اخبار داغ

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران مطرح کرد

سهم اندک پوشش بیمه‌ای محصولات کشاورزی در مازندران

سهم اندک پوشش بیمه‌ای محصولات کشاورزی در مازندران
رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران ضمن تأکید بر اجرای بیمه‌گری تضمین تولید برنج از سوی کشاورزان در استان، گفت: پوشش بیمه‌ای محصولات کشاورزی از سوی کشاورزان اندک است که باید این فرهنگ جدی‌تر بین کشاورزان اعمال شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بلاغ، دلاور حیدرپور عصر روز گذشته در جلسه بیمه تضمین تولید برنج که با حضور معاون خدمات بیمه‌ای بانک کشاورزی استان، مروجین مراکز خدمات کشاورزی و مدیر شرکت خدمات حمایتی کشاورزی همراه بود، با تأکید بر اجرای بیمه‌گری تضمین تولید برنج از سوی کشاورزان در استان، اظهار کرد: بر اساس شرایط اقلیمی از کشاورزان انتظار داریم که بیمه کشاورزی به‌ویژه برنج را به‌عنوان یک نیاز بپذیرند.

وی افزود: فرهنگ‌سازی انجام بیمه باید بین کشاورزان گسترش یابد و انجام بیمه کشاورزی در زمان بروز خسارت می‌تواند کمک حال کشاورزان باشد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی مازندران خاطرنشان کرد: صندوق بیمه محصولات کشاورزی به بهره‌برداران بخش کشاورزی کمک می‌کند تا از خدمات حمایتی بخش کشاورزی بهره‌مند شوند و کشاورزان باید به‌عنوان یک عادت بپذیرند که هرساله محصولات کشاورزی خود را در بروز حوادث بیمه کنند.

حیدرپور در پایان تأکید کرد: پوشش بیمه‌ای محصولات کشاورزی از سوی کشاورزان اندک است که باید این فرهنگ جدی‌تر بین کشاورزان اعمال شود.

به گزارش بلاغ، طی سال گذشته از میزان 230 هزار هکتاری وسعت شالیزارهای مازندران، تنها حدود 6 هزار هکتار از این اراضی تحت پوشش بیمه‌ای قرار داشتند که میزان بسیار ناچیزی است.

افزایش پوشش بیمه‌ای اراضی کشاورزی استان که طی سالیان اخیر با خسارات قابل توجهی هم مواجه شد، در کنار فرهنگ‌سازی و طرح‌های حمایتی دولت، عزم و ارده جدی توأمان کشاورزان و مدیران را می‌طلبد که امید است در سال‌جاری، شاهد تحقق گسترده‌تر آن باشیم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, بلاغ, بلاغ,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه