اخبار داغ

یک کارشناس مسائل اجتماعی:

تب مدرک‌گرایی تمایل فرزندآوری را در زوجین کم کرده/تک فرزندی کلاس خانوادگی محسوب می‌شود!

تب مدرک‌گرایی تمایل فرزندآوری را در زوجین کم کرده/تک فرزندی کلاس خانوادگی محسوب می‌شود!
یک کارشناس مسائل اجتماعی با بیان اینکه تب مدرک‌گرایی در جامعه بالا رفته است، گفت: بسیاری از زوجین برای کسب مدارک تحصیلی فرزندآوری را به تأخیر می‌اندازند؛ امروزه تک فرزندی به عنوان یک اجتماعی و خانوادگی محسوب می‌شود.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا؛ نسرین ایمان‌پرست کارشناس مسائل اجتماعی در گفت‌وگو با طنین یاس با ابراز تأسف از اینکه امروزه تک فرزندی به عنوان یک کلاس اجتماعی و خانوادگی محسوب می‌شود، اظهار داشت: اگر والدینی بخواهند فرزندان بیشتری داشته باشند، مورد تمسخر دیگران قرار می‌گیرند.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

 

,

وی افزود: بسیاری از زن و شوهرها تمایل به فرزندآوری دارند اما از سوی بزرگترها خصوصا والدین خود سرکوب می‌شوند و با بیان جملات مأنوس کننده نظیر بچه دردسر داره و خرج داره، انگیزه آنها را از بین می‌برند.

,

 

,

این کارشناس مسائل اجتماعی ادامه داد: امروزه به دلیل مشغله‌های کاری، بالا رفتن هزینه های زندگی زن ومرد مجبور به کار کردن بیرون از منزل هستند، این مسئله نیز به کاهش فرزندآوری خصوصا در مردان دامن زده است.

,

 

,

ایمان‌پرست با بیان اینکه تب مدرک گرایی در جامعه بالا رفته است، تصریح کرد: بسیاری از زوجین برای کسب مدارک تحصیلی فرزندآوری را به تأخیر می‌اندازند که این مسئله آسیب‌زا است و جلوگیری زیاد از بارداری می‌تواند مشکل آفرین باشد.

,

 

,

این کارشناس مسائل اجتماعی ادامه داد: بسDاری از زوج ها مسائل مالی را از دیگر دلایل عدم فرزندآوری بیان می‌کنند، این در حالی است که بسیاری از خانواده‌هایی که از وضعیت مالی خوبی برخوردار هستند تمایلی به فرزندآوری ندارند از این رو نمی‌توان مباحث مالی را زیاد دخیل دانست چرا که بسیاری از زوج‌ها نمی‌خواهند مسئولیت قبول کنند و فرزندآوری را امری پر دردسر، سخت و طاقت‌فرسا می‌دانند.

,

 

,

ایمان‌پرست بیان کرد: رواج پدیده تک فرزندی در جامعه ایرانی آسیب‌های زیادی را برای فرد و اجتماع در پی خواهد داشت، داشتن خواهر و برادر یکی از بزرگترین نعمت‌ها است که والدین نباید فرزندان خود را از آن محروم کنند؛ افرادی که دارای خواهر و برادر هستند از اعتماد به نفس بالاتری برخورداراند ضمن اینکه شادتر و دارای روابط اجتماعی بهتری نسبت به تک فرزندها هستند.

,

 

,

انتهای پیام/خ

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه