اخبار داغ

فرماندار پارس‌آباد:

الحاق اصلاندوز به منطقه آزاد ارس قطعی است

الحاق اصلاندوز به منطقه آزاد ارس قطعی است
فرماندار پارس‌آباد در بین الصلاتین نمارجمعه اصلاندوز از قطعی شدن الحاق بخش اصلاندوز به منطقه آزاد تجاری ارس خبر داد.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از ارس تبار ،"ایرج بیگدیلو" در بین الصلاتین نمازجمعه اصلاندوز ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای دولت بخصوص شهیدان رجایی و باهنر و تبریک هفته دولت، بااشاره به جزییات مصوبات جلسه شورای اداری استان اردبیل که با حضور حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رییس جمهورکشورمان و اعضای دولت برگزار شده بود اظهار کرد:در این جلسه موضوع الحاق شهرستانهای پارس آباد و بیله سوار به منطقه آزاد تجاری که دغدغه اصلی و مطالبات جدی مردم این شهرستانها بود مطرح شد.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, ارس تبار, ,

وی با بیان اینکه مناطق آزاد تجاری به مثابه دروازه های گشوده به دنیاست افزود:مناطق آزاد مدینه فاضله ای است برای سرمایه گذاران و به مثابه فرش قرمزی است که زیرپای سرمایه گذار انداخته می شود.

,

فرماندار شهرستان پارس آباد بااشاره به مزیت وجود مناطق آزاد و افزایش سطح در آمد مردم در آن و جذب سرمایه گذار درمنطقه گفت:با پیگیریها و تلاشهای همکاران در فرمانداری شهرستان پارس آباد، نماینده مردم پارس آباد و بیله سوار درمجلس ،امام جمعه اردبیل ،ائمه جمعه ،استاندار اردبیل و سایر مسئولان ،موضوع الحاق شهرهای شمالی استان به منطقه آزاد تجاری ارس تحقق یافت.

,

وی از قطعی شدن الحاق بخش اصلاندوز به منطقه آزاد تجاری ارس خبر داد و گفت: امتیازات ملحق شدن شدن شهرستان های شمالی استان اردبیل به منطقه آزاد ارس بدلیل قرارگرفتن این شهرستانها در حاشیه رودخانه ارس و مرز آذربایجان است.

,

بیگدیلو با اشاره به مزیتهای مختلف وجود منطقه آزاد در شهرستان پارس آباد و اصلاندوز خاطرنشان کرد:سرمایه گذاران در این مناطق از معافیت پرداخت مالیات و گمرک برخوردار خواهند بود.

,

او در ادامه بیان کرد:دبیر شورای هماهنگی مناطق آزاد تجاری ،صنعتی و ویژه اقتصادی در جریان بازدید هوایی از بخش اصلاندوز و شهرستان پارس آباد و شهرستان بیله سوار امکان ملحق شدن به منطقه آزاد ارس را تایید کرد که لازمه آن تصویب در جلسه هیات دولت است.

,

وی در مورد مشکلات کشاورزان منطقه در زمینه فروش محصولات خود از جمله گوجه فرنگی گفت:چرخه تولید در شهرستان ناقص است کشاورزان بدلیل نبود صنایع تبدیلی سود نمی برند در صورتی که سرمایه گذار در منطقه جذب شود این مشکل حل خواهد شد.

,

فرماندار شهرستان پارس آباد به بازگشایی گمرک اصلاندوز هم اشاره کرد و گفت:طبق توافقی که در 15 مرداد امسال بین مسئولان کشورمان و آذربایجان در باکو صورت گرفت یک بند توافقنامه مربوط به بازگشایی گمرک اصلاندوز بود که به توافق طرفین رسید.

,

این مسئول با بیان اینکه بستر بازگشایی گمرک اصلاندوز آماده است گفت:در سفر آینده رییس جمهور کشورمان به جمهوری آذربایجان بحث گمرک اصلاندوزمطرح شده و بازگشایی این گمرک با امضای طرفین صورت می گیرد.

,

وی خاطرنشان کرد:خبرهای خوبی برای توسعه و شکوفایی بخش اصلاندوز است، از جمله بازگشایی گمرک اصلاندوز ،الحاق این بخش به منطقه آزاد ارس و تبدیل بخش به شهرستان که یقینا با تحقق اینها شاهد رشد و توسعه و اشتغالزایی جوانان خواهیم بود.

,

ایرج بیگدیلو از اعزام تیم اکتشاف نفت به شهرستانهای بیله سوار ،گرمی و پارس آباد خبر داد و گفت:این گروه برای مطالعات نفت مغان از 27 مرداد سال جاری در منطقه حضوردارند و فردا شنبه نیز در شهرستان پارس آباد خواهند بود.

,

وی از اختصاص 88 میلیارد ریال برای آب شرب شهرستان پارس آباد و بخش اصلاندوز در سفر اخیر رییس جمهور به استان اردبیل خبر داد و گفت:متاسفانه خشکسالی در منطقه از جمله حاشیه روستاهای غرب و شرق دره رود اصلاندوز گریبانیگر مردم شده است که خوشبختانه با اختصاص این اعتبار مشکل کمبود آب شرب این روستاها حل خواهد شد.

,

فرماندار پارس آباد از کشاورزان خواست دربحث نوبت بندی آبیاری مزارع رعایت حال سایر کشاورزان را داشته باشند و حدالامکان یک نوبت را به دیگری اختصاص دهند تا مشکلی بوجود نیاید.

,

رییس شورای اداری شهرستان پارس آباد درپایان از استقبال بی نظیر مردم استان از رییس جمهور و اعضای دولت در سفر به استان اردبیل تقدیر و تشکر کرد.

,

انتهای پیام/پ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه