اخبار داغ

مدیر آموزش و پرورش ناحیه یک همدان خبر داد:

علت 53 درصد از ترک تحصیل کودکان،مشکلات اقتصادی است

علت 53 درصد از ترک تحصیل کودکان،مشکلات اقتصادی است
رئیس اداره آموزش و پرورش همدان گفت: در سطح شهرستان در نواحی یک و دو و قهاوند طبق سرشماری سال 95 ،13 هزار 13نفرو37 بی سواد داریم، در بخش کودکان 53 درصد از علت ترک تحصیلریا، مشکلات اقتصادی است.
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از نافع، بهمن پارسا ظهر امروز در شورای پشتیبانی نهضت سواد آموزش شهرستان همدان، با اشاره به آمار بی سوادی درکشور،گفت: آمار بیسوادان در ایران را یک میلیون و 500 هزار نفر و بی سوادان آموزش ناپذیر را300هزار نفر و اتباع خارجی را 400 هزار نفر و کسانی که خود را بی سواد دانسته اند 500 هزارو معلولان با سواد را هزار 10نفر اعلام شده است .

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع,

 

,

وی در ادامه عنوان کرد: علت ترک تحصیل53 درصداز کودکان مسائل اقتصادی،35درصد دلایل اجتماعی وکمتر از 15 درصد منشاء فردی و آموزشی است.

,

 

,

پارسا با اشاره به اینکه نرخ با سوادی در گروه های سنی مختلف متفاوت است گفت: در کشورهای توسعه یافته مثل اتریش و سوئد نرخ رشد 2 درصد است در حالی که جمعیت بی سواد در ایران دو میلیون و 300 هزار نفر می باشد .

,

 

,

وی بیان داشت: در شهرستان همدان در نواحی یک و دو و قهاوند طبق سرشماری سال 95 ،13 هزار 13نفرو37 بی سواد داریم.

,

 

,

پارسا در خصوص تعداد افراد باسواد در شهرستان همدان گفـت: تعداد باسوادان مرد در همدان 547 هزارنفر و تعداد باسوادان زن درشهرستان همدان 145 هزار نفر می باشد.

,

 

,

رئیس آموزش و پرورش همدان درادامه عنوان کرد:درصد باسوادی مردان 97 و درصدباسوادی1/94 درصد اعلام شده است.

,

 

,

پارسا همچنین با اشاره به فعالیت مراکز یادگیری فعال در استان همدان، تعداد این مراکز را سه مرکز فعال دانست و گفت: 2 مرکز در ناحیه یک واقع در شهرک ولیعصر و ندامتگاه همدان است و یک مرکز در ناحیه 2 به نام شهدای گمنام فعال هستند .

,

 

,

باب الحوائجی رییس ناحیه 2 همدان آموزش و پرورش هم بیان داشت : که مرکز یادگیری در دیزج اولین مرکز یادگیری در سطح استان بوده است و متاسفانه ملک آن قرار است واگذار شود و حتما بادی به دنبال فضای جایگزین در این منطقه باشیم که کاووسی اعضای شورای شهر همدان فرهنگسرای ولایت واقع در منطقه خضر همدان را برای نقل مکان این مرکز آموزشی معرفی کرد و توانمند سازی و انجام کارهای فرهنگی در حاشیه شهر را یکی از بزرگترین و مهمترین کارهای بیان کرد .

,

 

,

مسئول ناحیه 2 نیزحجم ابلاغی در سال 96 را 601 نفر اعلام کرد و گفت: در سال 96 بالاتر از هدف گذاری کارانجام دادیم و حدود 815 نفر را تحت پوشش قرار گرفت .

,

انتهای پیام/

]
  • برچسب ها
  • #
  • #
  • #
  • #

به اشتراک گذاری این مطلب!

ارسال دیدگاه