اخبار داغ

متهم گریخت یا نخبه را فراری دادند؟!

متهم گریخت یا نخبه را فراری دادند؟!
در چند روز گذشته خبری مبنی بر استعفای معاون جوان سازمان محیط زیست منتشر شد که این خبر بار دیگر سازمان مذکور و متولیان آن را بر سرزبان ها انداخت.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از نافع،در حالی که درماه های گذشته بازداشت برخی فعالان این عرصه به اتهام جاسوسی و سپس خودکشی به یکی از مهمترین سوژه های امنیتی کشور تبدیل شد بار دیگر محیط زیست کشور نه برای مشکلات عدیده اش بلکه بخاطر حواشی آن در صدراخبارروز قرار گرفت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

 

,

نکته ای که در ابتدای امر باید باید به آن پرداخت، آشنایی با "کاوه مدنی" است.

,

 

,

"کاوه مدنی" که در آذرماه سال گذشته به عنوان نائب رئیس مجمع ملل محیط زیست انتخاب شد، متولد ۱۳۶۰ در تهران است که پس از فارغ‌التحصیلی در رشته مهندسی عمران از دانشگاه تبریز به منظور ادامه تحصیل عازم سوئد شد و در رشته منابع آب از دانشگاه لوند در مقطع کارشناسی ارشد فارغ‌التحصیل شد.

,

 

,

وی پس از آن مدرک دکترای خود  را در رشته مهندسی عمران و محیط زیست از دانشگاه کالیفرنیا دریافت کرد.

,

 

,

"مدنی "استاد مرکز سیاست محیط زیست کالج سلطنتی لندن (امپریال کالج لندن) بود که به دعوت عیسی کلانتری به ایران آمد و معاونت آموزش و پژوهش این سازمان را بر عهده گرفت.

,

 

,

در ماجرای دستگیری تیم جاسوسی که به جاسوسان محیط زیست معروف شدند، خبر دستگیری کاوه مدنی نیز منتشر شد هر چند بلافاصله این خبر تکذیب شد و وی همچنان در این معاونت مشغول فعالیت بود.

,

 

,

 

,

در اوایل سال جاری بود که تصاویری در تلگرام و شبکه های اجتماعی از حضور وی در یک مهمانی مختلط همراه با انجام حرکات رقص  در ساختمانی که گفته می شد متعلق به سفارت کشورمان است منتشر شد.

,

 

,

چند روز قبل از آن،" صادقی" نماینده جنجالی و حاشیه ای مجلس در توییتی مدعی شد که کاوه مدنی استعفا داده است.

,

 

,

بلافاصله پس ازآن؛ توییت های جریان اصلاح طلبی شروع به گمانه زنی در خصوص استعفای وی کردند.

,

 

,

پس از این گمانه زنی ها بود که "مدنی" در خبری از استعفای خود خارج از کشور خبر داد، استعفایی که با موافقت رئیس سازمان محیطز زیست روبرو شد.

,

 

,

 

,

حال استعفای مدنی به بحث داغی بدل گشته  که در یک طرف آن حامیان دولت وی را یک نخبه می دانند و فراری دادن وی را مصداق فرار و مهاجرت نخبگان برآورد می کنند.

,

 

,

در این میان پرداختن به چند نکته حائز اهمیت است؛

,

 

,

در مرحله نخست؛ اصل بسیار مهمی در همه جای دنیا وجود دارد و آن اینکه ،مسئول هر کشور باید از پروتکل های قانونی اداره آن کشور که برآیند خواست و اراده مردم است تبعیت  کند و در غیر این صورت صلاحیت حضور در مسئولیت را نخواهد داشت.

,

 

,

نکته دیگر توییت آخر مدنی است که در آن با برآشتفتن از هشتک متهم گریخت  تولویحا دستهای پشت پرده و افراد مخرب را عامل خروج خود از کشور و استعفای خود عنوان نموده است.

,

 

,

 

,

و در آخر اینکه؛" کاوه مدنی" در خارج از کشور و بدون حضور در ایران استعفا داده است و این خود  بر ابهامات می افزاید چراکه  اگروی مشکلی نداشت  پس قائدتا باید در ایران استعفا می داد.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه