اخبار داغ

فعالیت های مهم معین اقتصادی تازه نفس شهر کرمان؛

طراحی «سند توسعه اشتغال و سرمایه گذاری» توسط جهاد دانشگاهی کرمان

طراحی «سند توسعه اشتغال و سرمایه گذاری» توسط جهاد دانشگاهی کرمان
معاونت پژوهشی جهاد دانشگاهی استان کرمان تاکنون طرحها و پروژه های متعددی را در راستای نیازهای استان و کشور به انجام رسانیده است که از جمله مهمترین طرح ها "سند توسعه اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمان" در قالب 15000 صفحه و 36 جلد بعنوان یکی از اسناد بالادستی استان تهیه شده می توان اشاره کرد .
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از راه آرمان  علیرضا رزم حسینی روز گذشته جهاد دانشگاهی استان کرمان را به عنوان معین اقتصادی شهر کرمان تعیین کرد و گفت : استان کرمان را به مناطق اقتصادی برای توانمندسازی مردم تقسیم کردیم و هر منطقه یک معین عهده‌دار توسعه همه جانبه آن شده است لذا از امروز این وظیفه در شهر کرمان بر عهده جهاد دانشگاهی خواهد بود .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان, راه آرمان, راه آرمان,

در جهت چرایی این تصمیم استاندار کرمان بر آن شدیم تا اندکی فعالیت های جهاد دانشگاهی را معرفی کنیم ؛ جهاددانشگاهی استان کرمان با برخورداری از اعضای هیات علمی مجرب و متخصصان کارآزموده در حوزه های تحقیقات و پژوهش های کاربردی، آموزشی و فرهنگی فعالیت می کند .

,

این نهاد با عضویت در شوراها و مجامع ملی و استانی نظیر عضویت در کمیسیون عمران ، حمل و نقل شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری کشور (عتف)، شورای هماهنگی جهاددانشگاهی کشور، شورای تحقیقات مهندسی آب و فاضلاب کشور و شوراهای تصمیم ساز استان نظیر شورای تحول اداری، شورای اشتغال و سرمایه گذاری، شورای توسعه و برنامه ریزی و شورای فرهنگ عمومی استان در سطوح ملی و استانی به دنبال تحقق اهداف استانی است .

,

در حال حاضر قریب به  بیش از 6 هزارنفر دانشجو در 3 موسسه آموزش عالی جهاد دانشگاهی در شهرهای کرمان، سیرجان و زرند در مقاطع کاردانی تا دکترای تخصصی مشغول به تحصیل هستند.

,

 شایان  ذکر است که دوره کارشناسی ارشد سازه های "فضا کار "برای اولین بار در کشور توسط جهاد دانشگاهی طراحی شد و در شهریورماه 1391 دوره مزبور مجوز رسمی شورای گسترش وزارت علوم تحقیقات و فناوری را دریافت نمود و هم اکنون دهها دانشجو در این رشته در کشور مشغول به تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد می باشند .

,

 پژوهشکده زلزله شناسی جهاد دانشگاهی پس از اخذ مجوز از شورای گسترش آموزش عالی در فروردین 92 اقدام به پذیرش دانشجو در مقطع دکتری رشته  عمران _ سازهاز طریق آزمون سازمان سنجش نموده است.

,

معاونت آموزشی جهاددانشگاهی کرمان دارای 24 مرکز در سطح شهرهای استان بوده و ضمن طراحی، اخذ مجوز از شورای گسترش تشکیلات آموزشی، و برگزاری ده ها دوره تخصصی، سمینارها و کارگاه های تخصصی متعددی را ویژه کارکنان ادارات و سازمان های استان کرمان برگزار نموده است.

,

معاونت پژوهشی جهاددانشگاهی استان کرمان تاکنون طرحها و پروژه های متعددی را در راستای نیازهای استان و کشور به انجام رسانیده است. از جمله مهمترین طرحها "سند توسعه اشتغال و سرمایه گذاری استان کرمان" که در قالب  15000 صفحه و 36 جلد بعنوان یکی از اسناد بالادستی استان تهیه گردید و از دیگر پروژه های سفارش محور این نهاد پروژه "تجهیز بالگرد شناسایی 206 به کاربرد رزمی" بنا به سفارش پایگاه هوانیروز استان کرمان بود .

,

پژوهشکده زلزله و سوانح طبیعی جهاددانشگاهی دارای 3 گروه پژوهشی، یک مرکز خدمات تخصصی و آزمایشگاه بتن، مصالح ساختمانی و بازرسی جوشمی باشد.

,

پژوهشگران جهاددانشگاهی تاکنون مجری پروژه های متعدد تحقیقاتی در سطح ملی واستانی بوده است که از جمله طرح های اخیر این نهاد "ارزیابی لرزه ای و بهسازی شبستان شمالی مسجد جامع کرمان"، "طرح ارزیابی و بهسازی سازه ساختمان بیمارستان کرمان درمان" ، "ارزیابی سازه کارخانه هماتیت شرکت سنگ آهن گل گهر"،"مطالعـات مستندسازی، آسیب شناسی و مقاوم سازی مخازن استان کرمان" ، " طراحی، بهینه سازی و ساخت  پایلوت ساختمان 2 طبقه با سیستم صنعتی سازی و سبک سازی" ، "ارزیابی و مشاوره واحد های مسکونی طرح کپرزدایی جنوب استان کرمان با استفاده  از فناوریهای نوین" ، "طراحی و ساخت دستگاه لایسیمتر وزنی الکترونیکی" ، " طراحی و اجرای طرح الگویی نخلستان خرما تحت آبیاری تحت فشار" ، "نرم افزار آمادگی در سوانح طبیعی" ، "ترجمه و تدوین دستورالعمل های فما در بحران" ، " تهیه بانک اطلاعاتی و نقشه های پراکنش خرمای کشور و تحلیل تهدیدهای خرمای کشور" ، "مکانیابی اسکان موقت در مدیریت بحران با استفاده از GIS در شهر جیرفت" می باشند.

, GIS,

یکی از پروژه های بارز جهاد دانشگاهی در سطح بین المللی، طراحی، تولید و پیاده سازی نرم افزار FORMIAN K  بوده است که با ارائه قابلیت ها و توانمندی های این نرم افزار شرکت ها و دانشگاه های کشورهای مختلف از آن استفاده خواهند نمود.

, FORMIAN K ,

مرکز خدمات تخصصی فناوریهای نوین ساختمانی و سازه های فضاکار جهاددانشگاهی استان کرمان نیز پل ارتباطی گروههای پژوهشی این نهاد و پروژه های اجرایی در زمینه سازه و ساختمان می باشد که طراحی، مشاوره و اجرای دهها پروژه را در سطح کشور بعهده داشته است.

,

آزمایشگاه بتن، سازه، بازرسی جوش و مصالح ساختمانی جهاددانشگاهی استان کرمان با دارا بودن تجهیزات پیشرفته مجری پروژه های فنی و مهندسی و تحقیقاتی در استان کرمان بوده است.

,

جهاد دانشگاهی استان کرمان صاحب امتیاز نشریه علمی پژوهشی Iranian Journal of Structural Engineering از ژورنالهای معتبر و شناخته شده بین المللی در بحث مهندسی سازه می باشد که چهره های علمی بین المللی و ملی در این ژورنال  عضو هیات تحریریه می باشند.

, Iranian Journal of Structural Engineering,

اعضای هیات علمی  جهاد دانشگاهی مولف ده ها مقاله علمی پژوهشی در معتبرترین نشریات علمی بین المللی بوده و ده ها سخنرانی علمی در مجامع و کنفرانسهای معتبر بین المللی در کشورهای روسیه، آلمان، چین ، مالزی، ژاپن و ترکیه ایراد نموده اند.

,

در راستای فعالیت های اعضای هیات علمی جهاددانشگاهی استان کرمان انتشارات بین المللی و دانشگاهی لمبرت درکشور آلمان در سال 2012 اقدام به چاپ کتاب آقای دکتر رضا کامیاب مقدس به زبان انگلیسی تحت عنوان optimization of double layer grids  در زمینه بهینه سازی سازه های فضا کار نموده که کتاب مزبور در معتبر ترین سایت های کتاب جهان نظیر سایت آمازون و More books به فروش رسیده و هم اکنون نیز عرضه می گردد.

, optimization of double layer grids , More books,

کنفرانس های علمی ملی و بین المللی برگزار شده توسط جهاد دانشگاهی دارای جایگاه ویژه ای در بین دانشگاهیان و متخصصین در کشور می باشد ، بدلیل برگزاری موفق کنفرانس بین المللی قنات وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرکل یونسکو در ایران لوح تقدیر به این مجموعه اهدا نموده اند.  همچنین کنفرانس سازه و زلزله که بصورت سالیانه و با حضور مسئولان کشوری و با شرکت فعال اعضای هیات علمی، متخصصین و دانشگاهیان کشور برگزار می گردد بعنوان یکی از کنفرانسهای تخصصی مطرح در کشور بوده که کنفرانس ششم  بصورت بین المللی در سال 94 برگزار می گردد.

,

سمینارها و کارگاه های ملی متعددی نیز توسط این نهاد برگزار گردیده است که سمینار ملی سازه های فضاکار از بارزترین این سمینارها و با حضور اساتید بنام ملی و بین المللی بوده است.

,

نمایشگاه های متعددی همچون نمایشگاه هفته پژوهش و فناوری استان کرمان، نمایشگاه سبک سازی و دست آوردهای نوین ساختمان، نمایشگاه تخصصی کتاب زلزله و سازه، نمایشگاه عکسهای فنی از زلزله بم و نمایشگاه عکس سوانح طبیعی استان کرمانتاکنون توسط جهاددانشگاهی استان کرمان برگزار شده است.

,

مراکز پزشکی جهاد دانشگاهی استان کرمانهم اکنون تحت قالب کلینیک تخصصی دندان پزشکی، کلینیک تخصصی سلول درمانی و بانک خون بند ناف رویان در حال ارائه خدمات به بیماران و مراجعین از سرتاسر استان می باشند.

,

کلینیک "تخصصی سلول درمانی" بعنوان دومین استان استفاده کننده در کشور از این روش در درمان بیماریهای پوستی همچون "پی سی"  و "ویتیلیگو" در سال 93 افتتاح گردید که برجسته ترین متخصصین پوست استان در این زمینه مشغول فعالیت می باشند.

,

همچنین سمینار و کارگاه های متعددی با همکاری پژوشگاه رویان جهاددانشگاهی ویژه پزشکان و متخصصین استان برگزار گردیده است.

,

مرکز انتشارات جهاد دانشگاهی استان کرمان تاکنون ده ها عنوان کتاب در زمینه های گوناگون فنی و مهندسی، پزشکی و علوم انسانی از اعضای هیات علمی دانشگاه ها و متخصصین کشور به چاپ و طبع رسانیده است.

,

با این اوصاف به نظر می آید این نهاد می تواند به عنوان معین اقتصادی شهر کرمان در خصوص توسعه اشتغال و سرمایه گذاری اقدامات خوبی را انجام دهد .

,

تهیه و تنظیم : طهماسبی

,

انتهای پیام/م

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه