اخبار داغ

نماینده ولی فقیه در استان قزوین:

علمی که از غیر خدا صادر می‌شود، تاریک و جاهلانه است

علمی که از غیر خدا صادر می‌شود، تاریک و جاهلانه است
نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین گفت: باید بپذیریم که علم واقعی فقط نزد خداست و علمی که از غیرخدا صادر می‌شود تاریک و جاهلانه خواهد بود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از  صبح قزوین؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در قزوین صبح امروز در دیدار اساتید حوزه‌های علمیه استان قزوین در مسجد شیخ‌الاسلام با بیان اینکه قرآن معجزه واضح و آشکاری برای جهانیان است، اظهار کرد: امروز بسیاری از مستشرقین، یهودی‌ها، مسیحی‌ها، دانشمندان اروپایی و امریکایی با حضور در کتابخانه‌های مسلمانان به قرآن پژوهی مشغول هستند؛ اما این شرایط کافی نیست بلکه خروجی این کار آنها باید ایمان به حق و حقیقت قرآن و صاحب آن باشد. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,  صبح قزوین,

وی افزود: خدای متعال علم را دارای یک منشأ الهی معرفی می‌کند تعبیری که هیچ کس تا به امروز به این اندازه قداست و جایگاه برای علم قائل نبوده است؛ اولین آیاتی که از سوی خدای متعال نازل شد درخصوص علم و دانش است. 
,
,
, ,

امام جمعه قزوین بیان کرد: هرچیزی که ما در این دنیا می‌بینیم تجلی قدرت و عظمت الهی است، همه اسماءالله است و کلمه "اِقرا" مدرسه اندیشه و علم است، همه مخلوقات عالم آفریده خداست و هیچ چیزی حادثه و اتفاق نیست و ما هم آفریده خدا هستیم. 

وی اذعان کرد: خداوند اولین معلم جهان هستی و ما دانش آموزان مدرسه دنیا هستیم، بنی آدم که از کرامت خداوند برخوردار است شایسته آموختن از مکتب الهی است، کتاب درسی این مدرسه قرآن کریم است که خروجی و نتیجه این مدرسه کسی است که صاحب کرامت بیشتری باشد که این کرامت هم از طریق تقوا و عبادت حاصل می‌شود. 

نماینده ولی فقیه در استان قزوین ابراز کرد: خدای متعال به پیامبر گرامی اسلامی می‌فرماید: "خدا به تو چیزهایی را آموخت که حتی تو که اشرف کائنات هستی و همه عالم به وجود توپابرجا هست فقط نیازمند خداوند هستی،" همچنین خداوند به انسان‌ها می‌فرماید: "شما باید از تعالیم پیامبر(ص) علم را بیاموزید" یعنی علم الهی فقط از طریق وحی قابل دریافت می‌شود. 

عابدینی با بیان اینکه باید مراقب بود نگاه به علم، التقاطی نشود، بیان کرد: باید بپذیریم که علم واقعی فقط نزد خداست و علمی که از غیرخدا صادر می‌شود تاریک و جاهلانه خواهد بود. 

وی تاکید کرد: دسترسی به علم الهی راهکار مخصوص به خود را دارد، برای نمونه قرآن کسب تقوا را مسیر دستیابی به علم الهی معرفی می‌کند و می‌فرماید؛ گشایش درهای علم به روی انسان با تقوا امکان پذیر است و اگر می‌خواهید به قدرت تشخیص و دقت در فهم دست پیدا کنید باید باتقوا شوید. 

امام جمعه قزوین "تفکر" را راه دیگر دستیابی به علم الهی دانست و گفت: اهل ذکر انسان‌هایی هستند که در آفرینش زمین، آسمان و خلقت خدا تفکر می‌کنند و کسانی می‌توانند به این شرایط برسند که زمینه‌های کسب "ذکر" و ارتباطات مستمر با خدای متعال را در خود ایجاد کرده اند. 
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
, ,

نماینده ولی فقیه در استان قزوین عنوان کرد: خدای متعال در قرآن به ما می‌آموزد که "رب زدنی علما"؛ یعنی علم الهی را با دعا و با اصرار و درخواست از محضر خدای متعال می‌توان کسب کرد، یعنی ما با رفتار و عملکرد خود به گونه ای عمل کنیم که نزد خدای متعال خواستنی باشیم تا جوشش معنوی و علم الهی او نصیب ما شود. 

وی با اشاره به اینکه علم الهی دارای آثار مخصوصی است، افزود: عالمی که دارای علم الهی است باید دارای خشیت باشد و عظمت الهی را درک کند، این شخص به خداوند امید و از گناهان خویش ترس و هراس دارد. 

عابدینی بیان کرد: امیرمومنان(ع) در خطبه 87 نهج البلاغه با اشاره به ویژگی‌های عالمان غیردینی می‌فرماید: "در مقابل عالمان ربانی، عده دیگری وجود دارند که عالم واقعی نیستند و در عقیده و اندیشه جهالت دارند و در عمل و رفتار ضلالت و گمراهی را درپیش گرفته اند، برای توده‌های مردم با رفتار مصنوعی دام‌هایی از ریسمان‌های فریب و دروغ بافته اند، این افراد بجای هماهنگ کردن خود با کتاب، کتاب را با خود هماهنگ می‌کنند و هواهای نفسانی آنها تعیین کننده حق است؛ مردم را نسبت به گناهان بزرگ ایمنی داده و جرائم بزرگ را کوچک نشان می‌دهند این افراد مرده زنده نما هستند." 
,
,
,
,
,
,
, ,

امام جمعه قزوین عنوان کرد: امام رضا(ع) می‌فرمایند: "هرکس کارهایش را خالصانه برای خدای متعال انجام دهد خداوند قلبش را از چشمه‌های حکمت لبریز می‌کند و علوم الهی به وی الهام می‌کند به گونه ای که در پاسخ به هیچ سوالی درمانده نمی‌شود و بر سر دوراهی‌ها هیچ گاه به حیرت و سرگردانی دچار نمی‌شود."
انتهای پیام/
,
,
]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه