم‌نامه گامی مهم در جهت خدمت‌رسانی بیشتر و مطلوب‌تر با استفاده از نظرات سازنده یکدیگر برای شهروندان دو شهر چناران و زهان برداریم.

,
,


بارویی نیز در این نشست گفت: به نمایندگی از طرف خانواده بزرگ شهرداری چناران، امید داریم تا با توجه به اشتراکات موجود فرهنگی این دو شهر و با امضاء این تفاهم‌نامه، بتوانیم زمینه خدمت‌رسانی مضاعف را برای مردم این دو شهر ایجاد کنیم.

,
,


شهردار چناران، همکاری بین دو شهرداری در خصوص مسائل کاری را الگویی برای دیگر شهرهای هم‌جوار و همچنین سایر استان‌ها دانست و ابراز امیدواری کرد تا با عقد این تفاهم‌نامه و رسیدن به اهداف مشترک موردنظر طرفین، شرایط مناسب برای سفر مردم دو شهر فراهم شود.

,
,


گفتنی است شهر زهان در استان خراسان جنوبی از توابع شهرستان زیرکوه با جمعیتی حدود ۲۰ هزار نفر، قرار دارد و عمده درآمد اهالی این منطقه از طریق کشاورزی است که زرشک بیشترین سطح زیر کاشت را به خود اختصاص داده است.

,
,


خواهرخواندگی قراردادی است بین سران مملکتی یا سران دو شهر که برای ایجاد همبستگی و اتحاد بیشتر انسانی و فرهنگی بسته می‌شود.

,
,

 

,

, , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , , ,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه