اخبار داغ

گزارش ویژه/

پایان شرارت های یک شرور/«عبدالرئوف ریگی» که بود؟+عکس

پایان شرارت های یک شرور/«عبدالرئوف ریگی» که بود؟+عکس
عبدالرئوف ریگی سرکرده گروهک جیش النصر که منشعب شده از گروهک جند الشیطان و جدا شده از جیش الظلم بود بامداد گذشته به هلاکت رسید.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا  به نقل از عصر هامون، پس از دستگیری و اعدام عبدالمالک ریگی گروه جند الشیطان که از طرف مالک برای آن فرصتی برای انتخاب جانشین مهیا نشده بود در یک شوک عظیم فرو رفت. در همین زمان به نظر می‌رسید که "عبدالرئوف ریگی" برادر بزرگ‌تر عبدالمالک که خدمت فراوانی به جند الشیطان در ریختن خون مردم بیگناه سیستان و بلوچستان کرده بود با سابق حدود سه سال تحصیل در حوزه‌های علمیه استان و عضو شورای افتا گروهک جندالشیطان بود، به عنوان سرکرده‌ تعیین شود.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, عصر هامون،,

به ترتیب از راست به چپ صلاح الدین فاروقی و عبدالرئوف ریگی
, ,
,

اما این اتفاق روی نداد و شخص دیگری به نام محمدظاهر و نام مستعار صلاح‌الدین فاروقی به عنوان سرکرده‌ انتخاب شد. با منحل شدن جندالشیطان، صلاح‌الدین فاروقی با تأسیس گروه جدیدی با عنوان "جیش‌العدل" به فعالیت‌های تروریستی خود ادامه داد. اینجا بود که عبدالرئوف ریگی به دلیل ارتباط های زیادی که با سرویس های جاسوسی غربی و عربی داشت عنوان سخنگوی این گروهک را یدک کشید.
بر همین اساس جیش الظلم باید برای تامین نیازهای مادی گروهک، خودی به اربابان غربی و عربی خود نشان می داد که دست به شرارت های مختلفی در منطقه زد.
در آبان ماه سال گذشته هنگام جابجایی نیروهای مرزبانی سه ماشین از مرزبانان هنگ مرزی سیرکان در کمین اشرار مسلح قرار می گیرند و در این حادثه ۱۷ تن از نیروزهای مرزبانی شهید و پنج نفر زخمی می شوند و زمانی نمی گذرد که این گروهک در وبلاگ منتسب به خود این اقدام را بر عهده می گیرد.
همچنین اواخر سال ۹۲ بود که تعدادی از افراد گروهک تروریستی جیش‌العدل با ورود به مرزهای مشترک ایران با پاکستان اقدام به ربودن و گروگانگیری ۵ مرزبان ایرانی و استقرار آن‌ها در مناطق کوهستانی پاکستان کردند که با اقدام رسانه ها و فضای مجازی چهره ی این گروه بیشتر شناخته شد.

,
, ،,
,
,
, ,

در همین زمان گروهک اعلام کرد که با دستور شورای مرکزی،‌ اقدام به قتل گروهبان دانایی‌فر یکی از گروگان‌ها کردند که همین امر به سبب مخالفت عبدالرئوف باعث آشکار شدن عمق اختلافات سرکردگان گروه شد. اگر چه خبر شهادت دانایی فر از اوایل سال منتشر شد اما همچنان این خبر از سوی مقامات بومی و محلی و کشوی تائید و تکذیب می شود و هنوز کسی پرده از حقیقت ماجرا بر نداشته است.
هنوز چندی نگذشته بود که عبدالرئوف ریگی بخاطر اختلافات سابقی که جهت جانشینی عبدالمالک با صلاح الدین فاروقی سرکرده گروهک جیش الظلم پیدا کرده بود در تماسی با شبکه العربیه مخالفت خود را با اعدام گروهبان جمشید دانایی فر مرزبانان ربوده شده ایرانی اعلام می کند و این باعث دامن زدن به اختلافات سابق میان اعضای گروهک می شود که همین امر موجب عزل وی از سمت سخنگویی این گروهک تروریستی شد.
علی‌رغم این اخبار، در صفحه ای در شبکه اجتماعی فیسبوک که منسوب به گروهک جیش العدل بود، هیچگونه اخباری در این خصوص نقل نشد و همچنان از وی با عنوان سخنگو نام برده می شد با این وجود سایت العربیه فارسی نیز که که با ریال های سعودی اداره می شود این خبر را منتشر کرد، که پس از مدتی آن را از خروجی پایگاه خبری خود حذف نمود.
با این حال در اوایل سال 93صفحۀ فیسبوک منتسب به گروهک جیش النصر وابسته عبدالرئوف ریگی بیانیه‌ای مبنی بر اعلام موجودیت گروهکی تازه تاسیس به نام جیش النصر که مشتق از گروهک تروریستی جیش الظلم بوده، منتشر شد.

,
,
, ،,
,

صفحه فیس بوک گروهک و انتشار بیانیه
, ,
,

در بخشی ازبیانیه این گروهک این چنین آمده است «هدف از تشکیل این گروه برپایی عدل و مبارزه با نظام جمهوری اسلامی است و دراین راستا و برای ایجاد وحدت با تمام گروهک‌ها و افراد دیگر دعوت به همکاری کرده است. این گروه هیچ‌گونه تقابل و تضادی با گروهک‌های دیگر مانند جیش‌العدل ندارد و هر دو گروه برای رسیدن به هدف مشترک مبارزه و جهاد تلاش می‌کنند. هدف از تشکیل این گروهک وجود اختلاف نظرهای جزئی در شیوه مبارزه است».
البته این گفتار چندان صادق نبود و با گذشت زمان کذب این ادعا آشکار شد و به حدی اختلافات بالا گرفت که هر دو طرف افرادی از گروه مقابل را به قتل رساندند و همین موضوع به فضاهای مجازی و رسانه‌‎ها کشیده شد و باعث رسوا شدن هر دو جریان گردید و معلوم شد که هر گروه به دنبال منافع خود هستند و ادعاهایشان برای دست‌یابی به عدالت و برابری پوچ و بی‌اساس است و هنگامی که منافع خود را در خطر ببینند حاضر به انجام هر کاری هستند.
بر همین اساس سرانجام منابع آگاه از هلاکت عبدالرئوف ریگی سرکرده گروهک مزدور جیش النصر منشعب از جندالشیطان و جداشده از جیش الظلم در کویته پاکستان خبر دادند و با تائید آن پرونده شرارت های وی برای همیشه بسته شد.

,
,
,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه