اخبار داغ

فرماندار بجستان:

11 درصد بجستانی ها بیکارند

11 درصد بجستانی ها بیکارند
فرماندار بجستان در نشست ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان با اشاره به اینکه 11 درصد بجستانی ها بیکارند به اقدامات سال گذشته در حوزه اشتغال این شهرستان پرداخت و خواست تا با ایده پردازی در این خصوص از حداقل منابع موجود بیشترین بهره را ببرند.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از بجستان‌نیوز، صبح امروز نشست اعضای ستاد ساماندهی امور جوانان شهرستان  بجستان و در اولین حضور اعضای هئیت  رئیسه پارلمان مشورتی جوانان شهرستان بجستان در سالن اجتماعات فرمانداری بجستان برگزار شد. حسین ابراهیمی فرماندار بجستان ضمن تبرک ایام پیشرو به نقش جوانان در اعتلای شهرستان پرداخت و اذعان کرد: 11 درصد از جمعیت شهرستان را بیکاران تشکیل میدهند و سال گذشته نیز قدمی خوبی در راستای کاهش این رقم برداشته شد و وام هایی در این خصوص داده شد، اما هیچ وقت تسهیلات و اقدامات صورت گرفته نتوانسته است این رقم را یک ساله از بین ببرد یا کاهش چشمگیری داشته باشد در هر صورت این حضور خود جوانان با ایده پردازی میتواند کاهش بیکاری این شهرستان تسریع کند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بجستان‌نیوز,

 

,

وی به نقش تاثیرگذار پارلمان مشورتی جوانان در راستای احصا مشکلات و دغدغه های جوانان پرداخت و تصریح کرد: پارلمان مشورتی جوانان شهرستان میتواند با حضور در بین جوانان ایده های را استخراج کند و در راستای آن تصمیم گیری ها کاری انجام دهد تا دغدغه جوانان که مهمترین آن اشتغال است به حداقل ممکن برسد.

,

 

,

فرماندار بجستان در ادامه این نشست  ضمن انتقاد از دبیر شورای فرهنگ عمومی در تاخیر تدوین صورت جلسه این شورا، خواست و تاکید کرد: باید مصوبات مستمر پیگیری تا به مرحله اجرا برسد و یا اگر اجرایی نشد علت ان قید شود، تنها کارگروهی که مصوبات خود را به ریز پیگیری میکند کارگروه مبارزه با مواد مخدر و شورای تامین است و از طرفی بعد برگزاری نشست ها حتما باید صورت جلسه به دست اعضای کارگروها چه حاضرین و چه غایبین برسد، متاسفانه قرار بود بعد از سه روز صورت جلسه شورای فرهنگ عمومی بدستم برسد ولی هنوز نرسیده است.

,

 

,

ابراهیمی ضمن تقدیر از مدیران شهرستان در ستاد خدمات سفر  اذعان کرد: بروز بودن مدیران شهرستان و ارائه گزارشات به موقع توانست شهرستان ما را در خدمات سفر و عملکرد این ستاد دراستان شاخص کند.

,

 

,

سلمان فروتن عضو پارلمان مشورتی  جوانان شهرستان  در ادامه این نشست گفت:  تصمیم گیری های اصولی و اجرایی وقتی صورت میگیرد که بانک اطلاعات از جوانان این شهرستان تکمیل باشد و این با همکاری و تعامل همه محقق میشود.

,

 

,

قاسم علی اکبرزاده رئیس شورای شهر بجستان به جوانان پرداخت و به دغدغه آنها این گونه اشاره کرد: جوانان احساس میکنند دیده نمیشوند، باید این نگاه اصلاح و فاصله جوانان را کم کرد، و از ظرفیت این جوانان در جاهایی که امکان دارد استفاده شود و برای این قشر برنامه جامع داشت، چون اکثر این جوانان وقتی مسئولیتی به انها  واگذار میکنید با این گفته روبرو میشویم "باید چیکار کنم" این یعنی اینها برنامه ندارند و باید برنامه به آنها داد.

,

 

,

علی اکبرزاده ادامه داد:  ما با بحرانی به نام دستاورد روبرو هستیم و این نشات در این دارد که ما هیچ گاه نخواستیم از کم شروع کنیم و با افکاری بلند و سخت دست نیافتنی وارد عرصه شده و روی این فکر سرمایه گذاری میکنیم و بعد از صرف هزینه و وقت میبینم کار نیمه کار ماند و به هدف نرسیدیم، ما میتوانیم با انجام کارهای کوچک در حوزه جوانان قدم های بزرگ برداریم و چون کار کوچک دغدغه ها کمتر است و جرات افراد نیز بالا میرود.

,

 

,

رئیس شورای شهر بجستان به طرح شتاب که چند وقت پیش در شهرستان بجستان اجرا شد پرداخت و این طرح را یک طرح موفق نامید و خواست تا امثال این طزح ها برای جذب ایده های برتر در راستای رونق بازار کسب و کار راه اندازی شود.

,

 

,

یاسر کامیاب رئیس پارلمان مشورتی جوانان شهرستان بجستان ابتکار را بهترین راه برون رفت از دغدغه های جوانان دانست و خاطرنشان کرد: تمرکز باید به سمت اقدام ابتکاری برود و با فرهنگ و پارامتری های جدید زمینه ایده های جدید را فراهم کرد.

,

 

,

وی ادامه داد:  برای دیده شدن جوانان فقط کافیست با دید جوانان به موضوعات نگاه کرد، یکی از بزگترین مشکلات جوانان این است که متاسفانه همیشه دنبال هستند تا در کمترین زمان ممکن نتیجه برنامه خود را مشاهده کنند و به عبارتی صبر این قشر کم است و این یک معضل فرهنگی است که باید  در این راستا فرهنگ سازی کرد. و همچنین اقدامتی انجام داد تا جوانان با نگاه چند ده ساله به آینده برای سه و یا چهار سال دیگر خود برنامه ریزی کنند.

,

 

,

 

,

انتهای پیام/

]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه