اخبار داغ

کبد چرب و چاقی عاملی برای نازایی

کبد چرب و چاقی عاملی برای نازایی
از دیدگاه طب سنتی ایرانی هر زوجی که قصد بارداری دارند هم مرد و هم زن برای داشتن جنینی سالم و طی کردن ایام بارداری ایمن باید برای آنان پاکسازی از اخلاط ناسالم صورت پذیرد و رژیم غذایی داشته باشد تا موجب تولید ۴ خلط با نسبت‏‌های عادی شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا،  درمان ناباروری در طب سنتی ارزان‌تر است، البته این مسئله به نوع سوءمزاج زوجین بستگی دارد. زیرا سبک زندگی تغییر پیدا کرده است، نوع غذاخوردن، خوابیدن، آب و هوایی که استشاق می‌کنیم همه دچار تغییر شده است.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,


از دیدگاه طب سنتی ایرانی هر زوجی که قصد بارداری دارند هم مرد و هم زن، برای داشتن جنینی سالم و طی کردن ایام بارداری ایمن باید برای آنان پاکسازی از اخلاط ناسالم صورت پذیرد و رژیم غذایی داشته باشد تا موجب تولید ۴ خلط با نسبت‌های عادی شود. 

افراد در گذشته مواد صنعتی و غذاهای ماده کمتر مصرف می‌کردند؛ خواب و خوراک مردم به موقع بود, استرس و اضطراب آنقدر در زندگی تاثیر نمی‌گذاشت.

یکی از شایع ترین علت‌های ناباروری سوء مزاج سرد است و بیشتر از اینکه در میان افراد نابارور سوء مزاج گرم ببینیم، بیشتر دارای سوءمزاج سرد هستند که این سوءمزاج بر کیفیت زندگی این افراد تاثیر می‌گذارد.

این روزها بُروز کبد چرب افزایش پیدا کرده است، چرا که یکی از عوامل کاهش شانس باروری همین کبد چرب است. تغییر شیوه زندگی و چاقی زنان موجب شده است که امروزه در زنان جوان ناباروری افزایش پیدا کند، البته ناباروری در مردان نیز وجود دارد ولی به نظر می‌رسد که در زنان بیشتر از مردان است.

از دیدگاه طب سنتی ایرانی هر زوجی که قصد بارداری دارند هم مرد و هم زن برای داشتن جنینی سالم و طی کردن ایام بارداری ایمن باید بدن‌شان از اخلاط ناسالم پاکسازی کنند و با رعایت رژیم غذایی مناسب، تولید ۴ خلط با نسبت‏‌های عادی در بدن ایجاد شود.

تصور کنید پدر کبد چرب «گرید ۲» دارد و مادر داروی افسردگی مصرف می‏‌کند، از دیدگاه طب نوین برای بچه دار شدن این زوج مشکل خاصی وجود ندارد، ولی طب ایرانی (سنتی)، نطفه را محصول هاضمه مواد غذایی در بدن می‏‌داند، بنابراین سلامتی تمام اعضای بدن موجب سلامت کامل نطفه می‌شود.

ضمن آزمایشات توصیه شده متخصص زنان برای به صحت نزدیک شدن مزاج اعضای رئیسه (قلب، مغز و کبد )؛ باید در خصوص خوردن، آشامیدن، خوابیدن و ورزش کردن تدابیری را رعایت کرد.

از سه ماه پیش از بارداری، خوردن چیپس، پُفک، آبنبات‏‌های دارای رنگ‏‌های مصنوعی، سوسیس و کالباس و غذاهای کنسرو شده، غذاهای دارای افزودنی‌های مجاز و غیر مجاز (!) همه ممنوع است. تنقلات نیز از نخودچی و کشمش آفتابی تا برگه زردآلو و قیصی و بادام توصیه می‏‌شود.

برای داشتن فرزندی سالم، آشپزخانه باید شاهد حضور هر روزه شما باشد. هر روز برای همان روز غذا تهیه و مصرف کنند که خوردن غذای خانگی و تازه برای یک باروری سالم واجب است.

یکی از مهم‏ترین موارد در حوالی بارداری و ایام بارداری، اجابت مزاج به موقع است. اجابت مزاج به شکلی که یک یا دو بار در روز، به شکل نرم و خمیری باشد از موارد تضمین سلامتی است.



علائم سوءمزاج‌های رحم نیز براساس کتب مرجع پزشکی ایرانی به شرح زیر است:

سوءمزاج سرد رحم که در این نوع سوءمزاج، دهانه رگ‌هایی که منی و خون را به سمت رحم می‌آورند، تنگ شده و لوله‌های رحمی دچار گرفتگی یا انسداد می‌شوند. اگر هم منی به رحم برسد، به خاطر سردی، قابلیّت لقاح را از دست داده و نطفه تشکیل نمی‌شود. پس این سوءمزاج می‌تواند عاملی برای بند آمدن خون حیض و نیز نازایی باشد.

علائم این سوءمزاج رقیق بودن خون حیض (به دلیل تنگی مجاری و احتباس مواد غلیظ و خروج قسمت رقیق و آبکی)،کمرنگی خون حیض (به سبب زیاد بودن مائیّت یا قسمت آبکی)، کم‌مویی در ناحیه عانه (چون مو از بخارات دخانی اخلاط با تأثیر حرارت ایجاد می‌شود و سرما مانعی برای تولید آن است. از طرفی هم سرما باعث بسته شدن پوست و مانع خروج مو می‌شود.)، کاهش خون حیض (به خاطر وجود سردی در رحم و بسته شدن دهانه رگ‌ها)، فاصله طولانی بین قاعدگی‌ها (چون خونریزی کم بوده و زمان بیشتری طول می‌کشد تا خون کافی جمع شده و آماده دفع شود.)، دیر بندآمدن خونریزی (به علّت رقّت)، در صورتی که سردی در کل بدن اثر کرده باشد، سایر علائم غلبه سردی در رنگ چهره و ملمس و نبض و رنگ ادرار قابل مشاهده است.

در تندرستان آمده است که سوءمزاج گرم رحم به دلیل گرما در حد اعتدال موجب جذب منی و نضج و عقد (بسته شدن) آن و جذب غذا به سمت آن است؛ امّا وقتی از حد اعتدال فزونی یافت، موجب احتراق (سوخته شدن) منی می‌شود و یکی از علل ناباروری، همین گرمای بیش از حد رحم و تخمدان‌ها است.

علائم این سوءمزاج لاغری بدن و زردی رنگ صورت و لب‌های خشک (به علّت تحلیل زیاد و از بین رفتن رطوبات و استیلا یافتن خشکی)، غلظت، حرارت و سرخ مایل به سیاهی خون حیض و احساس گرمی و سوزش در زمان خروج (به علّت سوختن آن و کمی مائیّت)، پرمُویی ناحیه عانه (به دلیل بالابودن حرارت)، کم آمدن خون حیض.

سوءمزاج خشک رحم که خشکی منافی تکوین و تغذیه جنین است و استیلای آن بر رحم می‌تواند باعث از بین رفتن تحرّک اسپرم‌ها و نرسیدن آنها به تخمک شود. همچنین، به علّت نرسیدن مواد لازم برای رشد، احتمال سقط نیز وجود دارد.

علائم آن لاغری بدن (به خاطر غلبه خشکی در سرتاسر بدن)، خشکی دائمی ناحیه فرج، قطع قاعدگی یا خونریزی بسیار کم و وجود خون سیاه و لخته (به علّت غلبه خشکی و ازبین رفتن رطوبات).

سوءمزاج مرطوب رحم که این نوع سوءمزاج باعث می‌شود که نیروی ماسکه (نگهدارنده) رحم ضعیف شده و منی در آن لیز بخورد. به همین دلیل درصورت وجود این نوع سوءمزاج، سقط در اوایل بارداری رخ خواهد داد.

علائم آن خروج رطوبات و ترشّحات دائمی از رحم، سقط‌های زیر ۳ ماه در صورت باردار شدن (به علّت ناتوانی رحم در امساک جنین)، وجود علامات غلبه رطوبت در سایر اعضا مانند تهبّج (پُف کردگی) چشم‌ها.

,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,
,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه