اخبار داغ

اوباما:

داعش را ریشه‌کن خواهیم کرد/ در سوریه هنوز راهکاری برای مبارزه با داعش نداریم

داعش را ریشه‌کن خواهیم کرد/ در سوریه هنوز راهکاری برای مبارزه با داعش نداریم
ریاست جمهوری آمریکا در سخنانی در خصوص عراق و سوریه اعلام کرد واشنگتن به حملات هوایی خود به مواضع گروهک داعش در عراق ادامه خواهد داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از باشگاه خبرنگاران، "باراک اوباما" پنج شنبه شب طی بیانیه‎ای با تاکید بر اینکه دولت اسلامی عراق و شام(داعش) را ریشه‎کن خواهیم کرد، افزود: آمریکا به حملات هوایی خود به مواضع داعش در عراق ادامه خواهد داد.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,
 
,
باراک اوباما با این حال می‌گوید واشنگتن در مورد سوریه، هنوز راهکاری برای مبارزه علیه گروه تروریستی داعش ندارد و برای مبارزه با این گروه به واکنشی سازمان‌دهی شده در منطقه نیاز است. 
,
 
,
به گزارش شبکه خبری ان‌بی‌سی، رئیس‌جمهوری آمریکا افزوده است که جان کری، وزیر خارجه آن کشور، به زودی سفری به خاورمیانه می‌کند تا به تشکیل ائتلافی برای مقابله با این شبه‌نظامیان -که بخش‌هایی از عراق و سوریه را در کنترل خود دارند- کمک کند.
,
 
,
وی در ادامه با اشاره به به اینکه از "جان کری" خواسته‌ام که با هدف ایجاد ائتلاف‌های ضد داعش به خاورمیانه کند، افزود: واشنگتن هم اکنون بر حمایت از شهروندان آمریکایی مستقر در عراق تمرکز یافته و در این رابطه به عملیات نظامی محدود در عراق با هدف حمایت از کارکنان آمریکایی دست می‎زند.
,
 
,
رئیس جمهوری آمریکا همچنین با تاکید بر تشکیل دولتی فراگیر در عراق، گفت: ریشه‎کن شدن داعش آسان نیست و همکاری آمریکا با شرکای خود را می‌طلبد.
,
 
,
وی همچنین با بیان اینکه برای موفقیت در مبارزه با تروریسم باید دولت جدید عراقی تشکیل شود، اضافه کرد: رهبران سنی منطقه باید به این موضوع که داعش خطری برای تمامی طرف‎هاست اعتراف کنند تا ما در ماموریت خود در مقابله با داعش به موفقیت دست یابیم.
,
 
,
"باراک اوباما" ادامه داد: ما منتظر نمی‎مانیم تا خطر داعش به آمریکایی‌ها برسد.
,
 
,
"اوباما" در بخش دیگری از سخنان خود بر استقرار نظامیان ارتش روسیه در خاک اوکراین تاکید کرد.
,
 
,
رئیس جمهوری آمریکا همچنین با ادعای اینکه "بشار اسد" مشروعیت خود را از دست داده است، افزود: باید از مخالفان معتدل داخل سوریه پشتیبانی صورت بگیرد.
,
 
,
وی همچنین مدعی شد: نظام سوریه توانایی این را که به مناطق تحت تسلط داعش ورود پیدا کند، ندارد؛پس شاید برای اقدام بر ضد آنچه که داعش انجام می‎‌دهد، نیاز به پشتیبانی هوایی بین‎المللی باشد.
,
 
,
"باراک اوباما" همچنین گفت: تاکنون هیچ‎گونه استراتژی برای دخالت نظامی در سوریه اتخاذ نشده است.
,
 
,
رئیس جمهوری آمریکا با اشاره به اینکه برخی از کشورهای منطقه برای دستیابی به اهداف خود به داعش کمک می‌کنند و نسبت به این گروه مواضع خاکستری اتخاذ می‌کنند، اظهار داشت: این‌گونه اقدامات باید هر چه سریعتر متوقف شود.
,
 
,
 
,
انتهای پیام/
]

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه