اخبار داغ

توزیع کتب درسی از 15 شهریور

توزیع کتب درسی از 15 شهریور
وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه لایحه رتبه‌بندی معلمان در کمیسیون اجتماعی دولت در حال بررسی است گفت: تدوین این لایحه با این هدف که همکاران فرهنگی از منزلت، هویت و معیشت مناسبی برخوردار باشند در دستور کار قرار گرفته است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از ایسنا، دکتر علی‌اصغر فانی به عنوان سخنران قبل از خطبه‌های نماز جمعه امروز اراک، نماز جمعه را نمایش قدرت و اقتدار جامعه اسلامی دانست و با بیان اینکه بهره‌مندی از این نعمت پس از پیروزی انقلاب برای کشور میسر شد افزود: به تعبیر مقام معظم رهبری نماز جمعه مصداق نزدیکی به خداوند است.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

 

,

وی همچنین با اشاره به هفته دولت، با بیان اینکه دولت یازدهم در یکساله ابتدایی فعالیت خود دستاوردهای قابل توجهی داشته است افزود: ایجاد آرامش در مردم و اجتماعات مردمی و ایجاد امید به آینده در مردم از دستاوردهای مهم دولت در این مدت بوده است.

,

 

,

وزیر آموزش و پرورش کاهش تورم از 40 به 25 درصد را دستاورد دیگر دولت دانست و گفت: پیش‌بینی می‌شود تورم در پایان سال جاری به 20 درصد برسد.

,

 

,

فانی به ارائه‌ لایحه‌ خروج از رکود توسط دولت به مجلس نیز اشاره کرد و گفت: دولت تدبیر و امید به دنبال ایجاد رونق اقتصادی در کشور بوده و امیدواریم مجلس سریعتر این لایحه را بررسی کرده و به تصویب برساند تا دولت بتواند با همکاری مردم کشور را از رکودی که به آن دچار هستیم نجات دهد.

,

 

,

وی اجرای طرح سلامت را از دیگر دستاوردهای دولت که کاهش هزینه‌های درمان را برای مردم به همراه داشته دانست و افزود: امروز مردم در حوزه اقتصاد ثبات را تجربه می‌کنند و این از دستاوردهای بزرگ دولت یازدهم است.

,

 

,

وزیر آموزش و پرورش تخصیص اعتبارات عمرانی که دولت در چند روز اخیر در نظر گرفته است را زمینه‌ساز رونق اشتغال و تداوم فعالیت‌های عمرانی دانست و در ادامه با اشاره به اینکه در آستانه سال تحصیلی جدید قرار داریم گفت: آموزش و پرورش بزرگترین فصل مشترک حاکمیت و ملت محسوب می‌شود.

,

 

,

فانی آموزش و پرورش با بیان اینکه این وزارتخانه با 12.5 میلیون دانش‌آموز در 105 هزار مدرسه و با دارا بودن یک میلیون نفر کارمند، بزرگترین دستگاه کشور است گفت: انتقال فرهنگ یکی از کارکردهای مهم آموزش و پرورش به عنوان یکی از تأثیرگذارترین دستگاه‌های کشور در بخش فرهنگ است. اگر این دستگاه را مجموعه‌ای ارزش‌ها، باورها، هنجارها، بایدها و نبایدها تعریف کنیم متوجه می‌شویم که این دستگاه در انتقال فرهنگ به نسل آینده نقش عمده‌ای را بر عهده دارد.

,

 

,

وی از چاپ بیش از 120 میلیون جلد کتاب درسی خبر داد و با بیان اینکه این کتب از 15 شهریورماه توزیع می‌شود افزود: تربیت نیروی انسانی دیگر کارکرد مهم این دستگاه است و در واقع آموزش و پرورش زیرساخت سرمایه انسانی کشور را فراهم می‌کند.

,

 

,

وزیر آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به افزایش 11 درصدی بودجه کشور در سال 93، از افزایش 26 درصدی بودجه آموش و پرورش در این سال یاد کرد و گفت: این افزایش بودجه نشانگر توجه دولت به آموزش و پرورش است اما، این بودجه‌ی 21 هزار میلیارد تومانی نیز برای اداره این دستگاه عظیم کفایت نمی‌کند.

,

 

,

وی با بیان اینکه برای رفع مشکلات و ایجاد بهره‌وری در آموزش و پرورش، با بررسی چالش‌های موجود به 750 مشکل در آموزش و پرورش رسیدیم که پس از ادغام و اولویت‌بندی آنها به پنج سیاست کلی دست یافتیم که بر پایه‌ ارتقای کیفیت بنیان نهاده شده‌اند گفت: سند تحول نظام آموزشی کشور به عنوان یک سند بالادستی مهم که مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی است، راهنمای ما برای ارتقای کیفیت آموزشی و پرورشی کشور است.

,

 

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه