اخبار داغ

واکنش کاربران شبکه های اجتماعی علیه «خبرنگار هتاک»

واکنش کاربران شبکه های اجتماعی علیه «خبرنگار هتاک»
پس از اتفاقات اخیر برج سلمان در مشهد یکی از کاربران شبکه اجتماعی توییتر با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود، به ساحت مقدس امام رضا(ع) بی احترامی کرد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح توس؛ بعد از اتفاقات برج سلمان در مشهد و برگزاری کنسرت به بهانه برگزاری قرعه کشی و رفتارهای حرمت شکنانه در این مراسم، بسیاری از مردم شهر مشهد نسبت به عدم نظارت مسئولان و برگزاری این مراسم در حریم امام رضا (ع) واکنش نشان داده و برائت جستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح توس,

 

,

واکنش فعالان شبکه های اجتماعی نسبت به این مراسم باعث شد شهروندان مشهدی در فضای حقیقی با اقامه نماز جماعت در مقابل اداره ارشاد مشهد به این تصمیم اعتراض کنند.

,

 

,

در شبکه های اجتماعی، خبر این هتک حرمت به سایر کاربران غیر مشهدی نیز رسید و دیگران نیز به جهت علاقه و ارادت به آستان امام هشتم (ع) واکنش نشان دادند و همراه با کاربران مشهدی خواستار  مجازات مسئولینی شدند که به چنین برنامه ای مجوز دادند.

,

 

,

در مقابل عده ای فرصت طلب و مغرض در مقابل این موج اعتراضات مردمی واکنش نشان دادند و این موج اعتراضات را بیهوده و مقصر را آیت الله علم الهدی نماینده ولی فقیه در مشهد می خواندند و ادعا می کردند این مجالس هیچ هتک حرمتی را متوجه آستان امام هشتم (ع) نمی کند.

,

 

,

عده ای نیز پا را فراتر گذاشته و همچون گذشته به لجن پراکنی، توهین و افترا دست زدند؛ اما در این میان یکی از کاربران شبکه اجتماعی توییتر با انتشار مطلبی در صفحه شخصی خود،  به ساحت مقدس امام رضا علیه اسلام بی احترامی کرد.

,

 

,

امیرحسین میر اسماعیلی خبرنگار گستاخ روزنامه جهان صنعت با انتشار مطلبی توهین آمیز به امام هشتم (ع) خشم تمامی کاربران شبکه های اجتماعی را بر انگیخت به طوریکه بسیاری از فعالان فرهنگی خطاب به او واکنش نشان داده و درخواست مجازات او را داشتند

,

, ,

سید محمدرضا فیروزی نوشت: از روزنامه جهان صنعت درخواست می شود برخورد کند و قوه قضائیه نیز لازم است ورود کند.

,

, ,

    

,

پیمان طالبی شاعر جوان و آیینی درخواست پاسخ دادن خبرنگاران و فعالان رسانه ای کشور به این خبرنگار هتاک را دارد.

,

, ,

 

,

حجت الاسلام حسین ابراهیمی فعال فرهنگی و رسانه ای مشهدی درخواست مجازات این فرد را دارد و نوشته است:

,

, ,

 

,

محمدسعید احدیان، مدیر مسئول روزنامه خراسان نیز درخواست جبهه گیری جریان رسانه ای اصلاح طلبان را خواستار شد و گفت اگر غیر از این باشد به معنی عدم پایبندی سران اصلاحات به باورهای دینی است.

,

 

,

, ,

 

,

علی رجبی فعال رسانه ای برجسته کشور در خبرگزاری های فارس و مهر در این خصوص نوشته است؛ امیرحسین میر اسماعیلی مایه ننگ خبرنگاران است و باید از رسانه ایران پاکسازی شود.

,

, ,

مرتضی قربانی از فعالان رسانه ای استان خراسان نیز نوشت:

,

, ,

 

,

روزنامه جهان صنعت نیز ضمن مشخص نمودن خط قرمز خود در خصوص احترام به ائمه اطهار نوشت: احترام به ائمه اطهار جزو خطوط قرمز ما است و با امیرحسین میر اسماعیلی برخورد می شود.

,

, ,

 

,

اگرچه این شخصیت هتاک توییت خود را از صفحه شخصی اش حذف کرده است، اما هنوز به صورت رسمی عذرخواهی نکرده و طبق اصول قانون اساسی باید مجازات شود.

,

ماده 513 قانون مجازات اسلامی مقرر می‌دارد: «هر کس به مقدسات اسلام و یا هر یک انبیاء عظام یا ائمه طاهرین (ع) یا حضرت صدّیقه طاهره (س) اهانت نماید، اگر مشمول حکم سابّ النبی باشد، اعدام می شود و در غیر این صورت به حبس از یک تا پنج سال محکوم خواهد شد.»

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه