اخبار داغ

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردل خبر داد؛

ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به بیش از ۸ هزار نفر در ایام نوروز

ارائه خدمات بهداشتی و درمانی به بیش از ۸ هزار نفر در ایام نوروز
سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردل گفت: در تعطیلات نورزی امسال به 8 هزار و 581 نفر در این شهرستان خدمات بهداشتی و درمانی ارائه شده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اسماعیل امیدی سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردل در گفت و گو با خبرنگار هفت چشمه با بیان این خبر گفت: ۸ هزار و ۵۸۱ نفر طی ایام نوروز به مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان اردل مراجعه نمودند که این تعداد نسبت به سال گذشته ۱۶ درصد افزایش پیدا کرده است.

امیدی افزود: همچنین در این ایام ۲۰ هزار خدمت بهداشتی درمانی به مراجعین ارائه شده است.

وی بیان کرد: در ایام تعطیلات نوروزی چهار مرکز کشیک در مناطق پشتکوه، میانکوه، دیناران و شهر اردل تعیین شدند که خدمات رسانی در این مراکز با حضور پزشک، پرستار، پذیرش، داروخانه، تزریقات و راننده بصورت شبانه روزی به مردم ارائه می شد و در ایام غیرتعطیل نیز کلیه مراکز کشیک و غیر کشیک همانند روال عادی به کار خود ادامه دادند که در ایام تعطیل و غیرتعطیل توسط تیم کشیک مدیریتی از نحوه فعالیت این مراکز سرکشی شده است.

وی با بیان اینکه، برنامه ریزی جهت ارائه خدمات بهداشتی درمانی شایسته به مردم، مسافرین و گردشگران در ایام نوروز ۹۷ از اول بهمن ماه سال ۹۶ با برگزاری جلسات بین بخشی و درون بخشی آغاز گردید و به تشریح خدمات صورت گرفته در حوزه های مختلف پرداخت.

امیدی این خدمات را شامل ۸ هزار و ۵۸۱ مورد ویزیت، ۷۳۵۱ مورد خدمات دارویی، ۲۸۰۰ مورد تزریقات و پانسمان ۶۳۲ مورد خدمات آزمایشگاهی، ۶۵۷ مورد خدمات دندانپزشکی، ۱۱۶ مورد انجام نوار قلب ۱۱۹ مورد ارجاع به سطوح بالاتر درمانی بوده است.

وی با اشاره به افزایش تعداد پایگاه های ۱۱۵ نسبت به سال گذشته افزود: در حوزه اورژانس امسال با راه اندازی پایگاه ۱۱۵ کارون چهار و فعالیت پنج پایگاه فوریت های پزشکی در مجموع ۱۹۴ ماموریت در حوزه اورژانس ۱۱۵ شهرستان اردل انجام گرفت که این آمار دقیقا ۴۳ درصد نسبت به سال ۹۶ افزایش پیدا کرده است.

امیدی اظهار داشت: از تعداد گل ۱۹۴ ماموریت انجام شده ۱۳۰ مورد انتقال به بیمارستان ۶۴ مورد درمان در محل و خوشبختانه مورد فوتی هم مشاهده نشد.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردل افزود: از نظر علل ماموریت های اورژانس، ۳۱ مورد آن به علت تصادف، دو مورد مسمومیت با مونوکسید کربن، ۲۹ مورد سایر مسمومیت ها، ۲۶ مورد نیز ترومای غیرمرتبط با حمل و نقل و بقیه موارد نیز مربوط به بیماران قلبی، تنفسی، زایمان و... بوده است.

مسئول کمیته خدمات بهداشتی، سلامت و محیط زیست ستاد تسهیلات سفر شهرستان اردل اظهار داشت: در حوزه بهداشت محیط فعال ۱۴ بازرساز ۱۵ اسفند ماه ۹۶ شروع شده است که در پایان این طرح در ۱۷ فروردین ۹۷۱ مورد بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، اماکن عمومی و بین راهی، اماکن اسکان موقت و سامانه های آبرسانی صورت پذیرفت.

امیدی اردلی افزود: جمع آوری ۲۰۲۵ کیلو گرم مواد غذایی تاریخ گذشته و غیرقابل مصرف، معرفی ۳۶ متخلف در عرصه مواد غذایی و اماکن متخلف به مراجع قانونی و قضایی، انجام ۶۶ مورد سنجش عوامل محیطی با تجهیزات پرتابل، انجام ۳۷ مورد نمونه برداری مواد غذایی مشکوک، انجام ۷۰ مورد نمونه برداری میکروبی آب، انجام ۱۸۵ مورد تست کلر باثیمانده آب شرب و وصول ۳۶ مورد گزارش مردمی و خبر به سامانه ۱۹۰ از اقدامات و فعالیتهای طرح یکماهه بسیج سلامت نوروزی در شهرستان اردل بوده است.

وی همچنین با فعال بودن کشیک واحدهای سلامت خانواده و جمعیت و پیشگیری و مبارزه با بیماریها در این ایام گفت: انجام ۱۰ مورد نمونه گیری التور، ۲ مورد نمونه گیری خلط، سه مورد واکسیناسیون حیوان گزیدگی، ۸۰ مورد نمونه گیری کم کاری تیروئید، ۱۰۰۰ مورد مراقبت بیماران فشار خون و ۳۰۰ مورد مراقبت بیماران دیابتی از فعالیتهای واحد پیشگیری و مبارزه با بیماریهای کشیک نوروز ۹۷ بوده است.

امیدی با اشاره به اینکه در نوروز ۹۷ کشیک واحد سلامت خانواده و جمعیت به واحدهای فعال شیفت اضافه شده است اظهار داشت: مراجعه ۲۸۰ مادر باردار و ۱۲۹۲ کودک به مراکز خدمات جامع سلامت ، مراجعه ۴۵ زوج به مرکز مشاوره پیش از ازدواج و انجام ۲۹ مورد زایمان موفق از خدمات حوزه سلامت خانواده در نوروز ۹۷ بوده است.

سرپرست شبکه بهداشت و درمان در پایان با قدردانی از زحمات همه همکاران پرتلاش شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردل اظهار داشت: افزایش تعداد واحدهای کشیک همچون دندانپزشکی، آزمایشگاه و واحد سلامت خانواده در نوروز امسال حاکی از آنست که مجموعه دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد و بالتبع شبکه بهداشت و درمان شهرستان اردل تمام تلاش خود را در جهت دسترسی بهتر مردم به همه خدمات به کار می برد تا مردم، مسافرین و گردشگران عزیز از خدمات بهداشتی درمانی کمی وکیفی مطلوب بهره مند گردند و نوروز خوبی را سپری کرده باشند.
 
انتهای پیام/

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, هفت چشمه,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه