اخبار داغ

سوء استفاده برخی کارخانجات از سکوت مسئولین/انتشار اطلاعیه سلامت بدون مجوز وزارت بهداشت+سند

سوء استفاده برخی کارخانجات از سکوت مسئولین/انتشار اطلاعیه سلامت بدون مجوز وزارت بهداشت+سند
در حالی که مسئولین در اعلام برند های متخلف در محصولات لبنی سکوت پیشه کرده اند، برخی از کارخانه جات با انتشار اطلاعیه‌هایی سعی در القای سالم بودن محصولات خود دارند.
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی دانا، کمتر از یک ماه پیش جنجالی به نام روغن پالم در محصولات لبنی برپا شد.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

وزیر بهداشت از ورود یک محصول صنعتی به محصولات لبنی پرده برداشت که تعدادی از کارخانجات محصولات لبنی به دنبال افزایش درصد چربی محصولات خود، وغنی به نام روغن پالم را وارد محصولات می کردند.

,

اگرچه هنوز تعداد زیادی از مردم مضرات این روغن را نمی دانند اما به خاطر ناشناخته بودن آن تا اطاع ثانوی مصرف لبنیات را کاهش دادند.

,

در این میان بسیاری از شرکت ها آسیب‌های جدی دیدند؛ ب طوری که محصولات پرفروش آنها دیگر خریدار آنچنانی نداشت و تاریخ انقضای محصولات آنها سر رسیده بود.

,

با اینکه وزیر بهداشت اعلام کرد که اسامی این برند ها را به مردم اعلام‌می کند؛ اما این کار صورت نگرفت و تنها رئیس سازمان غذا و دارو اعلام کرد: آزمایشگاه مرجع تهران تاکنون ۹ نمونه و برند را شناسایی کرده است که در زمینه استفاده از روغن پالم تخلف داشته‌اند. این ۹ مورد مجددا در حال بررسی هستند. علاوه بر آن گزارش‌های استان‌ها نیز باید جمع آوری شده و پس از بررسی آنها جمع بندی‌های لازم صورت بگیرد. با مشخص شدن جمع بندی‌ها متخلفان معرفی می‌شند و پس از آن وزارت بهداشت با اطمینان به مردم اعلام می‌کند که در مورد چه فرآورده‌هایی نگران نباشند.

,

با این حال این اطلاعیه بسیاری از صاحبان کارخانه محصولات لبنی را راضی نکرد و در اقدامی عجیب برخی از کارخانه جات محصولات لبنی بدون اینکه از وزرات بهداشت مجوزی داشته باشند، با انتشار اطلاعیه ای در خصوص سلامت محصولات لبنی خود و توزیع آن در سوپرمارکت ها سعی در القای سالم بودن محصول خود دارند.

,

, ,

در حالی که هنوز وزارت بهداشت شرکتی را مبنی بر سالم بودن و یا ناسالم بودن اعلام نکرده است برخی از این شرکت ها بدون داشتن مجوز سعی در تبلیغ محصول ود بعنوان حصول سالم داشته و از آب گل آلود بازار شیر ماهی خود را می گیرند.

,

به نظر می رسد سکوت وزارت بهداشت در خصوص اعلام اسامی متخلفین و یا اعلام محصولات سالم باعث شده است تا برخی شرکت ها بتوانند سوء استفاده های زیادی از این فضا ببرند و به تبلیغ محصولات خود بپردازند.

,

انتهای پیام

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه