اخبار داغ

وعده مسئولان برای پیربابا عملی نشد؛

چایخانه سنتی پیربابا؛ خلوتی برای گردشگران در قلب روستای تاریخی قارنه/ تصاویر

چایخانه سنتی پیربابا؛ خلوتی برای گردشگران در قلب روستای تاریخی قارنه/ تصاویر
روستای تاریخی قارنه در کویر جرقویه سفلی واقع شده و پتانسیل خوبی برای گردشگری استان اصفهان محسوب می شود ولی در این میان، برخی مکان های جذاب آن نظیر چایخانه سنتی از دید مسئولان مغفول مانده است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل ازصاحب نیوز؛ گردشگری سال هاست در سایه معضل خشکسالی به عنوان پتانسیل قوی در منطقه شرق شهرستان اصفهان عنوان می شود و در این خصوص مردم و مسئولان هر یک بسته به جایگاه خود، برای رونق بخشی به آن دست به کار شده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صاحب نیوز,

جرقویه سفلی در این رابطه نقش خوبی را ایفا کرده است و مدت هاست با راه اندازی کمپ ها و تکمیل خانه های قدیمی به سمت جذب گردشگر پیش رفته است.

,

روستای تاریخی قارنه یکی از مکان های جذاب گردشگری واقع در بخش جرقویه سفلی به شمار می رود که هزاران برگ از تاریخ را در خود جای داده و مسئولان میراث فرهنگی استان اصفهان و متولیان امر در بخش باید نسبت به ترمیم و شناسایی آن به گردشگران نهایت تلاش را به خرج دهند.

,

چند سال قبل با حضور مسئولان وقت استان اصفهان، چایخانه سنتی به همت محمد علی کلباسی متخلص به پیربابا، پیرمرد خوش ذوق و تلاشگر افتتاح شد که در آن سال ها هر یک از مسئولان نسبت به تکمیل این بنا، وعده های بسیاری را به آقای کلباسی دادند ولی در کمال ناباوری تکمیل این چایخانه به درازا کشید و هیچ یک از وعده های مسئولان عملی نشد.

,

پیربابا، با تلاش بسیار چایخانه را به سبک رسوم گذشته روستاییان کویر تزیین کرد تا بتواند از گردشگری ایرانی و خارجی به نحو خوبی پذیرایی کند ولی به سبب درآمد ناکافی نتوانست از عهده ترمیم بیشتر چایخانه برآید و ناچار با اندک وسایل در دست، حدود 4 سال است، پذیرای گردشگران است.

,

قطعا این چایخانه مکانی جذاب و سنتی برای گردشگران به حساب می آید که برای ساعتی با سیر در این بنا، با سبک زندگی ایرانی اسلامی اشنا شوند ولی هم اینک از دید مسئولان استانی و حتی منطقه ای مغفول مانده و اگر به این سبک دست روی دست قرارگیرد، رونقی در تکمیلش نخواهیم دید.

,

صندلی های سالن پذیرایی این چایخانه به شدت آسیب دیده و این برازنده گردشگران نیست و قطعا پیربابا با درآمد کمی که از حضور گردشگران عایدش می شود، توان تعویض میز و صندلی ها را نخواهد داشت.

,

بخشدار جرقویه سفلی به عنوان عالی ترین مسئول اجرایی بخش باید مشکلات گردشگری این روستا و چایخانه سنتی قارنه را به مراتب ذیربط انعکاس دهد و هرازگاهی وعده مسئولان مبنی بر ساخت مهمان خانه در جوار این بنای سنتی را گوشزد کند تا دریچه ای به سمت گردشگری فعال باز شود.

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه